«Πέρασε» τελικά, το μέτρο της αναγραφής όλων των εκπτώσεων στα τιμολόγια, παρά το γεγονός ότι ακόμη και το πρωί της Πέμπτης, οι βιομήχανοι στη συνάντησή τους με τον κ. Φώλια, είχαν ζητήσει να μην ισχύσει κάτι τέτοιο. Ωστόσο, εφτά είναι τελικά τα νέα μέτρα που θέτει άμεσα σε εφαρμογή το υπουργείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της «μάχης» κατά της ακρίβειας.

 Πρόκειται στην ουσία για άλλα 7 μέτρα εκ των 41, που είχαν ανακοινωθεί το Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα στις αρχές της άλλης εβδομάδας να είναι σε ισχύ τα μισά. Το μόνο που απομένει είναι να επιμετρηθεί η αποτελεσματικότητά τους, σε συνάρτηση με το χρόνο που θα απαιτηθεί για να υπάρξουν σαφή αποτελέσματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πνεύμα αυτό δεν είναι λίγοι εκείνοι, που θεωρούν εκ των προτέρων τα μέτρα από αναποτελεσματικά έως… διακοσμητικά.

Με βάση όσα ανακοινώθηκαν, θεσμοθετείται η αναγραφή επί του τιμολογίου της έκπτωσης από τις βιομηχανίες προς τους λιανοπωλητές. Το μέτρο δεν θα έχει καμία επίπτωση στα έσοδα του κράτους και ότι πιθανώς θα χάνεται από τον πωλητή (σε ΦΠΑ) θα προκύπτει από τους λιανοπωλητές.

Ακόμη, καθιερώνεται η δίγραμμη επιταγή για κάθε εμπορική συναλλαγή άνω των 1000 ευρώ, μεταξύ παραγωγών και εμπόρων για οπωροκηπευτικά και κρέατα. Στόχος είναι ο έλεγχος για πλασματικές τιμές πώλησης αγαθών και η συνακόλουθη αύξηση κόστους και τιμών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης καθίσταται υποχρεωτική η αναγραφή τιμής πώλησης στο δελτίο αποστολής των αγροτών, κατά τη μετακίνηση προς πώληση αγροτικών προϊόντων. Ομοίως, σε κάθε συσκευασμένο προϊόν θα επικολλάται ετικέτα στην οποία θα αναγράφεται η τιμή πώλησης του προϊόντος, ώστε ο καταναλωτής να την συγκρίνει με αυτή στο ταμείο.

Υιοθετούνται αθρόες εισαγωγές προϊόντων, που εμφανίζουν ελλείψεις σε κάποιες  δεδομένες περιόδους. Το μέτρο αυτό θα υλοποιείται με τη συνεργασία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς ενέχει τον κίνδυνο της υπερβολικής πίεσης των τιμών στο χωράφι. Στην κατεύθυνση αυτή θα γίνονται διασταυρώσεις των εισαγωγών από τρίτες χώρες και της ελληνικής παραγωγής, ώστε να αποφεύγονται οι ελληνοποιήσεις, που πλήττουν κυρίως τους αγρότες.

Παράλληλα, θα γίνεται διασταύρωση των υποβαθμισμένων προϊόντων, που διακινούνται ως ζωοτροφές ώστε να μην καταλήγουν στο τραπέζι του καταναλωτή

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης