Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα 3D Platform που αγαπήσαμε ιδιαίτερα στο PlayStation 3 είναι η σειρά Ratchet & Clank που μας χαρίζει παραδοσιακά μία έκδοση, σχεδόν κάθε χρόνο. Το QForce που κυκλοφόρησε το 2011 σε PS3 και το 2012 σε PS Vita ήταν το πιο πρόσφατο δημιούργημα της Insomniac Games, ώσπου φέτος εμφανίστηκε το Into the Nexus. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάπτυξης της Καλιφόρνια, ο φετινός τίτλος αποτελεί το τελευταίο επεισόδιο στη σειρά “Future” του Ratchet & Clank και κατ’ επέκταση άμεση συνέχεια του Ratchet & Clank: Quest for Booty που είδαμε το 2008.

Έχοντας στα χέρια μας τo Rachet and Clank: Into the Nexus και μετά από αρκετές ημέρες εντατικής δράσης, μπορούμε να σας πούμε με σιγουριά ότι το νέο αυτό επεισόδιο συνεχίζει δυναμικά στο είδος του ως ένα 3D Platform με περισσότερα όμως στοιχεία Action-Adventure από άλλες φορές. Ενώ είναι μια νέα εμπειρία με εξωτικές περιοχές αλλά και περισσότερα όπλα και gadgets. Αποτελώντας τον επίλογο της σειράς Rachet and Clank Future προσπαθεί να μας υπενθυμίσει γιατί αγαπήσαμε τον Rachet και το μικρό ρομπότ Clank από τις πρώτες περιπέτειές τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για όσους δεν έχουν ξαναπαίξει κάποιο Ratchet & Clank στο παρελθόν, απλά θα σας αναφέρουμε ότι πρόκειται για ένα casual 3D Platform με αρκετή δράση, χιουμοριστικά cutscenes αλλά και puzzle challenges καθώς έχετε στον έλεγχό σας τον ήρωα Rachet, ενώ σε ορισμένες στιγμές θα χρειαστείτε τον μικρό σε μέγεθος Clank που είναι ο ρομποτικός φίλος του.

Απλή αλλά έντονη ιστορία..
Ο Rachet και Clank είναι υπεύθυνοι για την μεταφορά της επικίνδυνης και διαβόητης Vendra Prog στο Vartax Detention Center. Λόγω διαφόρων επιπλοκών κατά τη μεταφορά αυτή, ο Ratchet δέχεται ένα νέο κύμα επιθέσεων, κάτι που τον αναγκάζει να “ανοίξει δουλειές” και κατ’ επέκταση να ξεκινήσει μια νέα περιπέτεια. Κατά την διάρκεια της ιστορίας θα ταξιδέψετε και στον πλανήτη Yerek όπου και συνεχίζεται η καταδίωξη των κεντρικών κακών της ιστορίας.

Γενικότερα, το story είναι ένα κυνηγητό με στόχο τον εντοπισμό της Vendra και του αδερφού της Neftin. Σίγουρα θα το χαρακτηρίζαμε πιο σκοτεινό από τους προηγούμενους τίτλους αν και το χιούμορ μεταξύ των πρωταγωνιστών ρέει ακόμα άφθονο. Το σενάριο περιλαμβάνει ταξίδια μέσω διαφορετικών διαστάσεων και εξερεύνηση ξένων πλανητών, στοιχεία τα οποία θα σας κρατήσουν σε εγρήγορση καθώς θα συναντήσετε αρκετούς ήρωες και χαρακτήρες από προηγούμενους τίτλους. Ενώ το story παραμένει απλό, σε συνδυασμό με την σχετικά μικρή χρονική διάρκεια, εντούτοις θα λέγαμε πως προσφέρει μια σύντομη αλλά και πιο έντονη εμπειρία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Δράση σε συνδυασμό με έξυπνους γρίφους
Το gameplay είναι πραγματικά έντονο, ιδιαίτερα κατά την αντιμετώπιση εχθρών, ενώ οι γρίφοι δίνουν μια διαφορετικότητα σε μια προσπάθεια να μην γίνει βαρετό και μονότονο. Ο νέος κόσμος του Into the Nexus είναι πιο ενδιαφέρον από κάθε άλλη φορά και θα νιώσετε την επιθυμία να εξερευνήσετε κάθε σημείο του, από βαλτότοπους, βραχώδη τοπία, μέχρι το σκοτεινό διάστημα, και όλα αυτά με όμορφες λεπτομέρειες. Ως αποτέλεσμα αυτού, το gameplay δίνει πραγματικά ζωή στο σύμπαν του Rachet and Clank. Αν και είναι μια πιο σύντομη περιπέτεια από τους προηγούμενους τίτλους, αποτελεί μια πιο έντονη και λιγότερο βαρετή εμπειρία, που θα κρατήσει το πολύ 8-10 ώρες.

Για ακόμα μια φορά υπάρχουν αμέτρητες δυνατότητες για upgrade στα gadgets και τα weapons και αυτό γίνεται κλασσικά με την συγκέντρωση του Ratiranium. Η κλιμάκωση και εξέλιξη είναι τα στοιχεία που δίνουν αξία σε κάθε Rachet and Clank. Πλέον υλοποιούνται ακόμα καλύτερα με περισσότερα, πιο θανατηφόρα και καταστροφικά όπλα και δυνατότητες βελτίωσης του χαρακτήρα. Την εμφάνισή τους κάνουν όπλα και gadgets από παλιότερες περιπέτειες του Rachet, όπως το Fusion Grenade, έχοντας όμως τροποποιήσεις είτε στο σχεδιασμό, είτε στις δυνατότητές τους. Το σίγουρο είναι πως έχετε απλόχερα αμέτρητα είδη όπλων να χρησιμοποιήσετε όπως θελήσετε. Εξάλλου αυτός φαίνεται να είναι και ο στόχος των developers, το να έχετε δηλαδή πυρομαχικά και να δοκιμάσετε κάθε νέο απόκτημά σας χωρίς να ανησυχείτε ιδιαίτερα για την επιβίωσή σας.

Θα υπάρξουν αρκετές στιγμές όπου θα ενθουσιαστείτε από τον τρόπο που θα αντιμετωπίσετε κάποιον εχθρό και θα θέλετε να δοκιμάσετε κάθε weapon και gadget. Για παράδειγμα, με το Nightmare Box θα κάνετε τους εχθρούς να τρέχουν φοβισμένοι εμφανίζοντας πλάσματα από άλλη διάσταση ή με το Netherblades θα τους τεμαχίσετε με λεπίδες αντί για σφαίρες. Αντίστοιχα με το jetpack θα αιωρείστε ψηλά εντοπίζοντας το επόμενο θύμα. Η ποικιλία των εχθρών είναι ικανοποιητική, καθώς θα έρθετε αντιμέτωποι με τρομακτικά και ενδιαφέροντα πλάσματα όπως νεκροζώντανους πειρατές και περίεργους οργανισμούς με τάσεις αυτοκτονίας στους βαλτότοπους του πλανήτη Thram.

Γενικότερα το A.I. αντιδρά ικανοποιητικά αν και ίσως υπάρξουν στιγμές που μπορεί να δείτε κάποιο πλάσμα να έχει κολλήσει και να μην ανταποκρίνεται μέχρι να το καταστρέψετε. Tα έντονα προβλήματα όμως εντοπίζονται στα boss fights που ενώ τείνουν στο να γίνουν διασκεδαστικά, το τελικό αποτέλεσμα είναι μια εύκολη διαδικασία που τις περισσότερες φορές τουλάχιστον το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αδειάζετε τα πυρομαχικά πάνω στο boss χωρίς κάποια ιδιαίτερη στρατηγική. Ο Rachet ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές σας και γενικότερα η στόχευση και ο χειρισμός λειτουργούν εύκολα και με επιτυχία.

Τα περισσότερα puzzles κατά την διάρκεια του παιχνιδιού βασίζονται στην σωστή χρήση της βαρύτητας ώστε να φτάσετε σε κάποιο σημείο ή να μετακινήσετε τα απαραίτητα αντικείμενα. Επίσης θα χρησιμοποιήσετε και τον Clank σε 2D challenges με σκοπό να φτάσετε από την μία άκρη στην άλλη μέσα σε έναν λαβύρινθο ενώ σας ακολουθεί ένα πλάσμα, γνωστό ως Nether.

Η έλλειψη multiplayer μπορεί να θεωρηθεί και ως μειονέκτημα, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με το σύντομο story mode. Μόλις τερματίσετε το Ratchet & Clank: Into The Nexus, πράγμα που θα γίνει σχετικά γρήγορα, δεν έχετε κάτι άλλο εκτός από το +New Challenge mode που ξεκλειδώνεται αυτόματα. Συνοψίζοντας, με περίπου 9 ώρες single-player mode ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε καλά αν αξίζει να αποκτήσετε έναν τίτλο, απ’ τον οποίο λείπουν στοιχεία που σε προγενέστερες εκδόσεις θεωρούσαμε ως δεδομένα.

Μια καλή προσθήκη στο είδος του αλλά τίποτα παραπάνω.

Έντονα χρώματα και ηχητικά εφέ
Η graphics engine που αξιοποίησε η Insomniac Games δεν περιλαμβάνει κάτι το αξιοσημείωτο που να εξελίσσει την σειρά ένα βήμα παραπάνω. Συναντάμε ορισμένες αισθητικές μικροβελτιώσεις στο περιβάλλον, αλλά όχι κάτι το εντυπωσιακό. Κλασικά οι εχθροί γίνονται…βίδες και γρανάζια όταν τους εξοντώνετε ενώ πολλά χρώματα και ηχητικά εφέ κρατούν ζωντανή την κλασική ατμόσφαιρα της σειράς Rachet and Clank.

Είναι φανερό πως έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον σχεδιασμό του Rachet και των άλλων ηρώων με κάθε λεπτομέρεια, μέχρι και κούνημα ουράς και αυτιών, ώστε να σας κεντρίσουν το ενδιαφέρον. Ενώ όμως ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και τα animations είναι πραγματικά καλοφτιαγμένα και όλες οι κινήσεις είναι ομαλότατες, τα texτures, το background και τα διάφορα εφέ όπως εκρήξεις είναι όλα απλουστευμένα και θυμίζουν περισσότερο παιχνίδι παλιότερης γενιάς.

Το soundtrack έχει επιμεληθεί ο Michael Bross, συνθέτης που είναι υπεύθυνος και για την μουσική επιμέλεια του τρέιλερ. Πρόκειται για μια απλή ορχηστρική μουσική με ορισμένα ανατριχιαστικά σημεία ώστε να ταιριάζει σε συγκεκριμένες περιοχές της ιστορίας που παρουσιάζονται ως στοιχειωμένες. Απο κει και πέρα όμως, τα ηχητικά εφέ καθ’ όλη την διάρκεια μοιάζουν ίδια και μονότονα σαν μια σειρά από χτυπήματα και εκρήξεις χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις.

Τα εύσημα για την φωνή του Rachet πάνε για ακόμη μια φορά στον James Arnold Taylor που είναι στη σειρά από το 2003. Η φωνή του Clank είναι κλασικά από τον David Kaye όπως πάντα. Στο voice acting έχει γίνει καλή δουλειά ειδικά στους κύριους πρωταγωνιστές και τα cutscenes σας φέρνουν πιο κοντά στους χαρακτήρες.

Ένα ακόμα Rachet and Clank….
Μπορεί το Rachet and Clank: Into the Nexus να αποτελεί ένα ικανοποιητικό Platform, αλλά όσοι έχετε ασχοληθεί με τη σειρά δεν θα χάσετε κάτι αν δεν το προσθέσετε στη συλλογή σας. Είναι διασκεδαστικό, χρωματιστό και κάποιες φορές έντονο, όχι όμως πρωτότυπο. Ενώ προσφέρει πολλά upgrades και μια μεγάλη ποικιλία από gadgets μπορεί εύκολα κάποιος να το βρει μονότονο, ειδικά αν δεν είναι fan της σειράς. Με διάρκεια μόνο λίγες ώρες αποτελεί μία από τις πιο σύντομες περιπέτειες της Insomniac, που έχει ως μόνο στόχο να μας υπενθυμίσει τις παλιές καλές στιγμές που αγαπήσαμε.

Θετικά:
– Πολλά upgrades και gadgets
– Νέοι αλλά και παλιοί χαρακτήρες
– Διάλογοι με χιούμορ

Αρνητικά:
– Πολλά χρώματα χωρίς σημαντικές λεπτομέρειες
– Απλά ηχητικά εφέ
– Απογοητευτικό φινάλε

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.5

Η Insomniac Games προσφέρει έναν αξιόλογο τίτλο που όμως στερείται πρωτοτυπίας σε σύγκριση με τους προγενέστερους.

Αλέξανδρος Νεστοράτος

Συντάκτης: alexander-nestor@hotmail.com (Αλέξανδρος Νεστοράτος)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης