Ape Escape

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2013, 01:02
Ape Escape

Κάθε μεγάλη εταιρεία των 90s είχε σαν βαρύ πυροβολικό για την προώθηση της κονσόλας της δικές της εταιρείας ανάπτυξης, ενίοτε και μασκότ. Η Sony λοιπόν έχοντας ρίξει το στούντιο της Ιαπωνίας στη δουλειά και μετά από τις πρώτες θετικές εντυπώσεις του Crash Bandicoot, το 1999 μας εμφανίζει ένα πλήρως 3D platform το οποίο όχι μόνο αξιοποιούσε στο έπακρο αλλά και απαιτούσε το νέο χειριστήριο της Sony, DualShock.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα απόλυτα διασκεδαστικό platform με ολίγη από Super Mario 64 και μια ιδέα Pokemon, το οποίο πέρα από την αξία του ως μεμονωμένου παιχνιδιού έχει και αυτή της αλλαγής μιας ολόκληρης φιλοσοφίας και γενιάς χειρισμού. Έκτοτε δε μπορούμε να φανταστούμε χειρισμό χωρίς την χρήση δύο αναλογικών μοχλών και δόνησης και ο μεγάλος πρωτοπόρος δεν ήταν άλλος από το Ape Escape για την κονσόλα της Sony.

Κάψτε το σενάριο!
Η ιστορία δεν διεκδικεί κανένα βραβείο και εδώ που τα λέμε δε χρειάζεται και ιδιαίτερα. Μια λευκή μαιμουδίτσα, ο Specter, βρίσκεται τυχαία μπροστά σε ένα κράνος που αυξάνει την νοημοσύνη και αφού το φορά και αντιλαμβάνεται τα οφέλη του να είναι ο κακός της ιστορίας, απελευθερώνει τις υπόλοιπες μαϊμούδες του ζωολογικού κήπου. Έπειτα, αφού κλέβουν την μηχανή του χρόνου που δημιούργησε ο επιστήμονας που έφτιαξε το κράνος, οι φίλοι μας σκορπίζονται σε κάθε χρονική διάσταση για να κυριεύσουν τον κόσμο των ανθρώπων και τα…λοιπά χρονικά παράδοξα. Ο ήρωας μας εν ονόματι Spike (ο οποίος φιγουράρει στο εξώφυλλο του παιχνιδιού) έρχεται σε επικοινωνία με τον επιστήμονα και την βοηθό του και στέλνεται στο κατόπι των μαϊμούδων για να τις επιστρέψει μια-μια με το χωροχρονικό του δίχτυ στη σωστή χρονική περίοδο, τακτοποιημένες στο κλουβί τους στον ζωολογικό κήπο.



Καλώς ήλθατε στον πλανήτη των πιθήκων
Η αναζήτησή σας στο χρόνο χωρίζεται σε θεματικά levels, με τη γνωστή θεματολογία των platform. Θα δείτε παραλίες, δάση και ζούγκλες, χειμερινά τοπία καθώς και φουτουριστικές μεγαλουπόλεις και με τις ειδικές σας ικανότητες θα πρέπει να ξετρυπώσετε κάθε πονηρό πίθηκο σε αυτά.

Αρχικά σας δίνεται ένας στόχος που πρέπει να πιάσετε. Πχ από τις έξι μαϊμούδες του level πρέπει να αρπάξετε τις τρεις. Οι αρχικοί στόχοι είναι αρκετά εύκολοι και μιας και όταν τους καταφέρετε το παιχνίδι αυτόματα προχωρά στο επόμενο level, η πρόοδός σας θα είναι γρήγορη. Παρόλα αυτά είναι προφανές πως όπως σε κάθε platform που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και στο Ape Escape θα πρέπει και εδώ να κυνηγήσετε τα μυστικά. Αυτό σημαίνει να επιστρέψετε στα levels μετά την ολοκλήρωσή τους για να πιάσετε και τις υπόλοιπες μαϊμούδες χρησιμοποιώντας τα νέα σας gadgets.

”What did you expect, an exploding pen?”
Στα gadgets λοιπόν βρίσκεται όλη η ουσία. Συχνά πυκνά ανάμεσα στα levels ο Professor εμφανίζεται, παρουσιάζοντάς σας ένα καινούργιο gadget που θα σας βοηθήσει στο κυνήγι σας. Ξεκινάτε με ένα stun stick που μοιάζει με lightsaber και αποτελεί το βασικό σας όπλο και ένα δίχτυ και στην πορεία παίρνετε μια σφεντόνα, ένα ραντάρ εντοπισμού, ένα...χούλα χουπ, ένα μπαστούνι-ελικόπτερο κτλ. Είναι προφανές πως το παιχνίδι, σε περίπτωση που δεν αρκείστε σε έναν απλό τερματισμό, απαιτεί μπόλικο backtracking, όπου επιστρέφοντας σε προηγούμενα levels αξιοποιείτε τον νέο σας εξοπλισμό, πιάνοντας πιθήκους που δεν μπορούσατε πριν και φτάνοντας σε νέες περιοχές.

Οι μαϊμούδες έχουν πολύ αξιόλογο Α.Ι. και συμπεριφορές και ικανότητες που ποικίλουν. Με το ραντάρσας μπορείτε να ενημερωθείτε για το επίπεδο της καθεμίας ώστε να οργανώσετε την στρατηγική σας. Αξίζει να σημειωθεί η χρήση μηχανισμών stealth για να πλησιάσετε το θήραμά σας η οποία είναι πρωτότυπη και αποδίδεται με πολύ καλό τρόπο. Ένα κίτρινο φως στα κράνη των εχθρών αντιπροσωπεύει το ότι είναι υποψιασμένοι και κόκκινο όταν γίνετε αντιληπτοί.

Πέρα από τις μαϊμούδες που έχουν διαφορετικές προσωπικότητες, τα levels είναι γεμάτα με εχθρούς της ανάλογης θεματολογίας. Δεινόσαυροι, πουλιά, σαρκοφάγα φυτά θα προσπαθήσουν να σας σταματήσουν και να διακόψουν το κυνήγι σας. Κάθε φορά που σας χτυπά ένας εχθρός ή μια μαϊμού, χάνετε ένα κομμάτι της ενέργειάς σας που αντιπροσωπεύεται από ένα μπισκοτάκι. Τα κερδίζετε ξανά εξολοθρεύοντας εχθρούς ή βρίσκοντας τα διάσπαρτα σε διάφορα σημεία του χάρτη και συνήθως δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα.

Αυτό δε σημαίνει πως το παιχνίδι είναι εύκολο βέβαια. Έχετε έναν περιορισμένο αριθμό ζωών που τον αναπληρώνετε μαζεύοντας τρίγωνα tokens που θυμίζουν doritos. 100 τέτοια σας δίνουν μια ζωή, σαν τα νομίσματα του Super Mario Bros. ένα πράμα. Αν τις χάσετε όλες, χάνετε την πρόοδο στο παρόν level και γυρίζετε στο κύριο menu. Φυσικά ενδιάμεσα στα levels μπορείτε να κάνετε save.

Ο χειρισμός είναι ιδιοφυής και ταυτόχρονα περίπλοκος. Στα κύρια κουμπιά (O, τετράγωνο, Δ, Χ) δεσμεύετε κάποια από τα gadget σας και επιλέγετε το ενεργό. Ο δεξιός αναλογικός χρησιμοποιείται για επίθεση προς το σημείο που τον κινείτε και δυστυχώς πολλές φορές σε συνδυασμό με την κάμερα δεν φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Με τον αριστερό αναλογικό κινείτε τον ήρωα. Το d-pad αλλάζει την κάμερα αλλά δεν βολεύει και τόσο όταν κινείστε. Το L1 φέρνει την κάμερα προς την πλευρά που κοιτά ο ήρωας και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε συνεργασία και με το L2 που σας γυρίζει σε First-Person View. Τέλος με το R1, R2 εκτελείτε άλμα και διπλό άλμα πατώντας το δεύτερη φορά.

Είναι προφανές πως έτσι γίνεται χρήση όλου του φάσματος των πλήκτρων αλλά με κάπως παράδοξο τρόπο που θέλει λίγη ώρα για να τον συνηθίσετε. Η Sony προσπαθώντας να αξιοποιήσει νέες λειτουργίες με τους αναλογικούς μοχλούς και να πειραματιστεί, έχει προσθέσει σημεία που χρησιμοποιούνται σχεδόν σαν movement detectors όπως σε μια βάρκα που τα κουπιά γυρίζουν ανάλογα με την κίνηση των μοχλών, στο χούλα χουπ και σε mini games όπως ski, box κτλ.

Γενικά όταν συνηθίσετε τον χειρισμό το γρήγορο gameplay θα σας ενθουσιάσει και σίγουρα θα διασκεδάσετε με τις προκλήσεις για να πιάσετε όλες τις μαϊμούδες του παιχνιδιού. Η βασική περιπέτεια θα σας πάρει πάνω από 15 ώρες παιχνιδιού και η αξία του τίτλου απλώνεταιπολύ πέρα από αυτές καθώς πάντα παραμένει διασκεδαστικός και υπάρχουν πολλοί τρόποι προσέγγισης για το πιάσιμο των πιθήκων.

Το Ape Escape ήταν το πρώτο παιχνίδι στην ιστορία του PlayStation που απαιτούσε τη χρήση του χειριστηρίου Dual Shock για να τρέξει.

Monkey See, Monkey Do
Οπτικά η αισθητική θα σας θυμίσει έντονα anime. Επομένως να περιμένετε παιχνιδιάρικες φιγούρες και γκριμάτσες, ζωηρά χρώματα και ανάλογα animations. Τα levels είναι μεγάλα, με ποικιλία στα θέματά τους και δυστυχώς με έναν περιορισμό στο field of view. Υπάρχουν τρεχούμενα νερά στα οποία μπορείτε να κολυμπήσετε, δέντρα όπου σκαρφαλώνετε και γενικά ένα περιβάλλον με μπόλικη αλληλεπίδραση.

Οι χαρακτήρες και το περιβάλλον συνθέτονται από ελάχιστα πολύγωνα και φαίνονται αρκετά χοντροκομμένα, δείχνοντας την ηλικία του παιχνιδιού, αλλά τα έντονα χρώματα και τα άψογα animation, όπως αυτό του “πιασίματος” της μαϊμούς και του αλά anime τρεξίματος του ήρωα, θα σας ανταμείψουν σε κάθε περίπτωση.



Φωνητικές monkey-business
Οι Japanese pop ήχοι και τα χαρούμενα μοτίβα που παίζουν, όπως και ένα αξιομνημόνευτο κεντρικό theme θα σας αφήσουν ικανοποιημένους. Τα levels έχουν πάντα μια ευχάριστη μουσική συνοδεία και τα sound effects όπως και οι ήχοι των μαϊμούδων είναι άψογα, βυθίζοντάς σας σε έναν anime κόσμο

. Βέβαια καθώς το development έγινε από Ιαπωνική εταιρεία ανάπτυξης, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με το voice acting. Πέρα απ το ότι μοιάζει κάπως ξεψυχισμένο και παράταιρο, υπάρχουν τεράστια κενά στον συγχρονισμό όπου οι ήρωες κουνιούνται και μιλούν αλλά δεν ακούγεται τίποτα στην ευρωπαϊκή έκδοση.

PlayStation All-Stars
Το Ape Escape είναι μια σημαντική αποκλειστικότητα της Sony για το PlayStation κι αποτελεί σταθμό και για τις καινοτομίες που εισήγαγε στον τομέα του χειρισμού, δίνοντας το έναυσμα για την καθολική χρήση των αναλογικών μοχλών από όλες τις εταιρείες αλλά και γιατί αποτελεί ένα διασκεδαστικότατο και γρήγορο Platform που δεν χάνει την μαγεία του ούτε και σήμερα παρόλα τα χρόνια του. Από το 2006 κυκλοφορεί και για PSP με κόστος 8 ευρώ, ενώ η έκδοση είναι συμβατή και με το PS Vita. Αν το φορτώσετε σε φορητή κονσόλα της Sony τότε θα σας συντροφεύσει ιδανικά στο λεωφορείο και σε μακριές ουρές αναμονής όπου αμέριμνοι θα κυνηγάτε μαϊμουδάκια.

Θετικά:
- Διασκεδαστικό Gameplay
- Επαναστατική χρήση των analog sticks
- Άκρως εθιστικό gameplay
- Replay value

Αρνητικά:
- Κακό voice acting
- Σύγχυση κάμερας σε μερικά σημεία

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.7

To “Ένα ακόμα level!” και “Μια ακόμη μαϊμού!” τα λένε όλα. Απλά εθιστικό.

Σπύρος Μπλιάγκος 


Συντάκτης: grotenfrod@yahoo.gr (Σπύρος Μπλιάγκος)
Πηγή: GameWorld.gr

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2013, 01:02