Πριν από κάνα μήνα, βρέθηκα για μερικές μέρες στο Μόντρεαλ του Καναδά όπου η Ubisoft έκανε την τιμή σε εμένα και το byteme να μας προσκαλέσει στην παγκόσμια πρώτη του Rainbow 6: Patriots, σε μια παρουσίαση την οποία απήλαυσαν καμιά δεκαπενταριά δημοσιογράφοι απ’ όλο τον κόσμο! Ναι, προφανώς και το όνομα του παιχνιδιού δεν αντηχεί για πρώτη φορά στα αφτιά σας αφού τα διάφορα… πουλάκια που δεν μπορούν να κρατήσουν με τίποτα το στόμα τους κλειστό, φρόντισαν να χαλάσουν την έκπληξη στη γαλλική εταιρεία που πάντως δεν πτοήθηκε και όχι απλά παραδέχθηκε την ύπαρξη του παιχνιδιού αλλά έβγαλε μέχρι και βίντεο στη φόρα!

Τελευταίο παιχνίδι στη σειρά Rainbow 6 ήταν το Vegas 2 το οποίο κυκλοφόρησε το 2008 και απ’ ότι φαίνεται στην περίπτωση του δημοφιλούς franchise ίσχυσε το ρητό «what happens in Vegas, stays in Vegas»! Ο λόγος; Το επερχόμενο Patriots διαφέρει σχεδόν στα πάντα –όλα- σε σχέση με τον προκάτοχό του, από την τοποθεσία (αντί του Vegas, η δράση εξελίσσεται σε αρκετές πόλεις εντός και εκτός ΗΠΑ) και το gameplay μέχρι τον τίτλο και το λογότυπο με τη λέξη «Six» να έχει δώσει τη θέση της στον αριθμό «6». Η Ubisoft λοιπόν θέλησε να προσδώσει έναν αέρα αλλαγής στη σειρά, κάτι που εν τέλει έκανε με δύο τρόπους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρώτος είναι μέσω του πιο «σοβαρού» και αληθοφανούς περιβάλλοντος (πάντα μέσα στο φανταστικό κατά τα άλλα σύμπαν του Tom Clancy) στο οποίο εξελίσσονται τα γεγονότα του Rainbow 6: Patriots. Αφ’ ενός ο παίκτης πλέον δεν θα καλείται απλώς να καταστρώσει τακτικές που θα αφορούν την εξουδετέρωση τρομοκρατών αλλά να πάρει αποφάσεις που θα έχουν αντίκτυπο στις ζωές δεκάδων πολιτών. Αυτό το «βάρος των αποφάσεών του» θέλησαν να καταστήσουν σαφές στον παίκτη οι δημιουργοί του τίτλου και από τα όσα είδα νομίζω ότι σε μεγάλο βαθμό το καταφέρνουν. Πώς; Έχοντας δημιουργήσει σκηνικά εμπνευσμένα από τη σύγχρονη τρομοκρατία όπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από τις χολιγουντιανές παραγωγές αλλά και από πραγματικά γεγονότα όπως για παράδειγμα τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου στους Δίδυμους Πύργους της Νέας Υόρκης.

Εδώ είναι και ένα μεγάλο στοίχημα για τους ανθρώπους της Ubisoft: να φτάσουν όσο πιο κοντά στα όρια του ηθικά αποδεκτού με το προσβλητικό για τις περιπτώσεις με τις οποίες ασχολούνται. Αντιδράσεις δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρξουν –άλλωστε ο καθένας αντιλαμβάνεται τελείως διαφορετικά τέτοια λεπτά ζητήματα. Το θέμα όμως είναι κατά πόσο η ομάδα ανάπτυξης είναι διατεθειμένη να κυνηγήσει την τύχη της στον τομέα αυτό. Αν θέλετε την άποψη μου… είναι και δεν είναι. Αφ’ ενός το Patriots δίνει στον παίκτη τη δυνατότητα να ζήσει μια κατάσταση μέσα από τα μάτια διαφορετικών πρωταγωνιστών (ομήρων, μελών της Rainbow Six, αστυνομικών, πολιτών), ωστόσο δεν ξέρω αν θα κάνει αυτό το «έξτρα βήμα» και στις προαναφερθείσες ομάδες π.χ. θα συμπεριλάβει και τους ίδιους τους τρομοκράτες οι οποίοι βάλλουν εναντίον Αρχών, λοιπών δυνάμεων και αμάχου πληθυσμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρ’ ότι οι άνθρωποι της Ubi ήταν… στρείδια και δεν είπαν κουβέντα επ’ αυτού (και τους πίεσα σε βαθμό παρεξήγησης), έχω την αίσθηση ότι οι συγκεκριμένοι τρομοκράτες προσφέρονται για πειραματισμούς. Μιλάμε για μια ομάδα πατριωτών που βλέποντας την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η άλλοτε περήφανη Αμερική (και η οποία δεν απέχει και πολύ από τη σημερινή…), αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να εναντιωθούν κόντρα στο σύστημα, τους πολιτικούς, τα τραστ και το status quo που βυθίζει τους πολίτες στην ανέχεια. Κανένας πόλεμος δεν κερδήθηκε χωρίς παράπλευρες απώλειες και αυτό οι Patriots δείχνουν να το ξέρουν…

Ο δεύτερος τρόπος με τον οποίο η Ubisoft θέλει να ψεκάσει με αυτή την απαραίτητη… καινουργίλα τη σειρά, είναι οι αλλαγές στο gameplay. Το Rainbow 6: Patriots είναι πιο άμεσο και συνάμα πιο φιλικό προς τον παίκτη από τους προκατόχους του. Τα μέλη της ομάδας σας λειτουργούν σαν ένα πλέον με αποτέλεσμα να είστε σε θέση να τους δίνετε εντολές με το πάτημα ενός κουμπιού. Ξεχάστε τις πολύπλοκες αλά SWAT τακτικές, τα πάντα εδώ γίνονται πανεύκολα. Πρόκειται για εξέλιξη που ναι μεν θα δυσαρεστήσει τους hardcorάδες, ωστόσο κατά τη γνώμη μου δεν αφαιρεί τίποτα από το βάθος του gameplay του τίτλου αφού η A.I. βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, τόσο όταν παίζει στο πλευρό σας, όσο και όταν προσπαθεί να σταθεί εμπόδιο στα σχέδιά σας.

Οι δημιουργοί του παιχνιδιού μας παρουσίασαν τη δουλειά που έχουν κάνει στον τομέα της A.I. σε ένα in-game test event που είχαν δημιουργήσει για τον σκοπό αυτό με πεντέξι® τρομοκράτες και έναν όμηρο ταμπουρωμένους σε ένα κατάστημα. Προσέγγισαν την κατάσταση με καμιά δεκαριά διαφορετικούς τρόπους, από δυο-τρεις φορές για τον καθένα. Ε, ούτε μία φορά το αποτέλεσμα δεν ήταν το ίδιο, κι αυτό διότι όλο και κάποια παράμετρος ήταν διαφορετική. Η μέση διάρκεια ζωής ενός τρομοκράτη από την ώρα που θα μπει στο πεδίο της μάχης, όπως μας είπαν χαρακτηριστικά, έχει αυξηθεί σημαντικά από τα 4 δευτερόλεπτα που ήταν στο Vegas 2, κάτι που εκτοξεύει τον ρεαλισμό του τίτλου και φυσικά των συγκρούσεων σε αυτόν. Τα άλλα μέλη της ομάδας σας τώρα, με ένα κουμπί πράγματι θα πάρουν τις σωστές πρωτοβουλίες, όμως σε κάθε περίπτωση θα περιμένουν σήμα σας για να δράσουν.

Μία σημαντική καινοτομία στο gameplay του παιχνιδιού είναι το Vision mode το οποίο επιτρέπει στον παίκτη για περιορισμένο χρόνο να δει πράγματα που δεν θα μπορούσε να δει υπό κανονικές συνθήκες: από την ψυχολογική κατάσταση ανθρώπων μέχρι κρυμμένα όπλα, ακόμα κι αν δεν υπάρχει η παραμικρή οπτική επαφή ανάμεσά σε όλα αυτά και τον χαρακτήρα του. Προσωπικά αναρωτήθηκα πώς είναι δυνατόν να υπάρχει κάτι τέτοιο σε ένα παιχνίδι που πλασάρεται ως ρεαλιστικό, ωστόσο οι άνθρωποι της Ubisoft Montreal με αποστόμωσαν απαντώντας πως η εν λόγω gadgetιά βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο –πειραματικό πάντως- στάδιο στο MIT και στην πραγματικότητα και πως δεν αποκλείεται την εποχή στην οποία υποτίθεται πως εξελίσσονται τα γεγονότα του παιχνιδιού (λίγα χρόνια από σήμερα), να είναι ήδη διαθέσιμη για στρατιωτικούς σκοπούς! Γκλουπ!


 
Γενικότερα το παιχνίδι προβλέπεται να έχει ορθάνοιχτο gameplay, αν κρίνω τουλάχιστον από τα όσα είδα. Αν ο παίκτης μπορεί να προσεγγίσει με τριάντα διαφορετικούς τρόπους ένα μόνο τετράγωνο δωμάτιο, προσπαθώ να φανταστώ τον αριθμό που θα αντιστοιχεί σε ένα ξενοδοχείο! Η αποστολή που παρακολουθήσαμε είναι αυτή η οποία μπορείτε να δείτε στο βίντεο που συνοδεύει το κείμενο –δεν νομίζω ότι έχει νόημα να σας την περιγράψω, μπορείτε απλώς να πατήσετε «play». Όσο για τα γραφικά, παρ’ ότι το παιχνίδι προβλέπεται να κυκλοφορήσει το 2013, αυτά βρίσκονται ήδη σε ένα πολύ καλό επίπεδο, απόρροια των δυνατοτήτων της μηχανής Anvil (η ίδια που βρίσκεται πίσω απ’ τα Assassin’s Creed).

Το παιχνίδι έχει ακόμα δρόμο μπροστά του καθώς κυκλοφορεί το 2013 σε PC και… ποιος ξέρει ποιο άλλο format! Εκεί που εστιάζω προσωπικά όμως είναι σε αυτή την περίφημη «διαχωριστική γραμμή» σε θέματα ηθικής και σεβασμού προς κάποια γεγονότα, τη μνήμη των θυμάτων τους και τους άμεσα εμπλεκόμενους σε αυτά. Η Ubisoft έχει μια χρυσή ευκαιρία να σπάσει το κατεστημένο που θέλει τα videogames να μην μπορούν να προσεγγίσουν με την απαραίτητη ωριμότητα τα λεγόμενα «πρόσφατα» δεινά –τα έλεγε ο Hirshberg πριν λίγες μέρες. Το θέμα είναι τι ρίσκο θα πάρει και πόσο θα πιστέψει αυτό που κάνει…

Πηγή: byteme.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης