Hyrule Warriors

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014, 20:37
Hyrule Warriors

Όλες αυτές της δεκαετίες στην ιστορία των games υπάρχουν τόσο ιστορικές σειρές, όσο και "δευτεράτζες" που έμεναν μονίμως στην αφάνεια. Στην περίπτωση του Dynasty Warriors της Tecmo Koei έχουμε να κάνουμε με την πιο διαχρονική "δευτεράτζα" όλων των εποχών, με την έννοια του ότι μπαίνεις στο πεδίο της μάχης, γύρω σου γίνονται σφαγές από στρατεύματα και εσύ σφάζεις, σφάζεις και...σφάζεις. Όλα τα games της σειράς κινούνται στη μετριότητα, με εξαίρεση το 3 και το 4 που κινούνται στην μετριότητα +1.

Tο Hyrule Warriors είναι προϊόν της Omega Force, της ίδιας εταιρείας ανάπτυξης που έχει αναλάβει και την ομώνυμη σειρά Dynasty Warriors. Η δεύτερη λέξη στον τίτλο του video game καθόλου τυχαία είναι, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα Dynasty Warriors, το οποίο βάλαμε στο σέικερ μαζί με μερικούς χαρακτήρες απ' τη σειρά Zelda, το ανακατέψαμε και βγήκε αυτό που βλέπετε. Κατ' επέκταση όταν μπήκε ο Παντελής στο γραφείο με αυτό το λάγνο βλέμμα και μου είπε "Μάνο πρέπει να το κάνεις review" στραβοκατάπια. "Τόσα χρόνια εμπειρίας στα πεδία της μάχης στρατηγέ μου και θα το αναλάβει ο coach?" του απάντησα. "Ναι αλλά σε περιμένει ο φίλος σου ο Link κι έχει την Zelda και την Lana μέσα με κάτι ματάρες να" μου είπε και καταλαβαίνετε ότι λύγισα μονομιάς.

"Με λένε Link, σε λένε Zelda..."
Το Hyrule Warriors τοποθετείται χρονικά στα πρώτα χρόνια παρουσίας του Link ως μαχητή. Αρκετά χρόνια πριν ξεκινήσει το σενάριο, ο Ganondorf ηττήθηκε στη μάχη και η ψυχή του σκόρπισε σε τέσσερα κομμάτια που σφράγισαν στο βασίλειο της Hyrule του παρελθόντος. Ο Ganondorf επιχειρεί να αναστηθεί μέσω της Cia, μιας βασίλισσας που προστατεύει το Triforce.

Tο εναρκτήριο cutscene τον βρίσκει ως μαθητευόμενο στρατιώτη της Hyrule. Ακόμα και στα πρώτα του βήματα όμως, είναι ανίκητος στην προπόνηση ενάντια στους άλλους στρατιώτες. Μια σκοτεινή ημέρα, οι Dark Forces επιτίθενται στο κάστρο της Hyrule, οπότε η Zelda, η διοικητής του στρατού Impa και ο Link προσπαθούν να τους απωθήσουν.

Στο τέλος του πρώτου κόσμου, όπου και ξεκινάει τυπικά η περιπέτειά σας, ενώ έχετε ελέγξει τον Link ως αρχικό στρατιώτη, ανακαλύπτετε μαζί με την Impa ότι η πριγκίπισσα Zelda απουσιάζει. Ποιος την απήγαγε; Τι έχουν να πουν για αυτό οι σκοτεινές δυνάμεις; Τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια; Τέλος πάντων αυτό είναι πάνω κάτω το σενάριο του Hyrule Warriors, κοινώς θερίζετε εξωγήινους κατά μήκος και πλάτος του βασιλείου μέχρι να βρείτε την πριγκίπισσα. Γαλανομάτα αυτή, γαλανομάτης και εσείς, κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια. 

http://www.youtube.com/watch?v=seujFIwhd4M

Στρατολογήστε διοικητές 
Τα στοιχεία του Dynasty Warriors κάνουν εμφανή την παρουσία τους στο Hyrule Warriors. Σχεδόν κάθε φορά που τελειώνει κάποιο level, ξεκλειδώνετε κι από έναν χαρακτήρα. Μετά τον Link ακολουθεί η Impa, αργότερα φτάνετε σε αρκετές ακόμη παρουσίες, κατά κύριο λόγο γυναίκες, όπως η αισθησιακή Lana ή η (προσωπική αγαπημένη μου) Fi που κάνει τεράστιο damage. Γενικά οι θηλυκές παρουσίες κυριαρχούν σε τέτοιο βαθμό που θα νομίζετε ότι οι σεναριογράφοι Hiroyuki Numoto και Junpei Imura είναι ολίγον τι φεμινιστές. To "πρόβλημα" βέβαια είναι ότι στο σύμπαν της πριγκίπισσας Zelda οι γυναίκες πολεμίστριες είναι υπεράριθμες και το παιχνίδι ήθελε να παρουσιάσει χαρακτήρες της σειράς, επομένως...περιμέναμε κάτι ανάλογο.

Κάθε level στο Hyrule Warriors σας επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένο μαχητή από maximum δύο διαθέσιμοες. Ο εκάστοτε μαχητής αναλαμβάνει κατά κάποιο τρόπο τον ρόλο του διοικητή στη μάχη. Οι ήρωές μας, τους οποίους βρίσκετε μέσα σε κάθε level και στρατολογείτε, υποτίθεται ότι δεν πεθαίνουν. Οι δευτερεύοντες ήρωες όπως και ο μεγάλος σε όγκο στρατός της Hyrule, ελέγχεται απ' την CPU. Τυπικά δηλαδή, διότι το A.I. τους είναι σχεδόν ανενεργό, σε βαθμό που να περιμένουν τα πάντα από εσάς. Οι Dark Forces έχουν ασφαλώς ακόμη μεγαλύτερο στρατό σε συνολικό αριθμό και επιτίθενται στα οχυρά σας, σε μια μάχη που εξελίσσεται δυναμικά, αλλά τυπικά εμφανίζει όλους τους χαρακτήρες σαν κομπάρσους στο σινεμά που περιμένουν απ' το σκηνοθέτη να τους δώσει εντολή να χτυπήσουν. Τυπικά ο μόνος ενεργός χαρακτήρας είστε εσείς και βέβαια τα αντίστοιχα bosses.

Τεμαχίζοντας ανελέητα...
Πως δουλεύει λοιπόν το σύστημα σε Dynasty Warriors και Hyrule Warriors κατ' επέκταση; Απλά θα πρέπει να ακολουθήσετε τους στόχους που σας δίνονται, δηλαδή να εξοντώσετε συγκεκριμένα bosses ή να απελευθερώσετε τους ομήρους που αργότερα θα γίνουν μαχητές στο πλευρό σας. Ο χάρτης χωρίζεται σε σημεία τα οποία καταλαμβάνετε εύκολα αρκεί να εξοντώσετε το εκάστοτε mini boss που τα προστατεύει. Με το που θα γίνει αυτό, τα σημεία από κόκκινα αλλάζουν χρώμα σε μπλε και περνούν στην κατοχή σας, ενώ ταυτόχρονα κερδίζετε health και items. Θα πρέπει όμως να δώσετε προσοχή καθώς σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να πέσει η αρχική σας βάση απ' τις δυνάμεις του κακού.

Γενικά ένα σημαντικό στοιχείο του gameplay (θετικό για κάποιους, αρνητικό για μένα) είναι ότι το παιχνίδι εμπεριέχει κι ένα μικρό στοιχείο στρατηγικής, αφού σας αναγκάζει να γυρίσετε πίσω και να υπερασπιστείτε βάσεις που δέχονται επίθεση. Αν πρόκειται για οποιαδήποτε βάση τότε μπορείτε να αγνοήσετε τα σήματα κινδύνου απ' τους διοικητές σας. Η κεντρική σας βάση όμως μπορεί να σας αναγκάσει να γυρίσετε...τελείως πίσω.

https://www.youtube.com/watch?v=JMij0u4DzZU

Το A.I. στα απλά minions είναι εντελώς για κλάματα. Γενικά το επίπεδο του A.I. αυξάνεται προοδευτικά στα mini bosses, ενώ το τελικό boss κάθε level προσφέρει έναν ικανοποιητικό βαθμό πρόκλησης και μια επική μάχη που πραγματικά σας μένει στο μυαλό! Τα bosses διαθέτουν αδύναμα σημεία τα οποία πρέπει να εκμεταλλευτείτε κι όταν είναι αδρανή να χτυπήσετε, κατεβάζοντάς τους με αυτό τον τρόπο σταδιακά την health bar. Η δυσκολία τους πάντως δεν έχει να κάνει με το εκάστοτε level, καθώς κάποια απ' τα πρώτα bosses τυχαίνει να είναι πιο δύσκολα απ' τα επόμενα. Επίσης σε ορισμένα ακολουθείται η λογική "κυνηγήστε τα πάνω κάτω στο χάρτη", κοινώς ο χρονοβόρος ψυχοβγάλτης συνεχίζεται. Αφού θα σε σκοτώσω που θα σε σκοτώσω αγαπητό μου boss-άκι, γιατί θα πρέπει να φάω 20 λεπτά για μια μάχη 7-9 λεπτών;

Combos, skills, items
Το σύστημα μάχης είναι πολύ απλό. Ελέγχετε τον ήρωά σας με το αριστερό analog stick, με το δεξί την κάμερα και κοιτάτε διαρκώς τον χάρτη πάνω δεξιά για τα σημεία ενδιαφέροντος που σας αναβοσβήνουν. Η κάμερα έχει σε ορισμένα σημεία τις κακές της στιγμές, ειδικά όταν ενίοτε κάνετε lock σε κάποιο boss (με το κουμπί L) και μετά αν θέλετε να ξεφύγετε, τότε το lock δεν λέει να ξεκλειδώσει.

Κάθε ήρωας διαθέτει τα δικά του combos και special moves. Η βασική σας επίθεση εκτελείται με το Y, υπάρχει μια δυνατή επίθεση με το Χ, ενώ μπορείτε με συνδυασμούς Y και X να εκτελέσετε θανατηφόρα combos που κόβουν τεράστιο damage. Επίσης, όταν συμπληρωθούν οι αντίστοιχες μπάρες, μπορείτε με το R να αποκτήσετε Focus Spirit ability για ορισμένα δευτερόλεπτα και με το Α να εκτελέσετε την Focus Spirit Attack, δηλαδή την special κίνηση του χαρακτήρα σας.

Όταν ολοκληρώνετε κάποιο level, οι χαρακτήρες σας αποκτούν νέα όπλα, όπως τόξα, βόμβες ή μπούμερανγκ, όλα τους απαραίτητα στην εξόντωση συγκεκριμένων bosses. Παράλληλα, έχετε την δυνατότητα να ξεκλειδώσετε ειδικά bonuses αξιοποιώντας τα materials που βρίσκετε. Υπάρχουν Attack, Defence και Assist Badges. Τα Badges σας δίνουν bonus στη μάχη αρκεί να βρείτε τα κατάλληλα materials και να ξοδέψετε ένα ποσό από Rupies. Με συνδυασμό materials και rupies μπορείτε επίσης να κάνετε craft όπλα και να τους βάλετε μαγικές ιδιότητες. Γενικά οι συνδυασμοί είναι απέραντοι κι ακολουθείται ένα tree ξεκλειδώματος. Για να αποκτήσετε όλα τα materials θα πρέπει να είστε completionist, κοινώς να καταλάβετε όλα τα σημεία στο χάρτη και γενικά να έχετε υπομονή.

Τα modes
Συνολικά το παιχνίδι διαθέτει τρία modes. Το Legend Mode είναι το βασικό story που προαναφέραμε. Έχει τρία επίπεδα δυσκολίας (επιλέγετε σε κάθε level όποιο θέλετε) και διαρκεί 8-10 ώρες, ανάλογα με το επίπεδό σας και το κατά πόσο θα κυνηγήσετε τα οχυρά ή θα πάτε κατευθείαν στο ψητό. Στη συνέχεια συναντάμε το Free Mode, όπου επιλέγετε κάποιο από τα προηγούμενα levels και το παίζετε σύμφωνα με τις συνθήκες που επιθυμείτε. Τέλος, στο Adventure Mode σας δίνονται έτοιμα σενάρια με κύματα εχθρών τα οποία θα πρέπει να εξοντώσετε και παράλληλα να μείνετε ζωντανοί.

Το Hyrule Warriors υποστηρίζει και τοπικό co-op δύο παικτών. Καθότι βρισκόμαστε στο 2014 προσωπικά θα περίμενα το λιγότερο ένα online co-op και στην καλύτερη των περιπτώσεων competitive co-op modes. Όταν έχεις τόσους χαρακτήρες στη διάθεσή σου είναι κρίμα να μην μπορείς να παίξεις ενάντια σε άλλους παίκτες, με οποιαδήποτε μορφής σενάρια. Τουλάχιστον το κόστος των 50 ευρώ είναι κάπως λογικό, οτιδήποτε παραπάνω θα θεωρούνταν υπερβολή.

Nose bleeding
Τα cutscenes του Hyrule Warriors είναι από τα πιο καλοσχεδιασμένα που έχουμε δει. Τα πανέμορφα μάτια των χαρακτήρων, ειδικά των Link, Zelda και Lana, αλλά και οι κινήσεις τους είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Η δουλειά που έχει γίνει στα cutscenes δεν συνεχίζεται στον ίδιο βαθμό in-game, εκεί όπου δυστυχώς από τα 1080p φτάνουμε in-game στα 720p, η ανάλυση των textures πέφτει, το anti-aliasing και τα shadows δείχνουν κακοσχεδιασμένα και το μόνο που σώζεται είναι τα αξιοπρεπή animations (ειδικά το πως κουνιέται η Lana σε idle κατάσταση είναι άλλο να σας το λέω κι άλλο να το βλέπετε).

Στους εχθρούς ο σχεδιασμός εντυπωσιάζει στα bosses, παρά τα κάκιστα φαινόμενα clipping που παρατηρούνται όταν τα πλησιάζετε. Στα minions υπάρχουν απειροελάχιστα δείγματα εχθρών κι αυτό είναι ότι χειρότερο καθώς συμβάλει στο να βαρεθείτε ακόμη νωρίτερα.

"Hey, mister!"
Όσο καλή δουλειά κι αν έχει γίνει στο soundtrack του Hyrule Warriors, με μείξη κομματιών από The Legend of Zelda, άλλο τόσο κακή δουλειά έχει γίνει στον υπόλοιπο ηχητικό τομέα. Το voice acting εμφανίζεται σε ελάχιστα cutscenes και απουσιάζει εντελώς απ' τη μάχη. Τα notifications εμφανίζονται υπό την παρότρυνση "hey mister" μιας φωνής κοριτσιού, που όσο παίζετε θα την ακούσετε πάνω από 100 φορές. Έστω ένα υποτυπώδες ιαπωνικό voice acting και μια ποικιλία από ηχητικά εφέ πραγματικά θα έσωζαν την κατάσταση. Ξαναλέω πως όταν βρισκόμαστε στο 2014, είτε θα αναγνωρίσουν τα σύγχρονα στάνταρ εταιρείες όπως η Nintendo και η Tecmo Koei, είτε θα σταματήσουμε να τις δικαιολογούμε. Προς το παρόν ισχύει το δεύτερο.

Hyrule Dynasty Warriors
Το πείραμα της Omega Force για το Wii U μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένο απ' την άποψη του ότι παντρεύει όμορφα τον κόσμο του The Legend of Zelda με το gameplay του Dynasty Warriors. Όποιος γουστάρει ανελέητο Hack 'n' Slash, επικά boss fights, συνδυασμό με combos και μια πληθώρα όπλων ας κοπιάσει. Κατά τα άλλα, τα χρόνια προβλήματα είναι γνωστά. Έλλειψη πρωτοτυπίας (κάποιοι θα βαρεθείτε να σφάζετε), πολλοί νεκροί χρόνοι για μετάβαση απ' το ένα σημείο του map στο άλλο και μέτριος τεχνικός τομέας. Αυτό είναι το Hyrule Warriors για το Wii U. Ένα φαινομενικά πολυαναμενόμενο video game που τελικά κινείται σε μέτρια μονοπάτια, απευθυνόμενο αποκλειστικά σε συγκεκριμένους gamers.

Θετικά:
- Εντυπωσιακά Boss fights
- Πληθώρα χαρακτήρων και όπλων
- Όμορφα animated cutscenes σε 1080p 

Αρνητικά:
- Η μάχη γίνεται βαρετή από ένα σημείο κι έπειτα
- Τα στατικά cutscenes επιβάλλεται να γίνουν skip
- 720p in-game με textures έβδομης γενιάς
- Τα μπρος-πίσω στο map καταντούν βαρετά
- Δεν διαθέτει Online multiplayer modes
- Απουσία voice acting στο μεγαλύτερο μέρος

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2

Μάνος Γρυπάρης


Πηγή: GameWorld.gr

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014, 20:37