Στην εποχή που ζούμε τα MMORPG πάνε και έρχονται. Τα περισσότερα από αυτά δεν καταφέρνουν να μείνουν για πολύ στην επιφάνεια, λόγω του ότι δεν ήταν ικανοποιητικά ή εμφανίστηκαν καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα. Το «κόλπο» free-to-play έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον σε πολλούς παραγωγούς και developers και ο λόγος γιατί δεν είναι εντελώς free-to-play και απαιτούνται χρηματικά ποσά για να προοδεύσει ο χαρακτήρας. Μια νέα εταιρία από την Νέα Ζηλανδία, η Grinding Gear Games, με το πολυαναμενόμενο Path of Exile, ήρθε να ταράξει τα νερά σε αυτό το κλισέ.

To Path of Exile είναι το πρώτο παιχνίδι της Grinding Gear Games και ανακοινώθηκε το 2010, μετά από τρία χρόνια development. Είχαμε την ευκαιρία να είμαστε από τα πρώτα sites στον κόσμο που έγραψε το σχετικό preview της closed beta, ενώ μετά από αυτό σας δώσαμε beta keys κι απολαύσαμε μαζί μια πολλά υποσχόμενη online εμπειρία στον αφιλόξενο κόσμο του. Η open beta του Path of Exile ανακοινώθηκε στις 23 Ιανουαρίου 2013 και το παιχνίδι κυκλοφόρησε τελικά επίσημα στις 23 Οκτωβρίου και μπορείτε να το κατεβάσετε μέσω του Steam.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ιστορία ενός εξόριστου
Ας πάρουμε τα πράγματα απ’ την αρχή. Ο χαρακτήρας σας έχει εξοριστεί στο Wraeclast, την χώρα των καταραμένων. Έχει την επιλογή να κολυμπήσει ή να βυθιστεί μαζί με το πλοίο. Ο ήρωας επέλεξε να κολυμπήσει και κατάφερε να φτάσει με ασφάλεια στις ακτές. Εκεί θα βρει πολλά τέρατα καθώς και πνιγμένους να έχουν «γυρίσει» στη ζωή, κάνοντας δύσκολη τη δική του! Ο σκοπός του για αρχή είναι να επιζήσει και να βρει τον δρόμο του στην χώρα του Wraeclast. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στο Neverwinter, ο χαρακτήρας ξυπνά σε μια ακτή (σύμπτωση;) όντας κι αυτός ναυαγός.

Το story χωρίζεται σε 3 Acts.Το καθένα από αυτά διαδραματίζεται σε διαφορετικές περιοχές της χώρας και με τον πρωταγωνιστή να γίνεται ολοένα και πιο δυνατός κατά την διάρκεια της ιστορίας, είτε αυτό αφορά τον εξοπλισμό του, είτε τα attributes του, είτε το level του.


Βέβαια, θα ήταν σημαντική παράλειψη να μην αναφερθούμε στην πλούσια ιστορία της χώρας, την οποία μπορείτε να βρείτε διάσπαρτη σε κάθε map, αλλά και την ιστορία του κάθε NPC, ρωτώντας τους υπόλοιπους NPC. Βέβαια την γενική ιστορία της χώρας και των φυλών θα ήταν καλύτερο να την διαβάσετε στο internet κι αυτό διότι τα Carvings (πέτρες πάνω στις οποίες είναι γραμμένη) είναι περικυκλωμένα από εχθρούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Three attributes to rule them all
Σε άλλα MMORPG, τα κύρια attributes είναι πάρα πολλά, σε σημείο να γίνεται πολύ δύσκολη και κουραστική η σωστή διαχείρισή τους. Εδώ όμως υπάρχουν μόνο τρία και καλά, τα Intelligence, Strength, Dexterity. Το μπλε χρώμα αντιστοιχεί στο Intelligence, το κόκκινο στο Strength και το πράσινο στο Dexterity. Τα χρώματα θα σας βοηθήσουν στην επιλογή των gems.

Καθώς ανεβαίνετε level και μέσω του Passive Skill Tree , θα βελτιώνετε τα attributes αυτά, σύμφωνα βέβαια και με τον Exile τον οποίο επιλέξατε. Κι αυτό διότι το Passive Skill Tree περιέχει 1350+ skills (!) επομένως με βάση τον χαρακτήρα που θα επιλέξετε, θα τον εξελίξετε στα σωστά Skills που του αρμόζουν. Όταν φέρνετε εις πέρας κάποια Quests, θα σας δίνονται κάποια books, τα οποία σας ανταμείβουν με Passive Skill Points! Ένας άλλος τρόπος για να «ντοπάρετε» τα attribute σας, είναι η αγορά κάποιων συγκεκριμένων rings, belts ή amulets, από τους Vendors στην πόλη ή βρίσκοντάς τα τυχαία, farmάροντας enemies ή κάνοντας looting στα chests.

Τα attributes είναι αδιαμφισβήτητα το πιο σημαντικό πράγμα σε κάθε RPG και -όπως και στα περισσότερα MMORPG- αν δεν έχετε τον απαραίτητο αριθμό για κάθε διαφορετικό attribute, δεν μπορείτε να αναβαθμίσετε, να αγοράσετε ή να χρησιμοποιήσετε τον εξοπλισμό σας και κατά συνέπεια τα πράγματα θα εξελίσσονται λιγότερο ομαλά για σας, λόγω του ότι οι εχθροί θα αρχίσουν να υπερέχουν έναντι των weapon, του armor και των skills σας.

Pimp my Exile
Πριν ξεκινήσετε το παιχνίδι, θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν χαρακτήρα. Εκτός από το όνομα και τα leagues στα οποία θα αναφερθούμε παρακάτω, θα πρέπει να επιλέξετε και έναν από τους επτά διαθέσιμους Exiles. (Σχεδόν) κάθε Exile, έχει πλεονέκτημα σε συγκεκριμένα Attributes.

Οι διαθέσιμοι Exiles είναι ο Duelist (Strength, Dexterity), ο Marauder (Strength based), η Ranger (Dexterity based), ο Shadow (Dexterity, Intelligence), η Witch (Intelligence based), ο Templar (Strength, Intelligence) και η Scion που αποτελεί την νεότερη προσθήκη στο παιχνίδι. Τα attributes της Scion θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως πασπαρτού. Ξεκινάει με τα τρία attributes στο ίδιο επίπεδο και είναι τοποθετημένη στο κέντρο του Passive Skill Tree, το οποίο σημαίνει ότι έχει πρόσβαση σε κάθε διαδρομή του. Παρόλα αυτά, ως balanced πληρώνει το τίμημα με το ότι δεν έχει την δυνατότητα πρόσβασης σε σημαντικά Passive Skills, στα οποία έχουν οι υπόλοιποι.

Ακόμη μια διαφορά με άλλα Online RPG εντοπίζεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι δε δίνει τη δυνατότητα περεταίρω επεξεργασίας των χαρακτηριστικών σας, όπως το πρόσωπο, ο σωματότυπος, τα ρούχα κτλ. Όμως κάθε φορά που αλλάζετε την πανοπλία σας, είτε αυτή είναι γάντια, είτε κράνος, είτε παντελόνι, τότε θα αλλάξουν και τα ρούχα του χαρακτήρα σας όπως τον βλέπετε in-game. Το μόνο ουσιαστικό character build που μπορείτε να κάνετε, είναι να προσθέσετε καινούρια Skills -είτε αυτά είναι passive είτε active- και η βελτίωση του εξοπλισμού.

Leagues
Από πλευράς League, υπάρχουν δυο βασικά Leagues, αλλά και άλλα που προστίθενται παροδικά και διαρκούν για λίγους μήνες. Τα βασικά Leagues είναι το Standard και το Hardcore. Όταν πεθαίνει ένας Hardcore χαρακτήρας, γίνεται αυτόματα Standard.

Την παρούσα περίοδο, τα δυο Challenge Leagues είναι το Domination και το Nemesis. Στο Domination υπάρχουν τα Shrines, τα οποία φυλάσσονται από ορδές εχθρών και χτυπώντας το Shrine παίρνετε το buff του. Στο Nemesis αντίστοιχα, τα σπάνια τέρατα έχουν ειδικά mods. Όταν τελειώσει η περίοδος των δυο αυτών Leagues, όσοι έχουν χαρακτήρα Domination θα γίνει Standard, ενώ οι έχοντες Nemesis θα αποκτήσουν Hardcore. Αξίζει να σημειωθεί πως όταν ένας Nemesis χαρακτήρας πεθαίνει, γίνεται Standard. Εκτός απ’ τα Leagues βέβαια, μπορείτε να μπείτε και σε Events.

Skills, orbs and crafting
Πιθανότατα θα αναρωτιέστε τι σχέση μπορούν να έχουν αυτά τα τρία μεταξύ τους. Κι όμως, το crafting στο Path of Exile, περιορίζεται μόνο στη δημιουργία-επεξεργασία των sockets ενός armor ή όπλου, πάνω στα οποία βάζετε τα gems, αλλά και στην αναβάθμιση του εξοπλισμού χρησιμοποιώντας ειδικά orbs. Στην πράξη, οι συνδυασμοί είναι πιο πολλοί απ’ όσους μπορείτε να φανταστείτε! Κάποιες ενδεικτικές αναβαθμίσεις που μπορείτε να πετύχετε μέσω orbs είναι η απόκτηση skills, η βελτίωση της ποιότητας του εξοπλισμού, η διεύρυνση ή η επεξεργασία των sockets με ότι αυτό συνεπάγεται και άλλα πολλά. Τα orbs είναι ίσως τα πιο σημαντικά αντικείμενα. Μέσω των orbs γίνεται το crafting, random απόκτηση skills, οι συναλλαγές με τους Vendors κ.ο.κ.

Εκτός από τα orbs, υπάρχουν και τα gems. Τα gems, όπως και τα orbs, μπορείτε να τα αγοράσετε από κάποιον Vendor, να τα βρείτε τυχαία από drops ή να τα αγοράσετε από κάποιον άλλον παίχτη. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των gems, είναι ότι ανεβαίνουν level σαν κι εσάς. Όσο πιο μεγάλο το level σας τόσο πιο δυνατά γίνονται. Βέβαια για να ανεβούν, θα πρέπει να πληροί ο χαρακτήρας σας κάποιες προϋποθέσεις. Αυτές οι προϋποθέσεις, είναι τα attributes. Τα gems χωρίζονται σε τρία χρώματα με βάση το attribute. Τα μπλε gems βασίζονται στο intelligence, τα κόκκινα στο strength και τα πράσινα στο dexterity. Τα χρώματα θα σας βοηθήσουν στην επιλογή των gems, με βάση τον ήρωά σας. Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί και η κατηγορία support gems. Τα support gems δίνουν ιδιότητες στα gems με τα οποία συνδέονται μέσω των sockets.

Τα skills, είναι το αποτέλεσμα κυρίως των gems, αλλά και των orbs κι αποτελούν πολύ σημαντικό κομμάτι της battle engine. Χωρίζονται σε active και passive. Σε πολλές περιπτώσεις αποδεικνύονται πολύ πιο αποτελεσματικά από μια basic attack. Τα passive skills είναι μονίμως ενεργοποιημένα, ενώ τα active θα πρέπει να ενεργοποιηθούν από εσάς. Βέβαια τα active απαιτούν mana, το οποίο απαιτεί σωστή διαχείριση, ιδιαίτερα σε δύσκολες καταστάσεις.

Adventure Time!
Όσον αφορά τον τομέα των quests, η Grinding Gear φαίνεται πως έχει κάνει πολύ καλή δουλειά κι αυτό διότι δεν έχει τα αμέτρητα και χωρίς νόημα quests όπως η πληθώρα των αντιπάλων της, αλλά λίγα και καλά, τα οποία επικεντρώνονται στην ιστορία και την εξέλιξη του χαρακτήρα. Πλέον σκοπός τους, δεν είναι να σκοτώσετε 5 ή 10 εχθρούς για να σωθεί το χωριό, αλλά σας αναγκάζει εμμέσως να τους σκοτώσετε, ώστε να φτάσετε στο Boss ή να πάρετε κάποιο αντικείμενο. Η όλη διαδικασία κάνει τα quests να μοιάζουν διασκεδαστικά και αποφεύγεται η βαρεμάρα και η μονοτονία.

“It’s nice not to be dead yet!”

Χειρισμός και UI
Το user interface κινείται στα ίδια πλαίσια με τα περισσότερα Online RPG. Στο κάτω μέρος της οθόνης στην αριστερή πλευρά βρίσκονται τα Life Points, ενώ στη δεξιά το Mana. Δίπλα απ’ τα Life Points, υπάρχουν τα flasks (αντί των potions) με τα οποία μπορείτε να γεμίσετε τα life points, το mana και να αποκτήσετε (μέσω ειδικών flasks) κάποια ειδικά bonuses. Τα flasks ευτυχώς γεμίζουν αυτόματα όταν σκοτώνετε εχθρούς κι έτσι δεν χρειάζεται να τρέχετε κάθε τρεις και λίγο στους vendors επειδή ξεμείναστε από potions.

Ανάμεσα απ’ τα flasks και τα Life Points υπάρχουν και τα menus για να μπορείτε να δείτε τα quests, το inventory κτλ. Από τη δεξιά πλευρά και δίπλα απο το Mana, υπάρχουν οι συντομεύσεις των Active Skills, καθώς και το μενού των microtransactions. Επίσης δε μπορεί να παραλείψει κανείς το παράθυρο του chat, το οποίο είναι αρκετά ενοχλητικό για όποιον έχει μικρή οθόνη. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που θα σας βοηθήσει και δεν είναι ενεργοποιημένο εξ’ αρχής, είναι ο χάρτης, τον οποίο μπορείτε να τον ενεργοποιήσετε στα options.

Το Control System δεν έχει κάτι το περίπλοκο κι είναι πολύ απλό και εύχρηστο ακόμα και για εκείνον που παίζει πρώτη φορά RPG. Ο χαρακτήρας ελέγχεται με το ποντίκι, ενώ για τα skills τα πλήκτρα που χρησιμοποιούνται είναι τα QWERT, καθώς και το δεξί κλικ, το αριστερό κλικ και η ροδέλα του ποντικιού. Βέβαια όλα αυτά μπορεί ο καθένας να τα αλλάξει και να τα προσαρμόσει στο δικό του στυλ παιχνιδιού μέσω των options. Ωστόσο, το γεγονός ότι δεν υπάρχει tutorial ή έστω μια πρόταση που θα εμφανίζεται για να εξηγεί τα βασικά controls, είναι αρνητικό και καθιστά το παιχνίδι λιγότερο «φιλόξενο» για τους αρχάριους.

Hack ‘n’ Slash με μανία!
Το Path of Exile αποτελεί λαμπρό παράδειγμα ενός επιτυχημένου hack ‘n’ slash game. Οι κινήσεις επίθεσης και αποφυγής είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένες. Για την ακρίβεια, είναι τόσο πετυχημένες, που σίγουρα «εξαγοράζουν» πολλές ώρες gameplay, με αποτέλεσμα το farming να γίνεται απόλαυση. Υπάρχουν βέβαια κάποια θέματα με την συμπεριφορά του χαρακτήρα και των εχθρών, αλλά μόνο όταν έχετε πολύ lag, δηλαδή σε περιπτώσεις μεγάλων σε έκταση μαχών. Η engine του παιχνιδιού φαίνεται να ανταποκρίνεται υπέροχα. Όταν αυτό προέρχεται από μια εταιρία που μόλις ανέπτυξε το πρώτο της παιχνίδι και μάλιστα το διαθέτει δωρεάν, τότε μιλάμε για ένα πολύ σπουδαίο επίτευγμα.

Οι εχθροί είναι πολύ καλά κατανεμημένοι κατά μήκος του map, ενώ δεν θα αργήσετε να δυσκολευτείτε με τις μεγάλες ορδές τεράτων (και όχι μόνο) που στήνουν ενέδρες. Το σημείο αυτό του gameplay σε συνδυασμό με το ιδιόμορφο σύστημα οικονομίας κάνουν επίσης το παιχνίδι μη φιλικό για τους αρχάριους. Οι λάθος χειρισμοί την ώρα του farming μπορεί να σκοτώσουν τον χαρακτήρα σας ή να καταφέρουν να σας κυνηγάει ολόκληρο το map. Στη δεύτερη περίπτωση ή κατάληξη είναι συνήθως η πρώτη.

Το battle system φτάνει σε ένα άλλο επίπεδο στα boss battles. Εκεί είναι που αναδεικνύεται όλη η ομορφιά του να ρίχνετε fireballs και lightning strikes στο boss και εκείνο να σας ξυλοφορτώνει την ίδια στιγμή με κάποιο weapon, με τα χέρια του ή με το εκάστοτε skill του. Στο τέλος, όταν έρθει η στιγμή της λύτρωσης, τότε σκοτώνετε το boss με τον δικό σας υπέροχο τρόπο και πέφτει ο πολυπόθητος σωρός αντικειμένων που είχε στην κατοχή του.

Πολλοί θα θεωρήσουν λανθασμένα ότι το Path of Exile είναι ένα open world MMORPG. Στην πράξη υπάρχει επικοινωνία με χιλιάδες παίκτες μέσω του chat, αλλά το μόνο σημείο που μπορείτε να τους βρείτε είναι οι κεντρικές πόλεις κάθε Act. Από εκεί και πέρα, όταν εισέρχεστε σε κάθε άλλο μέρος του χάρτη είστε μόνοι σας, το οποίο σημαίνει ότι δεν είναι open world, αλλά Instanced με Co-Op συμπαικτών.

Money, money, money
Ένα από τα πιο βασικά στοιχεία της οικονομίας είναι το συνάλλαγμα. Όταν θα πάτε για πρώτη φορά να αγοράσετε ή να πουλήσετε κάτι, θα διαπιστώσετε ότι δεν λαμβάνετε gold, αλλά κάποιο fragment ή shard. Κι αυτό είναι λογικό γιατί το Wraeclast δε χαρακτηρίζεται για τα πλούτη του. Γενικά χρήματα με την κανονική τους έννοια δεν παίζουν πουθενά και την θέση τους έχουν πάρει άλλα αντικείμενα!

Όπως αναφερθήκαμε και πιο πριν στο user interface, δίπλα απ’ το Mana, υπάρχει το menu των microtransactions. Τι είναι λοιπόν τα microtransactions; Πληρώνοντας κανονικά χρήματα, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε αποκλειστικά in-game αντικείμενα. Αυτά όμως τα αντικείμενα δεν σας δίνουν προβάδισμα στο παιχνίδι και παρέχουν μόνο αισθητικές αναβαθμίσεις, κατοικίδια που δεν πολεμάνε, παραπάνω θέσεις για χαρακτήρες κτλ. Σε καμία περίπτωση αυτός που πληρώνει δεν έχει πιο δυνατά weapons ή skills, κάτι που ως κίνηση τιμάει την Grinding Gear καθώς έδωσε το ελεύθερο στους παίκτες να την υποστηρίξουν με την μορφή in-game donation και όχι με ένα pay-to-win μοντέλο.

Για να αποκτήσετε scrolls ή orbs, τα οποία προκύπτουν από την ένωση πολλών fragments και shards αντίστοιχα, η ποσότητα παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο με την ποιότητα. Δηλαδή πρέπει να πουλάτε όσο το δυνατόν περισσότερα αντικείμενα στους vendors. Για να το κάνετε αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει το inventory και η σωστή διαχείριση του χώρου του. Μεγάλα αντικείμενα μπορεί να πιάνουν πολλές θέσεις στο inventory ενώ παράλληλα να κοστίζουν λίγα. Γι’ αυτό εκτός από το inventory υπάρχει και το stash, το οποίο είναι σαφώς μεγαλύτερο και έχει περισσότερο χώρο. Το κανονικό stash έχει τέσσερα tabs και μπορείτε να το αναβαθμίστε μέσω των microtransactions πληρώνοντας κανονικά χρήματα. Το stash μπορείτε να το επισκεφθείτε στην πόλη. Έχετε στο νου σας ότι το stash που έχετε αποθηκεύσει στο Standard League είναι διαφορετικό από εκείνο στο Hardcore.

Party Time!
Το Path of Exile προσφέρει instanced PvE σε ομάδες 2-6 παικτών αρκεί να έχουν όλοι οι χαρακτήρες πρόσβαση στο map που θα δοκιμάσουν. Μπορείτε να γίνετε μέλος σε κάποιο party μέσω του noticeboard στην πόλη ή να δημιουργήσετε δικό σας μέσω του social window πατώντας το “S”. Υπάρχουν τρεις τρόποι για να προσκαλέσετε κάποιον να γίνει μέλος στο party σας. Ο πρώτος είναι να διαλέξετε το όνομά του στο chat window, ο δεύτερος να κάνετε κλικ πάνω του όταν βρίσκεται στην πόλη και ο τρίτος είναι να γράψετε την εντολή /invite playername όνομα-party.

Το experience όταν βρίσκεστε σε ομάδα μοιράζεται ομοιόμορφα και ανάλογα με το level των υπολοίπων μελών και το level των monsters. Αυτό σημαίνει ότι οι παίχτες μεγαλύτερων levels, παίρνουν σαφώς μεγαλύτερο μερίδιο του shared experience. Το πόσο experience θα λάβετε υπολογίζεται από τον τύπο: (Level χαρακτήρα+10)^2.71 (εις την δύναμη του 2,71). Αν για παράδειγμα σε ένα party είναι ένας παίκτης level 10 και ένας level 30 το ποσό υπολογίζεται ως εξής:
(10 + 10)^2.71 = 3355 για τον παίκτη level 10 ενώ,
(30 + 10)^2.71 = 21957 για τον παίκτη level 30. Το συνολικό experience είναι 25313 και έτσι καταλήγουμε ότι ο παίκτης level 10 θα λάβει το 13.3% του συνολικού experience ενώ ένας level 30 το 86.7%. Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι experience θα λάβουν μόνο τα άτομα του party που βρίσκονται σε arena.

Όλοι οι παίκτες που βρίσκονται σε ένα party μοιράζονται το ίδιο quantity modifier. Ο item quantity modifier των παιχτών προστίθεται με το modifier του εκάστοτε map και πάνω σε αυτό υπάρχει ένα bonus 10% αύξησης της ποσότητας και 40% αύξησης της σπανιότητας αντικειμένων για τον καθένα. Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερα άτομα είστε μαζί σε party και παίζετε σε κάποιο map, τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες να βρείτε πιο πολλά και πιο σπάνια αντικείμενα. Επίσης, και η ζωή των monsters αυξάνεται, ανάλογα με το πόσα άτομα βρίσκεστε στο ίδιο party.

PvP
Κάθε Online Action RPG που σέβεται τον εαυτό του και στοχεύει ψηλά, πρέπει να έχει εκτός απ’ το PvE και PvP λειτουργία. Αυτό το χαρακτηριστικό υπάρχει και ο καθένας μπορεί να το χρησιμοποιήσει για κάνει duel 1v1 με κάποιο άλλο άτομο ή Party vs Party. Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Όταν βρείτε ένα άτομο που θέλετε να κάνετε duel, πατάτε δεξί κλικ πάνω του και μετά “Challenge to duel”. Από εκεί κι έπειτα θα μεταφερθείτε σε μια αρένα, εφόσον δεχθεί ο αντίπαλος το duel και let the game begin! Η λειτουργία PvP προστέθηκε με το patch της Version 1.0.4, δηλαδή μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, έπειτα από απαίτηση πολλών χρηστών.

Εκτός από το απλό PvP, υπάρχουν άλλα δυο modes, τα Tournaments και Capture the Flag. Τα tournaments διαρκούν περίπου μια ώρα και δηλώνετε συμμετοχή με συγκεκριμένο χαρακτήρα. Κατά την διάρκειά τους συμμετέχετε σε πολλούς γύρους PvP μαχών με άλλους παίκτες που έχουν δηλώσει συμμετοχή και ο σκοπός σας είναι να πετύχετε τις περισσότερες δυνατές νίκες. Από την άλλη πλευρά, το Capture the Flag, έχει θεματολογία από το Act 2 και σκοπός σας είναι να κερδίσετε πόντους παίρνοντας την σημαία της άλλης ομάδας και οδηγώντας την στη βάση σας, ενώ την ίδια στιγμή προστατεύετε τη δική σας.


Η μάχη για την επιβίωση…είναι δύσκολη
Το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώσετε μόλις ξεκινήσετε το παιχνίδι είναι ότι ο κόσμος του Wraeclast δεν είναι και τόσο φιλόξενος. Η σκοτεινή ακτή, οι έφοδοί από ομάδες με mobs στην έρημο, την ζούγκλα, τα dungeons και τις μετέπειτα τοποθεσίες θα σας καθηλώσουν και πολλές φορές θα σας ζορήσουν στην προσπάθειά σας για επιβίωση. Τα γραφικά αποτελούνται από απλά textures, ακολουθώντας το μοτίβο του Diablo, με λιτούς σχεδιασμούς χαρακτήρων αλλά εντυπωσιακά οπτικά εφέ, ιδιαίτερα στις φλόγες και τους κεραυνούς. Ο κόσμος είναι όμορφα σχεδιασμένος και σε συνδυασμό με την ηχητική επένδυση δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα που δίνει την εντύπωση ότι βρίσκεστε κι εσείς οι ίδιοι στον σκοτεινό και ανελέητο κόσμο του Wraeclast.

Κάθε level είναι randomly regenerated, πράγμα που σημαίνει ότι όποτε εισέρχεστε σε αυτό, το περιβάλλον και οι τοποθεσίες των τεράτων θα διαφέρουν. Τα dungeons είναι πολύ προσεκτικά σχεδιασμένα, με λεπτομερή χάρτη και πολλά ανεξερεύνητα μέρη που καταλήγουν σε αδιέξοδο, δίνοντας έναν τόνο ρεαλισμού. Δεν υπάρχουν απλά μονοπάτια όπως σε άλλα Action RPG, χωρίς καμία πιθανότητα να χαθείτε. Εδώ θα συναντήσετε πολλά αδιέξοδα, άδεια δωμάτια, κουτιά, κόκκαλα, chests και φυσικά εχθρούς. Τα textures των dungeons και όχι μόνο βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο κι είναι έτοιμα να σας προσφέρουν την μέγιστη δυνατή απόλαυση.

Ένα μεγάλο ατού, είναι το voice acting που προσφέρεται. Η φωνή της Nessa για παράδειγμα, είναι τόσο ήρεμηπου θα ξεχάσετε προς στιγμήν τους επίσης απολαυστικούς ήχους των mobs που μόλις σκοτώσατε. Τα αντίστοιχα ηχητικά εφέ των όπλων ακούγονται ρεαλιστικά και διαφέρουν σε κάθε weapon, ενώ το μουσικό background καταφέρνει να αποτυπώσει με επιτυχία τα μυστηριώδη μέρη που επισκέπτεστε.

Success Story?
Με την μέχρι τώρα δουλειά των indie developers της Grinding Gear Games, η Νεοζηλανδέζικη εταιρεία κατάφερε να κερδίσει σημαντική αναγνώριση στις τάξεις των οπαδών τόσο των RPG, ακόμα και όσων τα έπαιζαν μέχρι πρότινος αποκλειστικά offline. Η περίοδος από την πρώτη γνωριμία της closed beta (όπου στο GameWorld παίξαμε μαζί σας το παιχνίδι) έως την ανακοίνωση της open beta και στη συνέχεια το PvP patch έκλεισαν επιτυχώς έναν κύκλο όπου το δημιούργημα αυτό έβγαλε από πάνω του την “στάμπα” του Diablo clone που είχε κολλήσει στις αρχές.

Άξιο αναφοράς είναι το ότι η προσπάθεια που γίνεται εμπεριέχει ρίσκο προς όφελος του gamer. Η Grinding Gear ουδέποτε ώθησε χρήστες προς το pay-to-play. Κατάφερε να πουλήσει το προϊόν της παρέχοντας επί πληρωμή πρόσβαση σε ειδικά πακέτα την περίοδο της closed beta, ενώ σήμερα ζει από τις μικροπληρωμές διακοσμητικών και μόνο αντικειμένων. Στον τομέα δε του gameplay θα συναντήσετε την μεγάλη γκάμα των skills, επικές μάχες με bosses κι ένα ιδιόρρυθμο πλην όμως πετυχημένο σύστημα οικονομίας. Από όποια πλευρά κι αν εξεταστεί λοιπόν, ως free-to-play πρόταση το Path of Exile καταφέρνει αναμφίβολα να κερδίσει τις εντυπώσεις.

Θετικά:
– Αχανές skill tree
– Είναι κυριολεκτικά free-to-play
– Υπέροχη ατμόσφαιρα, καλοσχεδιασμένοι κόσμοι
– Αξιόλογο voice acting
– Το σύστημα λειτουργίας των gems
– Το end game content που προστίθεται διαρκώς, όπως νέα leagues, exiles κτλ.

Αρνητικά:
– Το passive skill tree αποτελείται κυρίως από attributes.
– Δεν υπάρχει tutorial για τους βασικούς μηχανισμούς
– Θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερα active skills
– Instanced και όχι open world

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.3

Μικρό στο μάτι αλλά “Next big thing” στην κατηγορία του!

Κώστας Κορτζής

Συντάκτης: tronakos@gmail.com (Κώστας Κορτζής)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης