To Spyro the Dragon αποτέλεσε ένα από τα καλύτερα platform του πρώτου PlayStation της Sony με το Spyro 2: Gateway to Glimmer να γνωρίζει ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία. Κατά την είσοδο στην χιλιετία που διανύουμε, η Insomniac Games εκμεταλλευόμενη την συγκυρία του έτους του…δράκου στο Κινεζικό ημερολόγιο, εκδίδει τη νέα συνέχεια στην τριλογία του μωβ δράκου Spyro που δεν φέρει τον αριθμό “3” αλλά την κωδική ονομασία Year of The Dragon.

Η σειρά ως τότε γνώρισε μεγάλη επιτυχία, κυρίως στην αμερικάνικη αγορά που ήταν και η πατρίδα της εταιρίας αλλά και στην ευρωπαϊκή. Ακόμα και η Ιαπωνία, μια παράξενη και δύσκολη αγορά, δέχθηκε με αρκετό ενθουσιασμό τις νέες δυτικές μασκότ των τότε ανερχόμενων Insomniac Games και Naughty Dog, δηλαδή τους Spyro και Crash Bandicoot αντίστοιχα. Οι δύο αυτές εταιρείες ανάπτυξης είναι θυγατρικές εταιρείες της Sony μέχρι σήμερα κι αποτελούν “αιχμή του δόρατος” στο game development για τον ιαπωνικό κολοσσό. Για καλή μας τύχη επίσης, το τελευταίο από τις δύο τριλογίες video game που θα εξετάσουμε σήμερα, κυκλοφόρησε στις περισσότερες μετέπειτα κονσόλες, οικιακές και φορητές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κλεμμένα αυγά και ρινόκεροι
Βάση του story, για ακόμη μια φορά τα αυγά των δράκων στοχοποιούνται και ο μόνος που μπορεί να κάνει κάτι για να τα σώσει είναι ο ήρωάς μας Spyro. Μετά από μια μεγάλη γιορτή στη χώρα των δράκων και την γλυκιά ανάπαυλα που ακολουθεί, εισβάλει στο βασίλειό τους μια μυστηριώδης φιγούρα με κουκούλα. Μαζί με τους παρατρεχάμενους της Rhynocs (ρινοκεροειδείς κακοί), κλέβει τα αυγά της χώρας και τα πηγαίνει σε μια μάγισσα που ζει σε ένα αρχαίο βασίλειο, εγκαταλελειμμένο πια από δράκους.


Την σωτηρία των αυγών αναλαμβάνει ο νεότερος των δράκων που έως τώρα έχει αποκτήσει μπόλικη εμπειρία σε αυτό. Μαζί του έχει τον φίλο του Hunter (ένα άτσαλο cheetah από την προηγούμενη περιπέτεια) και τον Sparx, οι οποίοι τον προστατεύουν από τους κινδύνους. Στην πορεία όμως συναντά και άλλους φίλους, τους οποίους καλείται να απελευθερώσει και κατ’ επέκταση να τον ακολουθήσουν με προθυμία.

Παρότι το σενάριο της σειράς δεν είχε ποτέ ιδιαίτερο βάθος, εδώ κάνει ένα βήμα πίσω και είναι πολύ πιο απλοϊκό από το δεύτερο μέρος. Κατά βάση λειτουργεί σαν μια χαλαρή δικαιολογία για τις περιπέτειες του μικρού δράκου. Οι νέοι φίλοι του Spyro βέβαια παρουσιάζουν ένα ενδιαφέρον και προσφέρουν μια αλλαγή για την σειρά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λίγους μήνες μετά το Ripto’s Rage
Η βασική συνταγή έχει παραμείνει. Μαζέψτε τα αυγά και τα διαμάντια κι επιδοθείτε σε τρελό platforming και gliding. Εκ πρώτης όψεως η νέα περιπέτεια στο αρχαίο βασίλειο των δράκων μοιάζει σαν να έχει να προσφέρει λίγα σε σχέση με τη μάχη ενάντια στο Ripto που είχε εκδοθεί το 1999. Μάλιστα, κατά παραδοχή της Insomniac Games, το Year of The Dragon προέκυψε κυρίως λόγω της ανάγκης να ενσωματώσουν οι developers όσα δε πρόλαβαν να βάλουν στο Ripto’s Rage αλλά και λόγω της αυξημένης δημοτικότητας και πωλήσεων που είχε η σειρά.

Παρόλα αυτά, δεν έχει να προσφέρει κάτι το νέο στο Platform genre, αν και αποτελεί σίγουρα το καλύτερο και διασκεδαστικό μέρος της σειράς με πολύ περισσότερα minigames αλλά και νέους playable χαρακτήρες. Επίσης, καλοδεχούμενες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι προσθήκες όπως το autosave μεταξύ των levels και το οργανωμένο journal.

Ζωή πατίνι
Ο πυρήνας του gameplay είναι γνωστός και ήδη αγαπητός. Ο κεντρικός κόσμος χωρίζεται σε hubs. Η θεματολογία τους ακολουθεί τις φάσεις τις ημέρας (sunrise, midday, evening και midnight). Ακόμη, κάθε hub έχει portal προς κόσμους με διαφορετική θεματολογία όπου πρέπει να φέρετε σε πέρας κάποια βασική αποστολή ή να βοηθήσετε με κάποιο τρόπο τους κατοίκους που τρομοκρατούν οι Rhynocs για να πάρετε το δρακοαυγό που κρύβει η καθεμία.

Η γκάμα των κινήσεών σας περιλαμβάνει το άλμα και σύντομο πέταγμα που αποτελεί και το κύριο κομμάτι των levels. Επιπλέον επιθετικές κινήσεις είναι η εφόρμηση με τα κέρατα και η φωτιά που καίει τους αντιπάλους. Αναλόγως με την αδυναμία του κάθε αντιπάλου, χρησιμοποιείτε την ανάλογη επίθεση ακριβώς όπως κάνατε και στα προηγούμενα μέρη.

Διάσπαρτα στα levels θα βρείτε και power9ups που αυξάνουν τις δυνάμεις σας για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Δε λείπουν τα speedway levels όπου θα πρέπει να περάσετε μέσα από δαχτυλίδια και να εξολοθρεύσετε εχθρούς εν πτήση για να πάρετε έξτρα χρόνο. Αυτά τα levels είναι άριστα δομημένα και ταχύτατα.

Παρόλο που τα προηγούμενα Spyro σημείωσαν αρκετές πωλήσεις στην Ιαπωνία, η…χρονιά του δράκου δεν έμελλε να ανατείλει για τους Ιάπωνες καθώς το Year of the Dragon παραδόξως δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην έδρα της Sony.

Μία μεγάλη καινοτομία είναι η εισαγωγή νέων χαρακτήρων που δυστυχώς όμως δεν έχει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς το χρυσό κομμάτι στο gameplay της σειράς είναι ακριβώς η καινοτομία των κινήσεων του Spyro που ιντριγκάρει και φυσικά η γρήγορη δράση. Οι νέοι χαρακτήρες (Sheila, Sgt.Byrd, Agent 9, Bentley, Sparx) εισάγουν πλήθος νέων κινήσεων και είναι “υποχρεωτικοί” καθώς σε κάθε hub υπάρχει ένα levels αφιερωμένο σε αυτούς, αφού πρώτα τους απελευθερώσετε από τον παραδόπιστο Moneybags.

Η Sheila έχει την δυνατότητα μεγάλων αλμάτων (σαν καγκουρό), ο Sgt. Byrd είναι ένας ιπτάμενος πιγκουίνος οπλισμένος με…εκτοξευτήρα πυραύλων κι ο Agent 9 ένας οπλισμένος πίθηκος, πιθανότατα πρόγονος του Ratchet τόσο σε εμφάνιση όσο και σε φιλοσοφία. Τον τρόμο στο διάβα του σπέρνει ο Bentley, ένα τεράστιο yeti οπλισμένο με ένα ρόπαλο και ο παλιόφιλος Sparx που πρωταγωνιστεί σε ένα top down shooter σε στυλ Space Invaders!

Παρότι η είσοδος των ηρώων έχει ως στόχο να εμπλουτίσει το Platform στοιχείο και τις κινήσεις που μοιραία δεν μπορούσε να εκτελέσει ο Spyro (γι αυτό άλλωστε εγκαταλείφθηκε από την Insomniac για χάρη του Ratchet), εντούτοις δεν καταφέρνουν να δώσουν τον γρήγορο ρυθμό που έχει ο Spyro ως ήρωας και καθότι τους χειρίζεστε μονάχα για λίγο, σύντομα ξεχνιούνται. Τέλος, τα minigames κάνουν καλά τη δουλειά τους με αποκορύφωμα το Skate. Ναι ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής με τα Tony Hawk να κάνουν θραύση, η Insomniac συμπεριέλαβε έναν αρκετά καλό skating μηχανισμό για να συνοδεύσει ως ορεκτικό το κυρίως πιάτο.

Το PlayStation στα όριά του
Η graphics engine του Spyro 2 χρησιμοποιήθηκε και στο τρίτο μέρος κι όπως είναι επόμενο δεν προσφέρει τρομερές διαφορές καθώς είχε ήδη φτάσει το ταβάνι των δυνατοτήτων του PlayStation. Σίγουρα μιλάμε για το ομορφότερο αισθητικά και τεχνικά Spyro και ένα από τα κορυφαία παιχνίδια του PlayStation στον τομέα των γραφικών.

Τα περιβάλλοντα αυτή τη φορά είναι πιο “γήινα” με μπόλικο πράσινο, τρεχούμενα νερά και χαρούμενα χρώματα. Οι νέοι ήρωες προσθέτουν και τη δική τους νότα με πιο φουτουριστικά επίπεδα, laser και εκρήξεις στα levels που πρωταγωνιστούν. Το draw distance είναι απεριόριστο και το rendering γίνεται γρήγορα, προσφέροντας ταχύτατες εναλλαγές, ειδικά στα επίπεδα speedway. Δυστυχώς οι εχθροί σε σύγκριση με τις προηγούμενες περιπέτειες παρουσιάζουν μικρότερη ποικιλία, μιας και η πλειοψηφία αυτών είναι παρόμοιοι Rhynocs.


O Steward Copeland, ντράμερ της μπάντας The Police είχε για ακόμη μια φορά την επιμέλεια της μουσικής και το αποτέλεσμα κινείται στα γνωστά υψηλά επίπεδα. Τα κομμάτια είναι ήρεμα και συντροφεύουν άψογα το συναίσθημα του κάθε level. Ο ίδιος ο Copeland μάλιστα έπαιξε κάθε επίπεδο πριν γράψει τη μουσική για να πιάσει καλύτερα το feeling. Το soundtrack της σειράς γενικά αποτελεί σημείο σταθμό και δυνατό κομμάτι, που φιγουράρει πάντοτε ψηλά σε νοσταλγικές playlists για το PlayStation στο internet. Όλα τα υπόλοιπα sound effects είναι γνώριμα και αναγνωρίσιμα. Πίδακες ατμού, καρτουνίστικες φωνές πλασμάτων, ο Sparx που μαζεύει τα διαμάντια για εσάς, όλα αυτά φτιάχνουν μια ευχάριστη όσο και γνώριμη ατμόσφαιρα.

Ένα ιδανικό κλείσιμο
Το Spyro: Year of the Dragon πρακτικά αποτελεί μια deluxe έκδοση του Spyro: Ripto’s Rage. Τεχνικά είναι το καλύτερο video game της τριλογίας που ανέπτυξε η Insomniac και που δυστυχώς μετά από την αποχώρησή της, το licence πήρε τον κατήφορο. Οι νέοι χαρακτήρες που φέρνουν μια πλειάδα από minigames θα σας ενθουσιάσουν. Απ’ την άλλη έχει την μικρότερη διάρκεια (7-8 ώρες και μεγαλύτερη αν θέλετε να το ολοκληρώσετε πλήρως) ενώ δεν προσφέρει την αφθονία των καινοτομιών στο gameplay που περιμέναμε. Παρ’ όλα αυτά, ακολουθεί την συνταγή που αγαπήσαμε πιστά κλείνοντας επιτυχώς το κεφάλαιο Spyro στο PlayStation. Σήμερα είναι διαθέσιμο για τους λάτρεις της σειράς και των Platform μέσω PSN με κόστος μόλις 6 ευρώ και για τις κονσόλες PS3, PSP και PS Vita.

Θετικά:
– H προσθήκη του autosave μεταξύ των levels
– Διασκεδαστικά minigames, όπως το skating
– Άψογη και ταιριαστή μουσική επένδυση
– Οι νέοι χαρακτήρες
– Tα speedway levels είναι άκρως διασκεδαστικά
– Γραφικά που “χτυπάνε ταβάνι” στην κονσόλα

Αρνητικά:
– Ελάχιστες διαφορές στο gameplay σε σχέση με τα προηγούμενα
– Μικρή ποικιλία εχθρών και αδιάφορος κεντρικός villain

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5

Ελάχιστες οι προσθήκες από την προηγούμενη περιπέτεια αλλά παρόλα αυτά η χρονιά του δράκου έκλεισε με ένα αξιοπρεπέστατο μέρος της σειράς που κινείται στα μονοπάτια που συνηθίσαμε.

Σπύρος Μπλιάγκος

Συντάκτης: grotenfrod@yahoo.gr (Σπύρος Μπλιάγκος)
Πηγή: GameWorld.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης