Για την… καημένη την τσέπη της η εταιρεία “ΕΙΔΗΣΕΟΦΩΝΙΚΗ ΕΛΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ, ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΗΛΕΗΧΟΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ” που έχει τον διακριτικό τίτλο “NEWSPHONE HELLAS S.A” και παρέχει μέσω του κωδικού αριθμού 11880 πληροφορίες τηλεφωνικού καταλόγου προσέφυγε στη Δικαιοσύνη.

Στο στόχαστρο έβαλε την έτερη εταιρεία “TELESONIC Α.Ε ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ”, αλλά και άλλες δύο που ανέλαβαν τα διαφημιστικά για το 11890, γιατί όπως αναφέρεται στην αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατατέθηκε στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας, “από τα μέσα Ιουλίου 2009 διαφημίζεται μέσω αφίσας με απεικόνιση πανομοιότυπη με τη δική της και προκαλείται στο κοινό σύγχυση”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Το 11880 χρησιμοποιεί από το 2005 κίτρινο φόντο και τη λέξη “πάντα” με μαύρα στοιχεία. Η απεικόνιση αυτή, ως συγκεκριμένη σύνθεση κιτρινόμαυρου χρωματισμού αποτελεί το ιδιαίτερο διακριτικό της γνώρισμα και έτσι έχει καθιερωθεί στις συναλλαγές.

Λίγα χρόνια αργότερα, το 2009 το 11890 παρουσιάστηκε προς το σκοπό διαφήμισης των υπηρεσιών του, με αφίσα στην οποία είχε αποτυπωθεί σε κίτρινο φόντο ο κωδικός και η λέξη “πάντα” με μαύρα στοιχεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το δικαστήριο όμως ενώπιον του οποίου έφτασε η διαμάχη δε…μαύρισε το 11890!

Στο σκεπτικό της υπ΄αριθμ. 10152/2009 απόφασής του λέει:

“Η εν λόγω αφίσα δεν είναι πλέον προσιτή στο κοινό, ούτε υπάρχει έλλογη απειλή να κυκλοφορήσει εκ νέου αφού έχει ήδη γίνει απόσυρση και αντικατάστασή της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκτός τούτων οι υπηρεσίες του 11890 διαφημίζονται και προωθούνται στο κοινό με εντελώς διαφορετική αφίσα, η οποία έχει ως φόντο ανοικτό πράσινο (λαχανί) χρώμα και στην οποία εμφαίνονται ο κωδικός, έκαστο λευκό ψηφίο του εντός μαύρου περιγράμματος και η λέξη “όλα” με μαύρα στοιχεία.

Από άποψη οπτικής και ηχητικής αντιλήψεως υπάρχει πρόδηλη διακριτικότητα μεταξύ της τελευταίας αφίσας και του ιδιαίτερου χαρακτηριστικού γνωρίσματος των υπηρεσιών που προσφέρονται για το 11880. Διαφοροποιούνται ως προς τον χρωματισμό του φόντου, μάλλον ως προς τον πυρήνα των δύο αριθμών, δηλαδή ως προς τα ψηφία τους (…80, …90). Έτσι η χρήση της αφίσας δεν επιφέρει σύγχυση ούτε προκαλεί κίνδυνο συγχύσεως στον μετρίως γνώσεως και παρατηρητικότητας καταναλωτή ώστε παραπλανημένος να υπολαμβάνει εσφαλμένα, ότι οι υπηρεσίες του 11890 είναι αυτές του 11880.

Ούτε μπορούν να έχουν την πεπλανημένη αντίληψη, ότι οι δύο επιχειρήσεις έχουν οικονομικό ή οργανωτικό σύνδεσμο, ούτε γίνεται προς το σκοπό ανταγωνισμού κατά τρόπο που αντιβαίνει στα χρηστά ήθη”.

Και καταλήγει η απόφαση:

“Επομένως δεν υπάρχει περίπτωση προσβολής του ιδιαίτερου χαρακτηριστικού γνωρίσματος του 11880 κατά τις διατάξεις περί αθέμιτου ανταγωνισμού. Υπάρχει εμφανής και ευχερώς αντιληπτή διαφορά”.

Στη zougla.gr μίλησε ο νομικός εκπρόσωπος των υπευθύνων των εταιρειών του 11890, κ. Πέτρος Καϊμακάμης, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη δικαστική απόφαση.

“Η απόφαση προσέγγισε τα νομικά και τα πραγματικά περιστατικά στη σωστή τους διάσταση.

Δικαιώθηκαν οι θέσεις μας, αφού πρόθεσή μας κι αυτό αποδείχτηκε δεν ήταν να παραπλανήσουμε το κοινό μέσω του αθέμιτου ανταγωνισμού. Η απόφαση αυτή θα αποτελέσει οδηγό και για παρόμοιες περιπτώσεις”, δήλωσε ο κ. Καϊμακάμης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης