Daylight

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 6 Μαΐου 2014, 19:37
Daylight

H Jessica Chobot είναι γνωστή στους περισσότερους για την δουλειά της στο IGN, για την... ζωηρή της γλώσσα (με την οποία εξερευνεί διάφορες φορητές κονσόλες της Sony) και φυσικά είναι μια πολύ όμορφη και αναγνωρίσιμη πλέον παρουσία. Η Zombie Studios από την άλλη είναι γνωστή για την ανάπτυξη πολλών τίτλων τα τελευταία είκοσι χρόνια, όπως η σειρά Spec Ops ή το πιο πρόσφατο πολύ ποιοτικό free-to-play FPS Blacklight: Retribution.

Όταν η Jessica συνάντησε την Zombie Studios λοιπόν, είπαν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν έναν αμιγώς Survival horror τίτλο στα χνάρια πχ. των Slender: The Arrival ή Outlast, για να τρομάξει ο κόσμος, να καταγράψει τον εαυτό του παίζοντας σε βίντεο και να το ανεβάσει στο internet! H κυρία Chobot ανέλαβε την συγγραφή της ιστορίας, η Zombie Studios ανέλαβε την ανάπτυξή του και έτσι πλέον έχουμε στα χέρια μας το πρώτο θεωρητικά "next-gen" παιχνίδι τρόμου, καθώς όχι μόνο αξιοποιεί την ολοκαίνουρια Unreal Engine 4, αλλά κυκλοφορεί παράλληλα και στο PS4.

daylight-1
Φως στο τούνελ
Το Daylight ξεκινάει αμέσως χωρίς πολλά-πολλά και εσείς αναλαμβάνετε τις τύχες μιας γυναίκας, της Sarah, για την οποία σε πρώτη φάση δεν γνωρίζετε τίποτα απολύτως. Η καημένη η Sarah λοιπόν ξυπνάει σε ένα σκοτεινό και εγκαταλελειμμένο παλιό νοσοκομείο και το μόνο που έχει αρχικά στη διάθεσή της είναι ένα smartphone, το οποίο αποτελεί τον φακό και τον χάρτη της. Μέσα από το τηλέφωνο έρχεται σε επαφή μαζί σας ένας μυστηριώδης άνδρας ο οποίος αρχίζει να σας καθοδηγεί και κάπου εκεί αντιλαμβάνεστε πως ο σκοπός σας είναι να ανακαλύψετε τι έχει συμβεί, ποια είναι τα μυστικά που κρύβει αυτό το μέρος και με ποιον τρόπο η πρωταγωνίστριά μας συνδέεται με όλα αυτά.

Η ιστορία που ξεδιπλώνεται από εκεί και πέρα δεν μπορούμε να πούμε πως μας ενθουσίασε με την πρωτοτυπία της, καθώς μάλλον περιλαμβάνει ένα σωρό horror κλισέ που έχουμε δει δεκάδες φορές και θα την περιγράφαμε ως αρκετά στάνταρ. Ωστόσο, σαν γενικότερο στήσιμο, τελικά δημιουργεί μια spooky ατμόσφαιρα που θα μπορούσε να στηρίξει αξιοπρεπώς τουλάχιστον ένα τέτοιο game, εάν την βοηθούσαν στοιχειωδώς διάφορα άλλα πράγματα που θα έπρεπε να λειτουργούν σωστά. Δυστυχώς όμως, το κάπως κλισέ σενάριο δεν είναι καν το μεγαλύτερο πρόβλημα του παιχνιδιού!


Ψάχνοντας στο σκοτάδι
Το gameplay του Daylight ακολουθεί κλασικά Survival horror μονοπάτια όπως ξέρετε από games όπως το Amnesia ή το Outlast, σε προοπτική πρώτου προσώπου. Δεν υπάρχουν όπλα και δεν γίνονται μάχες, το φως είναι ελάχιστο και ο βασικός σας σκοπός είναι η επιβίωση, αξιοποιώντας τα μόνα εργαλεία που έχετε στην διάθεσή σας, το κινητό δηλαδή και διάφορα sticks (glow sticks ή φωτοβολίδες) που βρίσκετε στον χώρο.

Ο μοναδικός σας στόχος σε κάθε level είναι να ψάξετε και να βρείτε έναν αριθμό από σημαντικά σημειώματα που σας δίνουν πληροφορίες για την ιστορία που ξεδιπλώνεται, τα οποία ονομάζονται remnants. Συλλέγοντας όλα τα remnants, εμφανίζεται σε κάποιο άλλο σημείο του χάρτη το sigil, ένα ιδιαίτερο "μαγικό" αντικείμενο συνυφασμένο με κάποια πτυχή του παρελθόντος (πχ. ένα αρκουδάκι, μία Βίβλος κτλ.).

daylight-2
Από την στιγμή που αποκτάτε τα sigils μπορείτε πλέον να ξεκλειδώσετε τα Seals of Shadows που σας κλείνουν το δρόμο και να προχωρήσετε στο επόμενο level. Τα glow sticks έρχονται να σας βοηθήσουν στις αναζητήσεις σας αυτές, καθώς μόλις τα ανάψετε το πράσινο φως τους υποδεικνύει τα σημεία ενδιαφέροντος μέσω κάποιων περίεργων ιερογλυφικών που εμφανίζονται στον χώρο.

The haunted made me do it
Δυστυχώς για εσάς, όσο η "ενοχλητική" παρουσία σας ψάχνει στα δωμάτια και τους διαδρόμους και αρχίζετε να εντοπίζετε τα remnants, ξεκινούν με την σειρά τους να σας στοιχειώνουν και να σας κυνηγούν οι "κακοί" του παιχνιδιού, οι τρομακτικοί shadow people. Οι υπερφυσικές αυτές οντότητες εμφανίζονται ανά διάφορα χρονικά διαστήματα από το πουθενά και ουσιαστικά ευθύνονται για μερικές από τις πιο τρομακτικές στιγμές στο παιχνίδι, τουλάχιστον στις αρχές του.

daylight-3
Εάν μείνετε για αρκετή ώρα εκτεθειμένοι στις "σκιές" αυτές, η οθόνη αρχίζει να κοκκινίζει και επέρχεται σταδιακά ο θάνατος. Για να γλιτώσετε την δυσβάσταχτη τελική μοίρα, υπάρχουν δύο λύσεις. Είτε ανάβετε μια φωτοβολίδα για να "κάψετε" με το φως της τα φαντάσματα, είτε απλά και όμορφα το βάζετε στα πόδια για να απομακρυνθείτε και να ηρεμήσουν τα πράγματα.

Μάλλον όσο προχωρά το παιχνίδι θα προτιμάτε την δεύτερη λύση γιατί είναι πιο απλή και άμεση, ενώ όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω, δεν θα σας κάνουν και ιδιαίτερη αίσθηση τα δρώμενα για να ασχοληθείτε περαιτέρω, για να ανάψετε φωτοβολίδες κτλ. Να πούμε σε αυτό το σημείο πως τα sticks γενικώς που έχετε στην διάθεσή σας είναι περιορισμένα και αναπληρώνονται μόνο εάν βρείτε κάποιο stash, αν και υπάρχουν αρκετά από τα τελευταία στους χάρτες για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.

daylight-4
Τρόμος μεν, αλλά...
Λοιπόν, για να θέσουμε το θέμα στην σωστή του διάσταση, να πούμε πως στα πρώτα λεπτά το Daylight ενδεχομένως να σας αρέσει. Η ατμόσφαιρά του είναι βαριά και σκοτεινή και διαθέτει το απαραίτητο υπερφυσικό στοιχείο που θα σας κάνει να ανατριχιάσετε. Επίσης, οι χάρτες του παιχνιδιού, αλλά και οι συναντήσεις με τους κακούς κάθε φορά που παίζετε είναι διαφορετικά, καθώς αναπαράγονται τυχαία όταν ξεκινάτε νέο playthrough. Κοινώς οι διάδρομοι, τα δωμάτια, οι τοποθεσίες των remnants κτλ. ποτέ δεν είναι τα ίδια.

Δυστυχώς όμως, αυτά τα παραπάνω ένα-δύο καλά στοιχεία πετάγονται άνετα στον κάδο των αχρήστων καθώς τα παρασέρνει μαζί του το εντελώς χαζό και μονοδιάστατο gameplay του παιχνιδιού. Δηλώνω υπεύθυνα πως το Daylight ίσως και να είναι από τα πιο σπαστικά games που έχω παίξει τελευταίως.

Αγαπητή Jessica, μας στεναχωρείς!

Σαν το ποντίκι
Αφού λοιπόν φάτε κανά μισάωρο (στο οποίο θα τρομάξετε, δεν αντιλέγω) στην αρχή για να καταλάβετε τι γίνεται, τι πρέπει να κάνετε και που πρέπει να πάτε, θα ανακαλύψετε πως το Daylight δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα αδιάφορο game συλλογής αντικειμένων με σκοπό να ξεκλειδώσετε την πόρτα για το επόμενο level, μαζί με κάποια πραγματικά υποτυπώδη και πρωτόγονα puzzles όπου σπρώχνετε κάτι κιβώτια. Οι shadow people μπορεί να προσφέρουν κάποια ξεσπάσματα τρόμου στην όλη εμπειρία, αλλά όσο προχωράει το παιχνίδι η αρχική έκπληξη θα έχει δώσει την θέση της στον εκνευρισμό και απλά θα τρέχετε να τους ξεφύγετε σαν να ήταν ένα απλό εμπόδιο.

daylight-5
Δυστυχώς αυτό είναι όλο! Δεν υπάρχει κανένα βάθος, κανένας μηχανισμός που θα έδινε το κάτι παραπάνω. Το τυχαία generated περιβάλλον αντί να δίνει ενδιαφέρον στην επανάληψη του παιχνιδιού, δημιουργεί απλά ένα άθλιο level design με λαβυρινθώδεις διαδρόμους που δεν έχουν κανένα νόημα και στους οποίους απλά προχωράτε σαν ταλαίπωροι για να βρείτε το επόμενο σημείωμα ή το επόμενο sigil.

Το ανούσιο πέρα-δώθε γίνεται ακόμα πιο εκνευριστικό εάν πεθάνετε, καθώς το autosave σας βάζει να ξαναβρείτε από την αρχή όλα τα remnants που ενδεχομένως είχατε μαζέψει μέχρι να σκοτωθείτε! Όλο το Daylight δίνει τελικά την αίσθηση μιας αγγαρείας περισσότερο, με κάποιες τρομακτικές στιγμές να διανθίζουν το σύνολο.

daylight-6
Τρομακτική βαρεμάρα
Οι χάρτες που αναπαράγονται διαθέτουν χώρους που μοιάζουν τόσο πολύ μεταξύ τους, ώστε θα σας μπερδέψουν χωρίς να υπάρχει λόγος. Η διαδικασία του ψαξίματος είναι επίσης εξαιρετικά βαρετή καθώς τα αντικείμενα με τα οποία αλληλεπιδράτε είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ενδεχομένως τα δυο-τρία levels προς το τέλος του παιχνιδιού έχουν περισσότερο νόημα, αλλά μέχρι να φτάσετε εκεί θα έχετε ήδη... παραδώσει πνεύμα!

Όταν έρθει με τα πολλά το φινάλε, περισσότερο θα ανακουφιστείτε που τελειώνει το βάσανο του ψαξίματος παρά θα απογοητευθείτε με την αρκετά μικρή διάρκεια του παιχνιδιού που κυμαίνεται γύρω στις τρεις ώρες. Αντιλαμβάνομαι πως η πρόθεση των δημιουργών ήταν να φτιάξουν ένα τρομακτικό game στυλ Slender το οποίο θα αποτελούσε μια διαφορετική κάθε φορά εμπειρία, όμως το Daylight τα καταστρέφει όλα με το ρηχό gameplay και το παντελώς αδιάφορο ψάξιμο στο οποίο μας υποβάλλει. Κρίμα, καθώς κατά τα άλλα διαθέτει πράγματι ζοφερή ατμόσφαιρα και σωστή αίσθηση των κινήσεων της πρωταγωνίστριας.

daylight-7
Καλώς όρισες, Unreal Engine 4
Ας περάσουμε τώρα και σε ένα άλλο σημαντικό θέμα που πρέπει να θίξουμε για τον εν λόγω τίτλο, που δεν είναι άλλο από το επίσημο "ντεμπούτο" της νέας μηχανής Unreal Engine 4! Δυστυχώς, ούτε εδώ το Daylight στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Όχι ότι είναι άσχημο το τελικό αποτέλεσμα, ίσα-ίσα που ο οπτικός τομέας βοηθά στην δημιουργία ατμόσφαιρας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν βλέπουμε ένα εντυπωσιακό next-gen δείγμα από την εν λόγω μηχανή γραφικών.

Αν και ουσιαστικά το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ πιστεύω είναι έλλειψη φαντασίας στον σχεδιασμό των generic χώρων παρά τα αμιγώς τεχνικά ζητήματα, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα αρκετά χαμηλότερης ανάλυσης textures, ή τα όμορφα μεν, αλλά όχι πρωτόγνωρα lighting effects. Γενικώς το Daylight δεν είναι άσχημο, αλλά για ένα game που συν τοις άλλοις απαιτεί και καλή κάρτα γραφικών που να υποστηρίζει DX 11 για να τρέξει, περιμέναμε πολλά περισσότερα από αυτό το αποτέλεσμα που θα το βλέπαμε και δύο χρόνια πριν.


Από την άλλη, στον τομέα του ήχου έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Όπως συμβαίνει σε κάθε Survival horror, έχουμε διάφορους περίεργους ήχους να συνοδεύουν το σκοτάδι, πλαισιωμένους από σωστά εφέ και μυστηριώδες ambience, σε ένα σύνολο που στέκεται σε πολύ καλό επίπεδο και αποτελεί μεγάλο κομμάτι της ατμόσφαιρας.

Να πούμε σε αυτό το σημείο πως στο Daylight σας δίνεται η δυνατότητα να συνδεθείτε με το κανάλι σας στο Twitch και εκεί, οι άλλοι χρήστες που σας παρακολουθούν μπορούν να πληκτρολογήσουν κάποιες λέξεις-εντολές στο chat και να προκαλέσουν διάφορα γεγονότα in-game όσο παίζετε. Αν και μπορεί να υπάρξει εδώ ένα μικρό ενδιαφέρον με όλα αυτά, εν τέλει δεν αλλάζει το βαθειά προβληματικό gameplay του τίτλου.

daylight-8
Next time, Jessica!
Το Daylight εκ πρώτης όψεως διαθέτει διάφορα καλά στοιχεία που θα μπορούσαν υπό άλλες συνθήκες να έχουν δώσει ένα αρκετά τρομακτικό και ποιοτικό Survival horror. Ακόμα και έτσι, εάν παίξετε -κλασικά- μόνοι σας, βράδυ, με τα ακουστικά σας και τα φώτα κλειστά, θα νιώσετε αρκετά... τσιτωμένοι για κάποια ώρα.

Όμως, όταν πάρετε χαμπάρι τι ακριβώς συμβαίνει στο εν λόγω game, η όποια αγωνία θα αντικατασταθεί από τον εκνευρισμό και το σπαστικό level design σε συνδυασμό με το ανέμπνευστο gameplay και το βαρετό ψάξιμο σε κάθε ανούσια γωνιά του χάρτη θα καταστρέψουν ότι καλό ενδεχομένως μπορούσε να χτίσει η Zombie Studios.

Θετικά:
- Αρκετά σκοτεινή ατμόσφαιρα
- Υπάρχουν στιγμές που θα τρομάξετε

Αρνητικά:
- Απαράδεκτο level design, επανάληψη χώρων
- Ανούσιο, μονοδιάστατο gameplay
- Όταν συνηθίσετε τους εχθρούς δεν θα τρομάζετε ιδιαίτερα
- Μικρή διάρκεια
- Κλισέ σενάριο

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8
Gameplay: 4
Αντοχή: 3
Γενικά: 5.2

Το πιο τρομακτικό στο Daylight είναι το ψάξιμο!

Γρηγόρης Βούλγαρης  


Συντάκτης: grigoris@gameworld.gr (Γρηγόρης Βούλγαρης)
Πηγή: GameWorld.gr

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 6 Μαΐου 2014, 19:37