Brothers: A Tale of Two Sons

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013, 17:42
Brothers: A Tale of Two Sons

Η ετήσια online καμπάνια της Microsoft με τίτλο Xbox Live Summer of Arcade είχε για φέτος έναν σημαντικό τίτλο, που κυκλοφόρησε αρχικά στο Xbox 360 και πλέον από τις 3 Σεπτεμβρίου για PC μέσω Steam και για PS3 μέσω PSN. Ονομάζεται Brothers: A Tale of Two Sons και σας υπόσχεται ένα ταξίδι γεμάτο συναισθήματα και ένταση, μια υπόσχεση που λίγα games έχουν κρατήσει στο παρελθόν, παρά την εντυπωσιακή υπόθεση που διέθεταν. Η προέλευση του παραπάνω τίτλου έρχεται από μία εταιρεία ανάπτυξης που δεν είναι ακριβώς γνωστή για τη δημιουργία παραμυθιών. 

Η Starbreeze Studios ιδρύθηκε το 1998 ως O3 Games. Το 2000 άλλαξε ονομασία σε Starbreeze Studios, με έδρα την Σουηδία. Η εταιρεία ανάπτυξης έχει γίνει γνωστή κυρίως για την σειρά δράσης Chronicles of Riddick, γεγονός εντυπωσιακό, καθώς αυτή η κυκλοφορία που θα εξετάσουμε σήμερα απέχει πολύ από το μοτίβο ενός First-Person Shooter.

To Brothers: A Tale Of Two Sons, ανακοινώθηκε το 2012 με την κωδική ονομασία P13 και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την 505 Games. Στη διαδικασία δημιουργίας του P13 συνέβαλε και με το παραπάνω ο Σουηδός σκηνοθέτης Josef Fares, o οποίος είναι γνωστός για τον τρόπο που τοποθετεί την κάμερά του. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω είναι ένα θεαματικό αποτέλεσμα, ικανό να σας αφήσει άφωνους και γεμάτους απορίες. Διότι, στη ζωή όπως θα δείτε, δεν παίρνουμε πάντα απαντήσεις σε αυτά που αναρωτιόμαστε.

Ιστορία βγαλμένη από την πραγματικότητα
Τι είναι αυτό που μας πονάει περισσότερο στη ζωή; Αν και υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, το μόνο σίγουρο είναι ότι η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου πάντα θα είναι ο χειρότερος και ο πιο τραγικός πόνος. Τα σύγχρονα games θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην κατανόηση και στον συμβιβασμό με τον θάνατο. Όχι όμως για τους μεγαλύτερους σε ηλικία, αλλά για τους μικρότερους. Το Brothers: A Tale Of Two Sons καταφέρνει ακριβώς αυτό, μέσα από έναν πρωτότυπο τρόπο αφήγησης, αναζήτησης και εξερεύνησης.


Η υπόθεση δεν είναι κάτι καινούριο, αλλά ο τρόπος που ξετυλίγεται και παρουσιάζεται θα σας συγκλονίσει. Δύο αδέρφια, ένας μεγάλος και σωματικά δυνατός και ένας μικρός και πιο αδύναμος, προσπαθούν να ξεπεράσουν τον χαμό της μητέρας τους. Ταυτόχρονα, προκειμένου να αποφύγουν τον θάνατο του άρρωστου πατέρα τους, ξεκινούν ένα ταξίδι για την αναζήτηση του μαγικού δέντρου της ζωής (Tree of Life). Σκοπός τους απλά να κρατήσουν στη ζωή τους τον μόνο γονιό που τους έχει απομείνει. Με απλά λόγια πρόκειται για μια σκοτεινή ιστορία με ρίζες στην πραγματικότητα. Ένα παιχνίδι μεταξύ ζωής και θανάτου. Ένα ταξίδι ένωσης και κατανόησης.

Απότομη ενηλικίωση
Ο τρόπος έναρξης του Brothers: A Tale Of Two Sons θα σας εισάγει κατευθείαν στο κεντρικό θέμα. Ξεκινάει με τον νεότερο αδερφό να βρίσκεται σε μία βάρκα και να προσπαθεί να συγκρατήσει τη μητέρα του, η οποία σιγά-σιγά χάνεται στα κύματα. Εκεί θα ζήσετε την πρώτη δυνατή στιγμή, που θα σας συγκλονίσει και θα σας δικαιολογήσει ορισμένα πράγματα για τη συνέχεια του story. Αν και η ιστορία αναφέρεται σε αληθινές καταστάσεις, το μέρος που εκτυλίσσονται τα γεγονότα είναι μυθικό και βγαλμένο από τη φαντασία. Θυμίζει αρκετά στο ύφος και την παρουσίαση τα βιβλία των αδερφών Grimm.

Όταν το αρχικό cutscene τελειώσει (ένα από τα λίγα που θα εμφανιστούν) θα αναλάβετε τον χειρισμό των δύο αδερφών, ενώ πηγαίνουν τον άρρωστο πατέρα τους στο γιατρό. Στο σημείο αυτό, θα εισαχθείτε και στον πιο πρωτοποριακό τρόπο χειρισμού που έχετε δει ποτέ. Από εκείνη την στιγμή και έπειτα, θα ξεκινήσετε το ταξίδι για την εύρεση του φυτού που θα σώσει τη ζωή του πατέρα σας.

Συνεργασία αδερφών
Στην περιπέτεια των δύο αδερφών θα έρθετε αντιμέτωποι με διάφορα τέρατα, από χελώνες μέχρι γίγαντες. Θα πρέπει να φέρετε εις πέρας γρίφους, που περιλαμβάνουν συνεργασία και σκέψη. Κυρίως όμως θα χρειαστεί να αποφασίσετε πώς θα πράξετε σε ορισμένες καταστάσεις. Αυτές οι αποφάσεις δεν επηρεάζουν την έκβαση της ιστορίας, αλλά την δική σας ψυχολογία ως παίκτη.

Η μεγαλύτερη πρωτοτυπία και ταυτόχρονα ελάττωμα του Brothers: A Tale Of Two Sons εντοπίζεται στον τρόπο χειρισμού. Παρότι υπάρχουν δύο χαρακτήρες, έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρά Single-Player game που δεν περιλαμβάνει Co-Op. Θα κληθείτε επομένως να χρησιμοποιήσετε και τους δύο χαρακτήρες ταυτόχρονα. Με τον αριστερό αναλογικό μοχλό χειρίζεστε τον μεγάλο αδερφό και με τον δεξιό τον μικρότερο. Τα αντίστοιχα δεξιά και αριστερά κουμπιά (RB και LB) πραγματοποιούν όλες τις κινήσεις και όταν λέμε όλες, εννοούμε όλες. Το πιο δύσκολο τμήμα, όμως, είναι να συγχρονίσετε τα χέρια σας προκειμένου να μετακινήσετε και τους δύο χαρακτήρες στην οθόνη. Το σύστημα αυτό θέλει πολύ εξάσκηση και ίσως να μην καταφέρετε να τελειοποιήσετε. Το αποτέλεσμα όμως είναι η δημιουργία δυναμικών και απλών γρίφων – εμποδίων που πρέπει να ξεπεράσετε.

Γρίφοι
Κάθε αδερφός έχει τις δικές του αδυναμίες και προτερήματα. Ο μεγάλος είναι πιο σοβαρός ως προσωπικότητα, αλλά αρκετά δυνατός. Μπορεί να σηκώσει μοχλούς, να σπρώξει τον μικρό του αδερφό πάνω από τοιχάκια, να τον κουβαλήσει πάνω του μέσα από ποτάμια και άλλα πολλά. Το τελευταίο ειδικά προκύπτει από το γεγονός ότι ο μικρότερος αδερφός φοβάται το νερό και δεν μπορεί να κολυμπήσει μετά την εμπειρία με τη μητέρα του. Από την άλλη, ο νεότερος την οικογένειας είναι πιο αδύναμος, αλλά και πιο ευέλικτος. Έχει τη δυνατότητα να γλιστρά από μικρά περάσματα και να παραπλανεί τον κόσμο. Έτσι, μπορεί να ανοίγει τον δρόμο και για τα δύο αδέρφια όπου είναι απαραίτητο.

Οι διαφορετικές αυτές ικανότητες και προσωπικότητες δημιουργούν γρίφους που αξιοποιούν και μερικές φορές εκμεταλλεύονται τις αδυναμίες του καθενός. Δεν είναι δύσκολα τα puzzles που θα πρέπει να επιλύσετε, αλλά σίγουρα θα σας προβληματίσουν. Διότι, δεν υπάρχει κάτι που να σας εξηγεί τι να κάνετε. Θα πρέπει μόνοι σας να διαλέξετε τον δρόμο σας. Αυτό γίνεται επειδή βρίσκεστε σε μια αναζήτηση στο άγνωστο, χωρίς βοήθεια από κανέναν. Το παιχνίδι όμως από μόνο του θα σας ενθαρρύνει να εξερευνήσετε, αφού κάθε επίπεδο αλλάζει εμφανισιακά και τίποτα δεν παραμένει πολλή ώρα ώστε να καταντήσει βαρετό.

Η δύναμη της θέλησης και της απώλειας ξεπερνούν το συναίσθημα του φόβου και της μοναξιάς.

Πορευθείτε ελεύθερα
Κατά την διάρκεια της ιστορίας, θα έχετε τη δυνατότητα να συναναστραφείτε με άλλους χαρακτήρες. Κάθε NPC που θα συναντάτε, θα αντιδρά διαφορετικά και θα είναι συνήθως συνεργάσιμος μόνο με ένα από τα δύο αδέρφια. Θα υπάρξουν στιγμές που θα μπορείτε να βοηθήσετε άλλους ή απλά να τους προσπεράσετε. Σε μια στιγμή θα συναντήσετε μια μητέρα που κλαίει επειδή έχασε τα παιδία της. Εκεί θα μπορείτε για παράδειγμα, είτε να σταματήσετε να ψάξετε να τα βρείτε είτε να συνεχίσετε την πορεία σας, χωρίς να υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στην ιστορία. Εάν όμως αποφασίσετε να συνεχίσετε, θα αρχίσουν να δημιουργούνται απορίες για το τι θα γινόταν εάν βοηθούσατε. Δεν είναι στιγμές σημαντικές ή καθοριστικές, απλά θα σας κάνουν να αισθανθείτε καλά με τον εαυτό σας. Είναι ψυχολογικά side-quests, διάσπαρτα στον κόσμο, τα οποία αξίζει να αναζητήσετε.

Εάν όμως δεν ενδιαφέρεστε και χρειάζεστε κίνητρο για να πράξετε ανάλογα, τότε τα achievements είναι ένα κάλος τρόπος να πειστείτε. Καθώς το Brothers: A Tale Of Two Sons δε διαθέτει ούτε multiplayer, ούτε Co-Op modes, ο λόγος να το επισκεφτείτε ξανά, μιας και η διάρκειά του είναι μόλις 3-4 ώρες, είναι να αναζητήσετε χαμένα achievements. Τα achievements θα τα ξεκλειδώνετε με το να αντιδράτε με διάφορα αντικείμενα και ανθρώπους στο περιβάλλον σας. Πολλά μάλιστα δεν θα τα εντοπίσετε με το πρώτο πέρασμά σας και θα πρέπει να βυθιστείτε στον φανταστικό αυτόν κόσμο για να τα καταφέρετε.

Αφήγηση και σκηνοθεσία
Αν και τα cutscenes είναι ελάχιστα, η αφήγηση στο Brother: A Tales of Two Sons είναι υποδειγματική. Η ιστορία περιγράφεται μέσω διαλόγων, αλλά όχι με τη χρήση κάποιας υπαρκτής γλώσσας. Χρησιμοποιείται μια ακαταλαβίστικη γλώσσα, ακουστικά παρόμοια με τα simlish των Sims και χωρίς φυσικά τη χρήση υπότιτλων. Εάν όμως θεωρείτε ότι δε θα καταλαβαίνετε πολλά, κάνετε λάθος.

Οι χαρακτήρες επικοινωνούν μεταξύ τους κυρίως μέσω κινήσεων και χειρονομιών. Προσπαθούν να βγάλουν τα συναισθήματά τους, όπως ένταση, θλίψη ή οτιδήποτε άλλο μέσω τις γλώσσας του σώματος. Σκοπός αυτής της κίνησης είναι να έρθετε πιο κοντά με τους πρωταγωνιστές και να προσπαθήσετε να τους καταλάβετε. Σιγά-σιγά θα βρεθείτε να κατανοείτε την προσωπική τους τραγωδία κι εμπειρία. Λίγα games καταφέρνουν να αποδώσουν τις καταστάσεις τόσο πολύ, αλλά με τόσα λίγα.

Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας αυτής, στον τομέα αυτό, οφείλεται και στην πολύ καλή σκηνοθεσία, την οποία και ανέλαβε ο Σουηδός Josef fares. Η ιστορία εξελίσσεται από την οπτική γωνία ενός παρατηρητή. Είναι σαν να βλέπετε από πάνω τι γίνεται και όχι να συμμετέχετε στην εξέλιξη των γεγονότων. Θα διακρίνετε από μόνοι σας τις στιγμές που έχει επιμεληθεί το χέρι ενός επαγγελματία δημιουργού. Για παράδειγμα, όταν φθάνετε σε ένα νέο τοπίο, η κάμερα απομακρύνεται για να σας παρουσιάσει την ομορφιά της περιοχής. Τα λόγια δεν μπορούν να περιγράψουν την προσεγμένη δουλειά που έχει γίνει.

Μέρος της δουλειάς αυτής θα φάνει προς το φινάλε, το οποίο θα πρέπει οπωσδήποτε να βιώσετε. Η ολοκλήρωση είναι αυτό το οποίο θα σας κάνει να ξεχάσετε τις προηγούμενες ώρες που παίξατε και να αναθεωρήσετε τις απόψεις που μπορεί να είχατε σχηματίσει. Τα συναισθήματα είναι δυνατά και η κορύφωση της υπόθεσης απλά μοναδική.

Το ακουστικό μέρος αποτελείται από ένα κεντρικό μουσικό κομμάτι που διαφοροποιείται αναλόγως την περίσταση. Είναι μαγευτικό, αλλά ταυτόχρονα τρομακτικό. Θα υπάρξουν στιγμές που δε θα ακούγεται καθόλου μουσική, αλλά μόνο τα ηχητικά εφέ στο περιβάλλον. Η απουσία αυτή στοχεύει κυρίως στο να γίνει πιο έντονη η αίσθηση της μοναξιάς. Τα ηχητικά εφέ είναι σε καλό επίπεδο και προσεγμένα. Την ακαταλαβίστικη γλώσσα είτε θα την μισήσετε, είτε θα την συνηθίσετε, δεν υπάρχει κάτι ενδιάμεσο.


Όμορφο από την αρχή μέχρι το τέλος
Το ταξίδι σας μπορεί να μην είναι το πιο δύσκολο που έχετε βιώσει σε άλλα Adventures, αλλά σίγουρα είναι πανέμορφο. Όσο πιο μακριά περιπλανιέστε από το σπίτι σας, τόσο πιο περίεργες και βγαλμένες από τον κόσμο της φαντασίας γίνονται οι περιοχές. Η χρωματική παλέτα αλλάζει συνέχεια και σταδιακά, αναδεικνύοντας τις ομορφιές και ιδιαιτερότητες της κάθε τοποθεσίας.

Το Brothers: A Tale of Two Sons χρησιμοποιεί την Unreal Engine 3. Τα περιβάλλοντα δεν είναι στατικά, αλλά γεμάτα κίνηση και λεπτομέρεια. Οι κινήσεις των χαρακτήρων είναι ομαλές και πλήρως εναρμονισμένα στα physics, ενώ τα ελάχιστα cutscenes έχουν τέτοια επιμέλεια ώστε να είναι γεμάτα συναίσθημα, όχι όμως τόσο αληθινά όσο θα θέλατε. Μπροστά σας ξετυλίγεται ένας κόσμος ζωντανός, με διάθλαση του φωτός που εντυπωσιάζει, ενώ αρχίζει και γίνεται ολοένα και πιο πραγματικός όσο θα πλησιάζετε προς το τέλος της ιστορίας.

Ανάμεικτα συναισθήματα
Το Brothers: A Tale of Two Sons είναι ένα Adventure που απαιτεί να το ολοκληρώσετε κατευθείαν. Είναι μεγαλειώδες όσον αφορά στον τρόπο αφήγησης, μιας και χρησιμοποιεί ασυνήθιστα μέσα και τρόπους, αλλά ταυτόχρονα μικρό στη διάρκεια, όπως άλλωστε και τα περισσότερα downloadable games. Θα αγαπήσετε τους χαρακτήρες και θα βιώσετε τη συνεργασία, χωρίς όμως κάποιον δίπλα σας. Θα σας γεμίσει συναισθήματα χαράς, θλίψης και θα σας μεταφέρει σε μαγικούς κόσμους μέσω μιας εκπληκτικής σκηνοθεσίας.

Η χρήση ενός πρωτότυπου μηχανισμού μετακίνησης, αν και όχι καλός στην εκτέλεσή του, θα αποτελεί απλά ένα μικρό πρόβλημα στο ουσιαστικά υπέροχο αποτέλεσμα. Εάν είστε έτοιμοι να βιώσετε όλα τα παραπάνω, τότε αξίζει να αγοράσετε το Brothers: A Tale Of Two Sons. Το κόστος ανέρχεται σε 12 ευρώ, αλλά το προσωπικό και συναισθηματικό σας κέρδος θα είναι ακόμη μεγαλύτερο.

Θετικά:
- Υπέροχο art direction
- Γεμάτο συναισθήματα
- Ενδιαφέρον gameplay
- Πρωτότυπη αφήγηση

Αρνητικά:
- Μικρό σε διάρκεια
- Δύσκολος χειρισμός

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 6
Γενικά: 8


Μια όμορφη ιστορία, με διδάγματα για την πραγματικότητα της ζωής, που θα θέλαμε να υπάρχουν σε περισσότερα games.
Αναστάσης Δουμουλιάκας

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013, 17:42