Η γαλλική Spiders είναι μία νεοσύστατη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των Action RPG και τα τελευταία χρόνια μας έχει παρουσιάσει τα Of Orcs And Men (σε συνεργασία με την Cyanide) και Mars: War Logs. To Bound by Flame αποτελεί τη νέα πρότασή της στον συγκεκριμένο χώρο, αλλά και το πιο φιλόδοξο project της για πολλούς και διάφορους λόγους. Ένας από αυτούς έχει να κάνει με το γεγονός ότι η συγκεκριμένη δημιουργία αποτελεί το πρώτο next-gen RPG, καθώς το Bound by Flame κυκλοφορεί στο PS4. Κατόπιν αυτού, οι απαιτήσεις μας πλέον είναι λογικό να είναι μεγαλύτερες και το ερώτημα είναι κατά πόσον η Spiders είναι ικανή να ανταπεξέλθει σε αυτές.

Για να πούμε την αλήθεια οι πρώτες εντυπώσεις που μας δημιούργησε το Bound by Flame, το οποίο παρουσιάστηκε στο περιθώριο της περυσινής Ε3 ήταν αρκετά θετικές. Παρόλα αυτά εξ’ αρχής έγινε αντιληπτό ότι το ομώνυμο Action RPG δανείζονταν στοιχεία από διάφορες δημιουργίες του χώρου όπως τα Dragon Age και The Witcher. Βέβαια στους τελευταίους μήνες οι developers είχαν όλο το χρόνο στην διάθεσή του για να προσδώσουν μία ξεχωριστή ταυτότητα στο δημιούργημα τους. Κατά πόσο τα κατάφεραν θα το δούμε παρακάτω.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Fire and Ice
H ιστορία του Bound by Flame διαδραματίζεται στον high-fantasy κόσμο του Vertiel, ο οποίος τα τελευταία 150 χρόνια καταδυναστεύεται από τους επτά Ice Lords. Οι τελευταίοι αποτελούν μία πανίσχυρη κάστα νεκρομαντών και ελέγχουν έναν στρατό από απέθαντους στρατιώτες, τους Deadwalkers. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των Humans και των Elves οι στρατιές των Deadwalkers παραμένουν αήττητες στην μάχη και τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει την προέλασή τους στις εκτάσεις του Vertiel. Πλέον όλες οι ελπίδες της ανθρωπότητας πέφτουν στις πλάτες των Red Scribes (ένα τάγμα μάγων), οι οποίοι είναι έτοιμοι να πραγματοποιήσουν μία ιεροτελεστία σε έναν αρχαίο ναό με στόχο να “αφαιρέσουν” την δύναμη των Ice Lords, εξολοθρεύοντας παράλληλα τους Deadwalkers.

Στο σημείο αυτό έχουμε την πρώτη γνωριμία μας με τον Vulcan, τον κεντρικό πρωταγωνιστή της ιστορίας. Ο Vulcan ανήκει σε μία ομάδα μισθοφόρων, στους οποίους οι Red Scribes έχουν αναθέσει την προστασία τους. Ο ήρωάς σας είναι ο “πυροτεχνουργός” της παρέας, καθώς εξειδικεύεται στην τοποθέτηση εκρηκτικών παγίδων, αλλά παράλληλα είναι ιδιαίτερα ικανός και στην μάχη χρησιμοποιώντας διαφόρων ειδών όπλα. Κατά την διάρκεια της ιεροτελεστίας των Red Scribes, κάτι πηγαίνει στραβά (το τι θα το αφήσουμε να το ανακαλύψετε μόνοι σας) και ένας δαίμονας της φωτιάς εισέρχεται μέσα στο σώμα του Vulcan κυριεύοντάς το. Από το σημείο αυτό και μετά ξετυλίγεται σιγά σιγά το κουβάρι της υπόθεσης, καθώς ο Vulcan καλείται να εξολοθρεύσει τους Ice Lords και να επαναφέρει την γαλήνη στον Vertiel. Θα καταφέρει όμως άραγε να τιθασεύσει τον…εσωτερικό του δαίμονα ή θα παραδοθεί στις ορέξεις του;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από σεναριακής πλευράς το Bound by Flame δεν απογοητεύει, καθώς διαθέτει αρκετά πλούσιο lore. Συν τις άλλοις, η ροή της αφήγησης και οι διάλογοι με τους υπόλοιπους κεντρικούς χαρακτήρες και τους NPCs εξαρτώνται από την σχέση που αναπτύσσετε με τον δαίμονα που βρίσκεται μέσα σας. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι υπάρχουν μπόλικες ανατροπές, καθώς οι περισσότεροι εκ των βασικών χαρακτήρων κρύβουν διάφορα “ένοχα” μυστικά που αφορούν το παρελθόν τους.

Ο δαίμονας μέσα σου
Δίχως αμφιβολία ο κεντρικός πυρήνας γύρω από τον οποίο περιστρέφεται ολόκληρο το Bound by Flame έχει να κάνει με την συνύπαρξη ενός δαίμονα στο σώμα του κεντρικού πρωταγωνιστή. Η δαιμονική επιρροή έχει άμεσες συνέπειες στην εξωτερική σας εμφάνιση, στην εξέλιξη της ιστορίας, στις σχέσεις σας με τους υπόλοιπους χαρακτήρες, αλλά και στην μαχητική σας ικανότητα.

Ουσιαστικά λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα alignment σύστημα στα πρότυπα των Paragon/Renegade μηχανισμών της σειράς Mass Effect. Παρόλα αυτά, η βασική διαφορά είναι ότι εδώ θα πρέπει να αφοσιωθείτε σε ένα συγκεκριμένο μονοπάτι αν θέλετε να δημιουργήσετε έναν αξιόμαχο χαρακτήρα που θα μπορεί να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις εκάστοτε συνθήκες. Το ποιο μονοπάτι θα ακολουθήσετε εξαρτάται αποκλειστικά από τις απαντήσεις που θα δώσετε στους διάλογους και από τις αποφάσεις που θα πάρετε σε συγκεκριμένα σημεία της ιστορίας.

Κάντο όπως ο Geralt
Η αναφορά στον εμβληματικό ασπρομάλλη πρωταγωνιστή της σειράς The Witcher δεν είναι διόλου τυχαία, καθώς το σύστημα μάχης του Bound by Flame πολύ γρήγορα μαρτυρά τις καταβολές του. Κατόπιν αυτού, οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε πραγματικό χρόνο και ο Vulcan έχει πρόσβαση σε δύο ειδών επιθέσεις, τις light και τις heavy. Στην δεύτερη περίπτωση χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να εκτελεστεί το σχετικό animation, παρόλα αυτά οι heavy επιθέσεις έχουν μεγαλύτερο ΑοΕ και ως εκ τούτου η χρήση τους ενδείκνυνται στην περίπτωση που πολεμάτε με πολυάριθμους εχθρούς. Βέβαια για να επιβιώσετε θα χρειαστεί να αμυνθείτε ή να αποφύγετε τις επιθέσεις των αντιπάλων σας.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο Vulcan έχει πρόσβαση σε δύο ξεχωριστά μαχητικά stances, τα οποία ονομάζονται Warrior και Ranger αντίστοιχα. Καθένα από αυτά έχει ξεχωριστές ιδιότητες, καθώς και συγκεκριμένα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα οπότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο ανάλογα με τις περιστάσεις. Να τονίσουμε ότι η μετάβαση από το ένα stance σε κάποιο άλλο γίνεται ανά πάσα στιγμή πατώντας το κουμπί R1.

Βάζουμε στο μπλέντερ το Dragon Age και το The Witcher και έχουμε το Bound by Flame!

Εν τω μεταξύ, πατώντας το L1 εμφανίζεται στην οθόνη σας ένα τυπικό radial wheel μέσω του οποίου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα potions (health και mana αντίστοιχα), να καθορίσετε την μαχητική συμπεριφορά των συμμάχων σας ή να εκτελέσετε κάποιο ability. Να προσθέσουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε map μέχρι τέσσερα abilities σε συγκεκριμένους συνδυασμούς κουμπιών (L2 και κάποιο εκ των τεσσάρων face buttons του DualShock 4) ή στο touchpad. Η χρήση του τελευταίου δυστυχώς περιορίζεται σε αυτό το κομμάτι και κατ’ επέκταση είναι φανερό ότι οι developers δεν αφιέρωσαν αρκετό χρόνο στην εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του.

Ένας μαχητής, τρία skill trees
Παρά το γεγονός ότι οι επιλογές όσον αφορά το customization της εξωτερικής εμφάνισης του χαρακτήρα σας είναι ελάχιστες δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα skills του. Συγκεκριμένα υπάρχουν τρία skill trees (Warrior, Ranger και Pyromancer) και έχετε την δυνατότητα να ξοδέψετε τα skill points σας σε αυτά ελεύθερα. To πρώτα δύο skill trees σχετίζονται άμεσα με τα μαχητικά stances που αναφέραμε παραπάνω.

Γενικά το Warrior stance προτιμάται στην περίπτωση που αντιμετωπίζετε λίγους αλλά ισχυρούς εχθρούς, ενώ το Ranger όταν είστε περικυκλωμένοι. Ως Ranger έχετε επίσης την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε stealth τακτικές, αλλά δυστυχώς οι μηχανισμοί αυτοί δεν εκμεταλλεύονται στο έπακρο. Το Pyromancer skill tree είναι το μοναδικό που σας δίνει πρόσβαση σε μαγικές επιθέσεις, οι οποίες σχετίζονται αποκλειστικά με το στοιχείο της φωτιάς. Σε γενικές γραμμές αυτό το skill tree ταιριάζει γάντι στην περίπτωση που παραδοθείτε στις δυνάμεις του δαίμονα που βρίσκεται μέσα σας. Θα πρέπει πάντως να τονίσουμε ότι θα πρέπει να ξοδέψετε πόντους και στα τρία skill trees για να δημιουργήσετε έναν αξιόμαχο χαρακτήρα.

Φτιάχτο μόνος σου
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του Bound by Flame είναι το crafting system του. Εξερευνώντας το περιβάλλον ή σκοτώνοντας εχθρούς αποκτάτε πρόσβαση σε διάφορα materials, με τα οποία μπορείτε να συνθέσετε διάφορα χρήσιμα αντικείμενα όπως health και mana potions, βέλη για το crossbow σας ή εκρηκτικές παγίδες. Επιπροσθέτως, κάθε όπλο ή armor μπορεί να δεχθεί συγκεκριμένα upgrades, τα οποία και αυτά με την σειρά τους θα πρέπει προηγουμένως να τα κάνετε craft.

Γενικά το όλο σύστημα λειτουργεί ιδανικά, καθώς μπορείτε να προσαρμόσετε τον εξοπλισμό σας ανά πάσα στιγμή ανάλογα πάντα με τους τύπους των εχθρών που αντιμετωπίζετε. Για παράδειγμα, τα πλάσματα που βρίσκονται στους βάλτους χρησιμοποιούν poison, οπότε με τα κατάλληλα upgrades μπορείτε να αυξήσετε την αντοχή σας στο συγκεκριμένο element. Η μόνη βασική παράλειψη είναι ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε craft κάποιο συγκεκριμένο όπλο ή armor και θα πρέπει είτε να συλλέξετε νέο εξοπλισμό, είτε να τον αγοράσετε από τους vendors.

Εξερευνώντας τον Vertiel
O κόσμος του Vertiel είναι δίχως αμφιβολία ένας από τους μικρότερους που έχουμε συναντήσει σε δημιουργίες ανάλογου ύφους. Η λογική που ακολουθείται εδώ ακολουθεί τα πρότυπα της σειράς Dragon Age, καθώς η ιστορία εκτυλίσσεται με την μορφή κεφαλαίων. Κάθε κεφάλαιό της λαμβάνει χώρα σε μία μικρή έκταση του χάρτη και σε κάποιο σημείο της υπάρχει ένα βασικό hub στο οποίο συναναστρέφεστε με τους NPCs και τους υπόλοιπους χαρακτήρες και αναλαμβάνετε παράλληλα τα διάφορα προαιρετικά side quests. Όπως γίνεται αντιληπτό η ροή είναι καθαρά γραμμική και το μόνο που αλλάζει είναι οι διάλογοι, καθώς και η αντιμετώπιση που έχετε από τους υπόλοιπους χαρακτήρες. Η τελευταία εξαρτάται φυσικά από τον βαθμό που σας έχει κυριεύσει ο δαίμονας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις περιπέτειές σας μπορούν να σας συντροφεύσουν διάφοροι companions. Συνολικά υπάρχουν πέντε διαθέσιμοι και καθένας από αυτούς έχει έναν συγκεκριμένο ρόλο στην μάχη (tank, healer, mage κ.ο.κ). Μάλιστα ανάλογα με το φύλο σας και τις απαντήσεις που θα δώσετε στους διαλόγους υπάρχει η δυνατότητα να αναπτύξετε ειδύλλια.

Με βάση τα παραπάνω το γεγονός ότι η συνολική διάρκεια του Bound by Flame είναι αρκετά μικρή για τα δεδομένα του είδους δεν θα πρέπει να μας προκαλεί έκπληξη. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι για να ολοκληρώσετε όλες τις αποστολές και να δείτε τα credits θα χρειασθείτε γύρω στις 15 ώρες. Στην περίπτωση που δεν ασχοληθείτε με τις προαιρετικές αποστολές όμως το Bound by Flame δύσκολα θα σας κρατήσει συντροφιά για περισσότερες από εννιά ώρες. Αξίζει πάντως ο κόπος να πραγματοποιήσετε δύο ξεχωριστά playthroughs, παραδίδοντας τον εαυτό σας στον εσωτερικό δαίμονά σας ή διατηρώντας την ανθρωπιά σας ως το τέλος.

Το δεύτερο μονοπάτι θα λέγαμε ότι αποδεικνύεται πιο δύσβατο, καθώς ο βαθμός πρόκλησης είναι αρκετά υψηλός ανεξάρτητα από το επίπεδο δυσκολίας που έχετε επιλέξει. Η τεχνητή νοημοσύνη των mobs δεν συγχωρεί λάθη και οι επιθέσεις τους κόβουν αρκετό damage αναγκάζοντάς σας να καταναλώσετε εκατοντάδες potions. Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δυσχερής στα boss fights, τα οποία θα δοκιμάσουν τις ικανότητες σας με κάθε τρόπο. Ειδικότερα η αναμέτρηση με το τελικό boss είναι μία από τις πιο συναρπαστικές που έχουμε ζήσει.

Στέκεται στο ύψος του
Στο Bound by Flame, όπως και στις υπόλοιπες δημιουργίες της Spiders, χρησιμοποιήθηκε η Silk engine. Η συγκεκριμένη μηχανή γραφικών αποτελεί μια εξελιγμένη έκδοση της PhyreEngine της Sony και σε γενικές γραμμές είναι μία αρκετά σύγχρονη engine που μπορεί να δώσει ικανοποιητικά αποτελέσματα με μετριοπαθή production values. Η παρούσα δημιουργία είναι φανερό ότι έχει δουλευτεί σε ότι έχει να κάνει με το οπτικό κομμάτι της, ειδικότερα αν την συγκρίνουμε με τις προηγούμενες δουλειές της εταιρείας.

Τα μοντέλα των χαρακτήρων και των εχθρών είναι επιμελώς σχεδιασμένα και αρκετά ευφάνταστα, ενώ ανάλογης ποιότητας είναι και το level design. Γενικά το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα είναι σίγουρα ευχάριστο στο…μάτι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν εκμεταλλεύεται το hardware του PS4. Επίσης, σε αρκετά σημεία παρατηρήσαμε πτώσεις του frame rate και glitches όπως clipping. To σημαντικότερο ψεγάδι πάντως είναι το κάκιστο lip sync.

Την μουσική του Bound by Flame την έχει επιμεληθεί ο Olivier Derriviere, ο οποίος μέχρι στιγμής μας έχει δώσει αξιόλογα δείγματα γραφής τόσο στο Alone in the Dark, όσο και στο περυσινό Remember Me. Εδώ πάντως το soundtrack χωρίς να είναι κακό δεν κατάφερε να μας δημιουργήσει ιδιαίτερη εντύπωση, κάτι το οποίο οφείλεται εν μέρη και στην μικρή ποικιλία των μουσικών θεμάτων. Στα ίδια μέτρια επίπεδα κινείται και το voice acting, αν και ξεχωρίζει η ερμηνεία του εμπειρότατου Robin Atkin Downes στο ρόλο του Vulcan.

To Witcher του “φτωχού”
Σε σύγκριση με τις προηγούμενες δουλειές της η Spiders κατάφερε να μας παρουσιάσει ένα σαφώς ποιοτικότερο αποτέλεσμα, αν και είναι εμφανές ότι η γαλλική εταιρεία θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ περισσότερο για να καταξιωθεί στην συνείδηση μας. Το Bound by Flame θα ικανοποιήσει σε κάποιο βαθμό τους φίλους των Action RPG, αλλά δύσκολα θα καταφέρει να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό. Δυστυχώς, αν εξαιρέσουμε μια-δύο ενδιαφέρουσες ιδέες έχουμε να κάνουμε με μία δημιουργία που μαρτυρά με εμφατικό τρόπο τις καταβολές της. Σίγουρα στην βιομηχανία των video games και γενικότερα δεν υπάρχει παρθενογένεση, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε τα στραβά ματιά στην αντιγραφή δεκάδων μηχανισμών από δημιουργίες ανάλογου ύφους.

Θετικά:
– Ενδιαφέρον σενάριο
– Ικανοποιητική πρόκληση
– Υψηλό Α.Ι.
– Οι crafting μηχανισμοί
– Στιβαρό σύστημα μάχης

Αρνητικά:
– Μικρή διάρκεια
– Τραγικό lip sync
– Μέτρια voice overs
– Πάσχει από έλλειψη ταυτότητας

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7

Ένα συμπαθητικό Action RPG που θα ικανοποιήσει τους φίλους του είδους, αλλά τίποτα παραπάνω.

Παντελής Δασκαλέλος  

Συντάκτης: padelis@gameworld.gr (Παντελής Δασκαλέλος)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης