Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου του 1966. Το «μεγαλύτερο, πολυτελέστερο και ταχύτερο» φέρι-μποτ της Ευρώπης, όπως χαρακτηρίζεται το «Ηράκλειο» της εταιρείας των αδελφών Τυπάλδου, αναχωρεί στις 9 το βράδυ από το λιμάνι της Σούδας για τον Πειραιά, με 300 επιβάτες και πλήρωμα. Στη θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας οι άνεμοι πνέουν με ταχύτητα 7 – 8 μποφόρ. Λίγο μετά τα μεσάνυχτα, φορτηγό-ψυγείο, το οποίο -σύμφωνα με μαρτυρίες- δεν είναι δεμένο, μετακινείται λόγω της θαλασσοταραχής, πέφτει πάνω στη μπουκαπόρτα, την σπάει, την ανοίγει και τα νερά κατακλύζουν το πλοίο.

Το «Ηράκλειο» μόλις που προλαβαίνει να εκπέμψει δύο φορές «SOS». Βυθίζεται αμέσως και γίνεται υγρός τάφος για εκατοντάδες ανθρώπινες ψυχές. Από τους 300 επιβαίνοντες σώζονται μόλις 46. Από αυτούς, καμία γυναίκα, κανένα παιδί. Πολλά από τα πτώματα δεν βρίσκονται ποτέ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν προλάβουν τα Χανιά να συνέλθουν από το πένθος, τρία χρόνια μετά, την ίδια μέρα, 8 Δεκεμβρίου, ένα αεροσκάφος της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το οποίο εκτελεί πτήση Χανιά – Αθήνα, συντρίβεται σε ορεινή περιοχή της Κερατέας Αττικής.

Η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, που δημοσιεύεται τότε στις εφημερίδες, αναφέρει: «Η Ολυμπιακή Αεροπορία αγγέλλει μετά βαθυτάτης οδύνης, ότι σήμερον και περί ώραν 21.00, αεροσκάφος DC 6 B πτήσεως 954 εκ Χανίων προς Αθήνας, κατέπεσεν εις περιοχήν Κερατέας Αττικής. Ουδείς εκ των 85 επιβατών και του πενταμελούς πληρώματος φέρεται ως επιζών».

Τα Χανιά βυθίζονται και πάλι στο πένθος. Στις 9 Δεκεμβρίου του 1969, το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων με ομόφωνη απόφασή του κηρύσσει την 8η Δεκεμβρίου ως αποφράδα ημέρα για τα Χανιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης