Η σειρά Killzone δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Το First-Person Shooter της Guerrilla Games αποτελεί μια κλασική αξία για τους φίλους της Sony και ήρθε η στιγμή να το απολαύσουμε και στο PS Vita. Εν αναμονή λοιπόν του επόμενου κεφαλαίου της σειράς, Killzone: Shadow Fall για το PS4 την χρονιά που μας έρχεται, ας ρίξουμε μια πρώτη ματιά στο τρίτο κατά σειρά FPS του PS Vita, ύστερα από τα μέτρια Resistance: Burning Skies και Call of Duty: Black Ops: Declassified, που θα κυκλοφορήσει τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Το preview του Killzone: Mercenary περιλαμβάνει μια ενδεικτική αποστολή του campaign την οποία και “λιώσαμε” μεταφέροντάς σας τις εντυπώσεις μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιστροφή στο παρελθόν
Το Killzone: Mercenary αποτελεί την δεύτερη μεταφορά της σειράς σε φορητή κονσόλα, μετά το πολύ καλό Killzone: Liberation για PSP το 2006 και είναι δημιουργία της Guerrilla Cambridge. Το story ξεκινάει εκεί που σταμάτησε πρώτο Killzone και θα ακολουθεί πολλά από τα γεγονότα της τριλογίας. Πρωταγωνιστής είναι ο μισθοφόρος Arran Danner, ένας πρώην στρατιώτης της UCA ο οποίος μάλιστα θα αναλαμβάνει συμβόλαια τόσο για την ISA όσο και για τους Helghast, κάτι που σημαίνει πως θα μπορείτε για πρώτη φορά στη σειρά να πάρετε ενίοτε το μέρος των “κακών”. Στην preview έκδοση παίξαμε μια υποτυπώδη αποστολή όπου κληθήκαμε να εισβάλουμε σε μια βάση των Helghast, να εξουδετερώσουμε δύο ραντάρ και να πάρουμε τον έλεγχο ενός ισχυρού αντιαεροπορικού πυροβόλου.

Το PS Vita βάζει τα “δυνατά” του!
Αυτό που μας έκανε εντύπωση αμέσως μετά την σύντομη εισαγωγή-briefing της αποστολής μας ήταν ο οπτικός τομέας. Ξεκινώντας με μια εντυπωσιακή σεκάνς όπου ο πρωταγωνιστής μας “βουτάει” στο κενό με μια στολή πτήσης (wingsuit), περνάει μέσα από εχθρικά πυρά και προσγειώνεται σε ένα όχημα σαν τελεφερίκ που τον μεταφέρει στην εχθρική βάση, η πρώτη αίσθηση που αποκομίσαμε ήταν αυτή ενός “βαρβάτου” FPS. Τα γραφικά είναι εντυπωσιακά, αν αναλογιστούμε ότι έχουμε στα χέρια μια τόσο μικρή συσκευή, τα εφέ είναι εξαιρετικά, τα textures πιο λεπτομερή από όσο θα περιμένατε και γενικά το όλο αποτέλεσμα είναι αντάξιο θα λέγαμε ενός τίτλου του PS3! Το PS Vita δείχνει εδώ με τον καλύτερο τρόπο ότι είναι η πιο ισχυρή φορητή κονσόλα αυτή τη στιγμή, αποδίδοντας εντυπωσιακά τον οπτικό τομέα του Killzone: Mercenary. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το παιχνίδι χρησιμοποιεί την ίδια engine με το Killzone 3, καθώς και την Havok engine στον τομέα των physics.

killzone-mercenary-2

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μόνες ενστάσεις εδώ η μικρές πτώσεις του frame rate όταν μαζεύεται πολύς …κόσμος στην οθόνη -αν και δεν είναι τόσο τραγικό το αποτέλεσμα ώστε να σας ενοχλήσει ιδιαίτερα- και ο κάπως μουντός χρωματισμός του περιβάλλοντος, το οποίο όμως είναι προφανώς θέμα τόσο της πίστας όσο και του παιχνιδιού γενικότερα. Η βάση που εισβάλλετε είναι ένα μεταλλικό βιομηχανικό κατασκεύασμα χτισμένο σε ψηλές βραχώδεις βουνοκορφές, επομένως είναι λογικό να κυριαρχούν τα ανάλογα μονότονα χρώματα, τα οποία όμως αποτελούν θα λέγαμε γνώρισμα της σειράς Killzone.

Φτιαγμένο για FPS
Η δεύτερη διαπίστωση που γίνεται για το Killzone: Mercenary είναι ο πολύ καλός χειρισμός. Το PS Vita έχει δείξει στο παρελθόν ότι είναι το πιο βολικό handheld μηχάνημα για games του είδους, με την παρουσία των δύο αναλογικών μοχλών. Στο εν λόγω game η αίσθηση που θα αποκομίσετε είναι ότι κρατάτε το DualShock στα χέρια σας (με την έννοια ότι είναι γνώριμο το μοτίβο χειρισμού) και η ανταπόκριση είναι πραγματικά άψογη. Το παιχνίδι αξιοποιεί επίσης τόσο την touchscreen (μπορείτε πχ. να αλλάξετε όπλα ή να επιλέξετε χειροβομβίδες), όσο και το rear touchpad, όπου πατώντας δύο φορές γρήγορα το δάχτυλό σας και αφήνοντάς το πάνω ο χαρακτήρας τρέχει. Τα υπόλοιπα κουμπιά είναι τα γνωστά του είδους, L για ζουμ και R για πυροβολισμό, Χ για άλμα, Ο για σκύψιμο (ή με ένα γρήγορο πάτημα για τρέξιμο) ενώ τα υπόλοιπα έχουν βοηθητικό ρόλο ή αντικαθιστούν την χρήση της οθόνης αφής (πχ. για να χρησιμοποιήσετε κάποιον μοχλό).

Εντυπωσιακά είναι τα melee stealth kills (ναι έχει και τέτοια), όπου όταν πλησιάσετε κάποιον εχθρό αθόρυβα, μπορείτε πατώντας το τρίγωνο ή την αντίστοιχη ένδειξη στην οθόνη να τον εξολοθρεύσετε “επαγγελματικά”. Για να ολοκληρώσετε την δολοφονία εμφανίζεται ένα βέλος στην οθόνη και θα πρέπει γρήγορα να σύρετε το δάχτυλό σας πάνω στην κατεύθυνση που σας υποδεικνύει, καθιστώντας κάπως πιο διαδραστικά αυτά τα kills. Υπάρχει επίσης ένα υποτυπώδες σύστημα κάλυψης, όπου αν είστε σκυμμένοι πίσω από ένα αντικείμενο και πατήσετε την κατεύθυνση ή το ζουμ ο ήρωάς μας “γέρνει” εκτός της κάλυψης για να σημαδέψει. Αν στο ρεπερτόριο βάλουμε κινήσεις όπως το κλασικό “γλίστρημα” (αν ενώ τρέχετε πατήσετε το σκύψιμο) ή η δυνατότητα να σκαρφαλώνετε σε σωλήνες ή να αιωρείστε σε zip-lines μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο FPS “πακέτο” που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλα games του είδους. Όλα αυτά φυσικά με πολύ καλή επίδοση στο “μικρό” PlayStation που δείχνει επιτέλους τις δυνατότητές του στο συγκεκριμένο genre.

Πίσω και σας έφαγα
Το gameplay του Killzone: Mercenary κυμαίνεται επίσης σε πολύ καλά επίπεδα. Το stealth στοιχείο που περιγράψαμε παραπάνω είναι έντονο, καθώς κάθε περιοχή “δράσης” έχει κάμερες και συναγερμούς που πρέπει να αποφύγετε αν θέλετε να είστε ένας αθόρυβος δολοφόνος. Από την άλλη, υπάρχει η ελευθερία να προκαλέσετε “σαματά”, αλλά σε αυτή τη περίπτωση να είστε έτοιμοι για ενισχύσεις που θα έρθουν με καθόλου φιλικές διαθέσεις. Γενικά υπάρχει μια ελευθερία στον τρόπο δράσης, ενώ με ευχαρίστηση είδαμε πως υπάρχουν και διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης των στόχων σας. Για παράδειγμα, στην αρχή της αποστολής μπορείτε είτε να βρείτε έναν διακόπτη και να εξουδετερώσετε αθόρυβα έναν φύλακα για να ανοίξετε μια πόρτα, είτε να εντοπίσετε ένα κρυφό σημείο όπου σκαρφαλώνετε κάπου ψηλά και κρεμιέστε από ένα zip-line για να φτάσετε στην περιοχή ενδιαφέροντος.

Το gunplay είναι επίσης αντάξιο του ονόματος της σειράς. Η αίσθηση των όπλων είναι σωστή και οι μάχες έχουν ένταση. Η A.I. δεν είναι και ότι πιο εντυπωσιακό έχουμε δει, αλλά τουλάχιστον είναι αρκετά …επιθετική, καθιστώντας το παιχνίδι μια καλή πρόκληση ακόμα και στο μέσο επίπεδο δυσκολίας. Εντύπωση κάνει η ποικιλία των όπλων που ουσιαστικά καθορίζουν θα λέγαμε και τον τρόπο δράσης σας. Μην ξεχνάτε ότι είστε μισθοφόρος και έτσι για κάθε kill ανταμείβεστε με χρήματα, τα οποία μπορείτε να ξοδέψετε στη συνέχεια στα Arms Dealer (που είναι κάτι κουτιά σε ρόλο vendors) για να αγοράσετε εξοπλισμό. Τα όπλα περιλαμβάνουν όλα τα γνωστά “καλούδια”, assault rifles, snipers, SMGs, pistols, shotguns, rocket launchers και άλλα. Κάθε φορά μπορείτε να κουβαλήσετε μόνο δύο, ένα primary και ένα secondary, συν τις χειροβομβίδες.

killzone-mercenary-3

Εξοπλιστικό πρόγραμμα
Αυτά όμως που κλέβουν την παράσταση είναι τα “παιχνίδια” που έχετε στη διάθεσή σας, τα Van-Guard Systems. Στο preview που παίξαμε μπορούσαμε να έχουμε μόνο ένα ενεργοποιημένο κάθε φορά. Τι είναι αυτά; Είναι κάποια έξτρα gadgets που σκοπό έχουν να σας κάνουν πιο εύκολη τη ζωή! Για παράδειγμα, το Mantys Engine είναι ένα μικρό ιπτάμενο drone που εξαπολύετε, βλέπετε μέσα από την κάμερά του και μπορείτε να προσεγγίσετε εχθρούς αθόρυβα με αυτό και να τους εκτελέσετε.

Το Porcupine είναι ένα σύστημα με homing missiles, το οποίο lock-άρει εχθρούς όταν τους πατήσετε με το δάχτυλο στην οθόνη και τους στέλνει στον …αγύριστο, με έναν τρόπο που σας κάνει να νιώσετε κάπως σαν τον Predator! Tο Ghost από την άλλη σας καμουφλάρει και γίνεστε ουσιαστικά αόρατοι από τους αντιπάλους. Υπάρχουν αρκετά τέτοια ακόμα “μαραφέτια”, που δίνουν περισσότερο βάθος στο gameplay και αυξάνουν τους πιθανούς τρόπους δράσης, αποτελώντας μια πολύ ευχάριστη προσθήκη.

Καλωσορίσατε στη ζώνη του θανάτου!
Το δείγμα του Killzone: Mercenary που δοκιμάσαμε ήταν ομολογουμένως πολύ σύντομο, με μόλις μία αποστολή και μάλιστα όχι ιδιαίτερα μεγάλη. Ωστόσο πήραμε μια αρκετά καλή ιδέα, τόσο για τον τεχνικό τομέα, όσο και για το gameplay. Τα συμπεράσματα από τους δύο προαναφερθέντες τομείς είναι πολύ ενθαρρυντικά, καθώς πολύ πιθανό να έχουμε εδώ το πρώτο πραγματικά “μεγάλο” FPS για το PS Vita.

Το σενάριο, η διάρκεια ή το multiplayer προφανώς δεν μπορούν να κριθούν ακόμα, αλλά και μόνο το γεγονός ότι μόλις τελείωσε το preview μας άφησε με μια λαχτάρα για περισσότερο Killzone, σημαίνει ότι μπορούμε να περιμένουμε κάτι πραγματικά αξιόλογο! Ο μόνος προβληματισμός που δημιουργείται είναι το κατά πόσον τελικά θέλουμε να παίζουμε τέτοια games στη φορητή μας κονσόλα, αφού τα “κινηματογραφικά” FPS είναι …κομμένα και ραμμένα για τα “μεγάλα” συστήματα που έχουμε στα σπίτια μας. Αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα και δεν αφορά την ποιότητα αυτή καθαυτή του εν λόγω game.

Υπενθυμίζουμε ότι το Killzone: Mercenary θα κυκλοφορήσει στις 18 Σεπτεμβρίου για PS Vita. Mείνετε συντονισμένοι στο GameWorld για να διαβάσετε το σχετικό review.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης