Titanfall (consoles)

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014, 17:36
Titanfall (consoles)

Πριν από ένα χρόνο περίπου η Electronic Arts και η Microsoft ήρθαν σε μία συμφωνία για την κυκλοφορία αποκλειστικού περιεχομένου στις κονσόλες της τελευταίας, παρόλα αυτά εκείνο το χρονικό διάστημα δεν δόθηκαν περισσότερες πληροφορίες. Μερικούς μήνες αργότερα όμως αποκαλύφθηκε ότι η συμφωνία αυτή αφορούσε την κυκλοφορία ενός exclusive για το Xbox One, το οποίο αναπτύσσονταν ήδη από την Respawn Entertainment, η οποία ανήκε τότε στο δυναμικό της EA Partners. H δημιουργία αυτή εν τέλει παρουσιάστηκε στην περασμένη E3 φέροντας τον τίτλο Titanfall και κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις αποσπώντας συνολικά 60 βραβεία.

Οι φήμες σχετικά με τα format διάθεσης πάντως εν μέρη διαψευστήκαν, καθώς η Electronic Arts ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Titanfall για PC, Xbox One και Xbox 360, ακόμη και με αυτά τα δεδομένα όμως η Microsoft είχε εξασφαλίσει ένα εξαιρετικά ηχηρό console exclusive. Με δεδομένο λοιπόν ότι το PS4 έκανε ένα καλύτερο ξεκίνημα από το Xbox One στις...πλάτες του Titanfall πέφτει ακόμη μεγαλύτερο βάρος. Κατόπιν αυτού, το ερώτημα όλων είναι κατά πόσο το νέο FPS της Respawn Entertainment δύναται να αποτελέσει το απόλυτο killer app για τη next-gen κονσόλα της Microsoft. Η απάντηση είναι σαφώς καταφατική για τους λόγους που θα δούμε παρακάτω.

Βέβαια πέρα από το Xbox One, το Titanfall κυκλοφορεί και στο Xbox 360. Με δεδομένο ότι το 2013 αποτέλεσε μία χρονιά καθολικής κυριαρχίας του PS3, όσον αφορά τα exclusives, οι κάτοχοι της κονσόλας είναι λογικό να αισθάνονται απογοητευμένοι. Να σημειωθεί ότι την ανάπτυξη της συγκεκριμένης έκδοσης την έχει αναλάβει η Bluepoint games, μια εταιρεία που θα λέγαμε ότι εξειδικεύεται στα ports. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται με μία γρήγορη ματιά στο βιογραφικό της, καθώς η τελευταία έχει εργαστεί στις HD συλλογές God of War, ICO & Shadow of the Colossus και Metal Gear Solid. Εκ του αποτελέσματος, η δουλειά της στις παραπάνω κυκλοφορίες κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική, αν και η μεταφορά του Titanfall στο Xbox 360 είναι σαφώς ένα πιο μεγαλεπήβολο project. Ας δούμε λοιπόν τι...ψάρια έπιασε η συγκεκριμένη εταιρεία αυτή την φορά.

Militia versus IMC
Τα γεγονότα του Titanfall λαμβάνουν χώρα σε μία απομονωμένη περιοχή του γαλαξία, η οποία ονομάζεται The Frontier. Για τον έλεγχο αυτής της περιοχής μάχονται δύο παρατάξεις, η IMC (Interstellar Manufacturing Corporation) και η Militia. Η μεν πρώτη αποτελεί την τυπική αδίστακτη πολυεθνική εταιρεία που έχει ως μόνο στόχο το οικονομικό συμφέρον καταδυναστεύοντας την ανθρωπότητα, ενώ η Militia είναι μια αναρχοαυτόνομη στρατιωτική παράταξη που προσπαθεί κυρίως μέσω ανταρτοπόλεμου να αποτρέψει τα σχέδια της IMC.

Γενικά το lore δεν συναρπάζει, καθώς είναι γεγονός ότι αντίστοιχο setting έχουμε δει σε αρκετά ακόμη sci-fi FPS, όπως για παράδειγμα στην σειρά Killzone (ISA εναντίον Helghasts). Το πρωτοπόρο όμως στοιχείο του Titanfall είναι ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται το campaign, καθώς στην ουσία έχουμε να κάνουμε με μία σειρά από προκαθορισμένα multiplayer matches. Στα τελευταία έχουν προστεθεί διάλογοι μεταξύ των NPCs και cutscenes και ορισμένα scripted events.



Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να ολοκληρώσετε το campaign και με τις δύο παρατάξεις. Παρόλα αυτά, η διάρκειά του είναι μικρή και κυμαίνεται στις τρεις περίπου ώρες. Σε συνδυασμό λοιπόν με το "αδιάφορο" σενάριο γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι στο συγκεκριμένοι κομμάτι οι developers όφειλαν να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή.

Υοur Titan is ready
Η σημαντικότερη διαφορά σε σχέση με αντίστοιχα FPS είναι ότι κατά την διάρκεια της μάχης o στρατιώτης σας ή ο Pilot σας αν προτιμάτε μπορεί να επικαλεστεί μία πανίσχυρη πολεμική μηχανή. Οι Pilots γενικά διακρίνονται για την ευελιξία τους, αφού επιδίδονται σε parkour, τρέχουν και κρεμιούνται στους διάφορους τοίχους και έχουν διάφορα tactical abilities. Για παράδειγμα μπορούν να γίνουν προσωρινά αόρατοι ή να scanάρουν αντίπαλους Pilots και Titans πίσω από διάφορους τοίχους.

Βέβαια όπως είπαμε υπάρχει και η δυνατότητα να καλέσετε και τον δικό σας Titan στην μάχη. Η διαδικασία αυτή συνοδεύεται από το σχετικό cooldown, το οποίο όμως μπορεί να μειωθεί σκοτώνοντας αντίπαλους στρατιώτες και bots που ελέγχονται από την A.I. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι για την όλη διαδικασία χρησιμοποιούνται οι cloud servers της Microsoft. Η προσθήκη των bots δρα ευνοϊκά στο γενικότερο balancing δίνοντας την δυνατότητα ακόμη και αρχάριους παίκτες να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, αφού στην ουσία στα Attrition matches (το αντίστοιχο Team Deathmatch) μετρούν και τα bot kills. Οι cloud servers αξιοποιούνται πλήρως και στο Xbox 360 απελευθερώνοντας σημαντικούς πόρους από το γερασμένο σύστημα. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι ο αριθμός των bots είναι ελάχιστα μειωμένος σε σχέση με την next-gen έκδοση και οι όποιες διαφορές παρατηρούνται κυρίως στο Last Titan Standing mode.

Τώρα από την στιγμή που μπείτε στο πιλοτήριο του Titan σας η gameplay εμπειρία είναι σαφώς διαφορετική. Οι Titans λόγω του τεράστιου μεγέθους τους κινούνται πιο αργά, παρόλα αυτά είναι εξοπλισμένοι σαν "αστακοί" φέροντας ρουκετοβόλα, railguns, εκτοξευτές χειροβομβίδων κ.ο.κ. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι είστε άτρωτος, αφού στο πεδίο της μάχης υπάρχουν και οι αντίπαλοι Titans. Επίσης, οι Pilots που αντιμετωπίζετε μπορούν να ανέβουν στην πλάτη σας και να πυροβολήσουν τα τρωτά σημεία σας ή να χρησιμοποιήσουν τα λεγόμενα Anti-Titan Weapons.

Pilots stand ready for Titanfall!

Η εμπειρία στις κονσόλες
Με δεδομένο ότι έχουμε αναφερθεί εκτενέστατα σε προηγούμενο review στους μηχανισμούς της μάχης, αλλά και στην δομή των αναμετρήσεων, εδώ θα επεκταθούμε αποκλειστικά στις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ της PC έκδοσης και της next-gen κονσόλας της Microsoft. Συγκεκριμένα οι διαφορές αυτές εστιάζονται κυρίως στα controls και στον τεχνικό τομέα.

Στην πρώτη περίπτωση διαπιστώσαμε ότι το gamepad του Xbox One όχι μόνο καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, αλλά καταφέρνει να κλέψει την παράσταση χάρις τα "Impulse Triggers" του. Πιο συγκεκριμένα, κάθε φορά που πυροβολείτε η δεξιά...σκανδάλη του χειριστηρίου δονείται δίνοντας σας την αίσθηση ότι εκείνη την στιγμή εκπυρσοκροτεί ένα πραγματικό όπλο. Εν τω μεταξύ, η ευαισθησία των αναλογικών μοχλών δεν πλησιάζει την αντίστοιχη που σας προσφέρει ένα gaming mouse, παρόλα αυτά όσοι έχετε προηγούμενη εμπειρία στα FPS στις κονσόλες δεν θα αντιμετωπίσετε προβλήματα.

Η online εμπειρία στο Xbox 360 είναι αντίστοιχη με αυτή της Xbox One έκδοσης. Τα προβλήματα με το matchmaking πάντως παραμένουν και εδώ αφού θα χρειασθεί να περιμένετε αρκετά λεπτά στα εκάστοτε lobbies μέχρι να καταφέρετε να παίξετε. Μάλιστα η αναμονή αυτή είναι μεγαλύτερη στα campaign lobbies, οπότε θα χρειαστεί να οπλιστείτε με υπομονή. Αυτό που επίσης παρατηρήσαμε είναι ότι σε σχέση με το Xbox One ο αριθμός των διαθέσιμων online παικτών είναι σαφώς μικρότερος και επιπλέον ελάχιστοι pilots έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν το δεύτερο generation. Κατόπιν αυτού, το περιβάλλον στο Xbox 360 είναι σαφώς πιο φιλικό για τους αρχάριους.

Όσον αφορά τον χειρισμό δεν συναντάμε αλλαγές στην Xbox 360 έκδοση παρόλα αυτά η απουσία των Impulse Triggers είναι εμφανέστατη. Αυτό δεν σημαίνει ότι το gunplay υστερεί, αν και στο συγκεκριμένο κομμάτι το Titanfall στο Xbox One κερδίζει στα...σημεία.

Οφείλουμε πάντως να αναφερθούμε και στην άψογη online εμπειρία που προσφέρει το Xbox Live. Παρά το γεγονός ότι για την ώρα δεν υπάρχουν servers στην Ανατολική Ευρώπη, μπορείτε να παίξετε σε άλλους Ευρωπαϊκούς servers με χαμηλό ping χωρίς ενοχλητικά lags ή disconnections. Το μοναδικό πρόβλημα εντοπίζεται στο matchmaking, το οποίο σε αρκετές περιπτώσεις καθυστερεί χαρακτηριστικά. Στο κομμάτι αυτό συναντώνται επίσης κάποια ενοχλητικά θέματα, καθώς οι παίκτες δεν κατανέμονται ομοιόμορφα σε κάθε ομάδα με βάση το level τους. Είναι πολύ πιθανό λοιπόν στο πρώτο σας κιόλας match να αντιμετωπίσετε Pilots που έχουν φτάσει στο πεντηκοστό level.

Το πολυσυζητημένο 792p
Το Titanfall χρησιμοποιεί την Source Engine της Valve και είναι φανερό ότι ο πρώτος στόχος των developers ήταν να επιτευχθεί ένα σταθερό frame rate στα 60fps. Η Respawn Entertainment προέβηκε σε αρκετές βελτιώσεις στον κώδικα της engine, παρόλα αυτά το τελικό οπτικό αποτέλεσμα -χωρίς να είναι κακό- είναι σαφώς υποδεέστερο από πρόσφατα FPS όπως το Battlefield 4 και το Killzone: Shadow Fall. Βέβαια με δεδομένο ότι η engine είναι σχετικά "ελαφριά" ο τίτλος τρέχει άψογα σε mid-end συστήματα και στην προκειμένη περίπτωση στο Xbox One. Παρόλα αυτά, μεταξύ των δύο format συναντάμε αρκετές διαφορές και η κυριότερη είναι το native resolution. Συγκεκριμένα στην κονσόλα της Microsoft η native ανάλυση είναι 1408 x 792 pixels με 2x multi-sampling anti-aliasing (MSAA), ενώ στα PC έχουμε 1080p και ανάλογα με το hardware υποστηρίζεται και 4x MSAA.

Στους τέσσερις αυτούς μήνες που η κονσόλα της Microsoft βρίσκεται στην αγορά έχουμε ακούσει δεκάδες συζητήσεις σχετικά με το χαμηλότερο native resolution που συναντάμε στους τίτλους της. Παρόλα αυτά στην προκειμένη περίπτωση το ζητούμενο είναι κατά πόσο η engine είναι σε θέση να μας παρέχει ένα σταθερό frame rate στα 60fps. Στο Xbox One το frame rate παραμένει σταθερό σε αυτά τα πλαίσια, αλλά υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που παρατηρούνται σημαντικές πτώσεις του, όπως για παράδειγμα στο Last Titan Standing mode. Σε γενικές γραμμές η πτώσεις αυτές δεν επηρεάζουν σημαντικά την απόκριση του χειρισμού, αλλά είναι γεγονός πως από κάθε άποψη η έκδοση για PC είναι ανώτερη.

Εν τω μεταξύ, είναι πραγματικά άξιο απορίας για ποιο λόγο η Respawn Entertainment επέλεξε την 792p ανάλυση και όχι μια χαμηλότερη, όπως για παράδειγμα 720p που βλέπουμε στο Call of Duty: Ghosts. Στην δεύτερη περίπτωση είναι δεδομένο πως τα προβλήματα με το frame rate θα είχαν ελαχιστοποιηθεί. Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε ότι στο μέλλον δεν αποκλείεται η native ανάλυση στο Xbox One να φτάσει στα 900p (πάντα με βάση τις δηλώσεις των developers), αλλά και πάλι το ζητούμενο είναι να λυθούν τα θέματα με το frame rate.

Άψογη δουλειά από την Bluepoint Games
Όπως προαναφέραμε στην εισαγωγή η αμερικανική εταιρεία μέχρι στιγμής είχε επιδείξει μια αξιοπρεπέστατη δουλειά σε διάφορες HD επανακυκλοφορίες, αυτή την φορά όμως οι προσπάθειές της θα έπρεπε να στραφούν σε μία τελείως διαφορετική κατεύθυνση. Το πρώτο μεγάλο εμπόδιο που συνάντησε η Bluepoint Games έχει να κάνει με το γεγονός ότι το Titanfall των 5GB RAM θα έπρεπε να τρέξει στα μόλις 512ΜΒ RAM του Xbox 360. Με βάση τα παραπάνω, το τελικό αποτέλεσμα στον προκάτοχό του Xbox One είναι αξιοπρεπέστατο και συνάμα εξωπραγματικό με δεδομένες τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι developers του.

Σε σχέση με next-gen έκδοση εδώ το frame rate είναι uncapped και κυμαίνεται από τα 30 μέχρι τα 50 fps. Ως εκ τούτου, η εμπειρία στο Xbox 360 σίγουρα είναι ελαφρώς κατώτερη, παρόλα αυτά δεν παρατηρήσαμε ιδιαίτερο latency στα controls, κάτι αν μη τι άλλο θετικό. Το μόνο σημαντικό θέμα έχει να κάνει με το έντονο screen tearing, το οποίο κάνει αρκετές φορές την εμφάνισή του. Υπάρχει πάντως η επιλογή να κλειδώσετε το frame rate στα 30fps από τα settings και να εξαλείψετε το screen tearing.

Όσον αφορά την ανάλυση η Xbox 360 έκδοση τρέχει στα 1024 x 600 pixels, η οποία φυσικά γίνεται upscale στην οθόνη σας στα 720p. To τελικό αποτέλεσμα δεν διαφέρει ιδιαίτερα από ότι είδαμε στο Call of Duty: Ghosts, κοινώς τα textures μοιάζουν “λασπωμένα” και στερούνται λεπτομέρειας. Εν τω μεταξύ, παραχωρήσεις έχουνε γίνει και στους τομείς των lighting και particle effects, καθώς και στο Last Titan Standing mode, όπου ο αριθμός των bots είναι μειωμένος με στόχο να επιτευχθεί ένα ομαλότερο frame rate.

Εν κατακλείδι
Το Titanfall κατάφερε να προσθέσει αρκετές νέες ιδέες στον παρακμασμένο χώρο των FPS και ελπίζουμε πως σε βάθος χρόνου θα δούμε ακόμη καλύτερα δείγματα γραφής από την Respawn Entertainment. Το οπτικό αποτέλεσμα, αν και άρτιο δεν εντυπωσιάζει (λόγω της Source engine όπως προαναφέραμε), παρόλα αυτά το gameplay φτάνει σε ιλιγγιώδη επίπεδα ποιότητας προσφέροντας ατελείωτη διασκέδαση και γερές δόσεις ενθουσιασμού και αγνής...πόρωσης.

Για την ώρα είναι μακράν ότι καλύτερο έχουμε δει στο Xbox One και όπως όλα δείχνουν η παρούσα δημιουργία θα αποτελέσει το πρώτο system seller για την κονσόλα της Microsoft. To μόνο σημαντικό αρνητικό στοιχείο είναι οι πτώσεις του frame rate, κάτι που ελπίζουμε άμεσα να διορθωθεί με κάποιο patch. Ακόμη και έτσι όμως έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο που αποπνέει μεράκι, "φρεσκάδα" και αρκετές καινοτομίες. Μπείτε λοιπόν στον Τιτάνα σας και ετοιμαστείτε για συγκλονιστικές αναμετρήσεις χωρίς δεύτερη σκέψη.

Εν τω μεταξύ, η έκδοση για το Xbox 360 αν και υστερεί σημαντικά στον οπτικό τομέα παραμένει ένα εντυπωσιακό port, καθώς οι developers της Bluepoint Games "ξεζούμισαν" όλους του διαθέσιμους πόρους από μία γερασμένη κονσόλα, η οποία πλέον βαδίζει προς τα ένατα γενέθλιά της. Εάν θέλετε λοιπόν να απολαύσετε την μοναδική εμπειρία που προσφέρει το Titanfall χωρίς να αγοράσετε μία next-gen κονσόλα, τότε το συγκεκριμένο port θα σας αφήσει πλήρως ικανοποιημένους.


Θετικά:
- Φρενήρης και ασταμάτητη δράση
- Απόλυτα ισορροπημένο gameplay
- Εύστοχη αξιοποίηση των cloud servers
- Βελτιωμένο gunplay χάρις στα Impulse Triggers
- Εισάγει νέες ιδέες στον χώρο των FPS
- Μεγάλη διάρκεια


Αρνητικά:
- Απελπιστικά μικρό campaign
- Ενοχλητικές πτώσεις του frame rate
- Προβλήματα στο matchmaking


Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.4

Θέτει υποψηφιότητα για το κορυφαίο FPS του 2014.

Παντελής Δασκαλέλος  


Συντάκτης: padelis@gameworld.gr (Παντελής Δασκαλέλος)
Πηγή: GameWorld.gr

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014, 17:36