Θεσσαλονίκη: «Μαλθακή» η πρώτη εβδομάδα των θερινών εκπτώσεων

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 14 Ιουλίου 2018, 19:37
Θεσσαλονίκη: «Μαλθακή» η πρώτη εβδομάδα των θερινών εκπτώσεων
«Μαλθακή», παρά τα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, που στην ένδυση και την υπόδηση φτάνουν κατά μέσο όρο στο 40%- 50%, χαρακτηρίζει την πρώτη εβδομάδα της περιόδου των θερινών εκπτώσεων ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), Παντελής Φιλιππίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Όπως επισημαίνει, παρότι οι έμποροι είχαν θετικές προσδοκίες για τη φετινή εκπτωτική σεζόν του καλοκαιριού, προσμένοντας ευνοϊκό αντίκτυπο από τις ευνοϊκές δηλώσεις και στατιστικές για την ανάπτυξη της οικονομίας και το λιανεμπόριο, ωστόσο η πράξη διέψευσε τις ελπίδες τους.

«Πέρασε η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων και το καταναλωτικό κοινό παρέμεινε αδιάφορο, όχι επειδή δεν θέλει να αγοράσει, αλλά προφανώς επειδή δεν περισσεύουν χρήματα, δεδομένου μεταξύ άλλων ότι μέχρι το τέλος του 2018 πρέπει να πληρωθούν έξι φόροι. Έτσι, οι καταναλωτές επιλέγουν 100% την πεπατημένη των προηγούμενων ετών της κρίσης, δηλαδή πρώτα θα αγοράσουν ό,τι είναι απόλυτα αναγκαίο, μετά θα φροντίσουν να κάνουν μερικά μπάνια τα παιδιά τους και αν κάτι περισσέψει, τότε θα κάνουν ψώνια από τα καταστήματα» σημειώνει.

Κατά τον κ.Φιλιππίδη, ενώ ακόμη και παραγωγικοί φορείς κάνουν λόγο για θετικές εξελίξεις στο μέτωπο της ανάπτυξης και ενώ οι στατιστικές δείχνουν έστω οριακή αύξηση του τζίρου του λιανεμπορίου, οι καταστηματάρχες δεν έχουν «νιώσει» επί του πρακτέου κάποια ευνοϊκή μεταστροφή.

«Από τις έρευνες που κάνουμε σε δείγμα 200 επιχειρήσεων-μελών μας στο τέλος κάθε εκπτωτικής ή εορταστικής περιόδου, αλλά και από τις συζητήσεις που έχουμε καθημερινά στην αγορά, προκύπτει ότι από τις αρχές του 2018 έχουμε διψήφια πτώση τζίρου για τα καταστήματα της πόλης. Όταν κάνεις μια βόλτα στην αγορά κι εννέα στους δέκα σού λένε "ζορίζομαι πολύ" ή "καταστρέφομαι", όταν από 1ης Ιανουαρίου κλείνει μια επιχείρηση την ημέρα και την ίδια ώρα ο τζίρος του λιανεμπορίου μεγαλώνει βάσει των στατιστικών, αυτό που ζούμε έχω την αίσθηση ότι μοιάζει περισσότερο με το vertigo των πιλότων, πιστεύουμε δηλαδή ότι η αγορά ανεβαίνει, ενώ στην πραγματικότητα βυθίζεται» λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος εκφράζει πάντως την ελπίδα ότι μέχρι τη λήξη της περιόδου των θερινών εκπτώσεων στο τέλος Αυγούστου, η κατάσταση θα έχει βελτιωθεί και η θερινή περίοδος δεν θα κλείσει με έλλειμμα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Φωτογραφία: thestival.gr

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 14 Ιουλίου 2018, 19:37