Μέχρι το 2017 θα έχει μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη με το σιδηρόδρομο στις 3.5 ώρες.

Την Τρίτη υπεγράφη η σύμβαση για τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, με την οποία κλείνει η «τρύπα» στο δίκτυο του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας) και υλοποιείται στο νομό Φθιώτιδας μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Τιθορέας και Δομοκού.

Η νέα χάραξη, μήκους 120 χλμ, έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής.

Στο πρώτο τμήμα μεταξύ Τιθορέας και Λιανοκλαδίου περιλαμβάνεται η δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χλμ, ενώ το δεύτερο τμήμα, μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χλμ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο αντικείμενο της εργολαβίας εντάσσονται οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της υποδομής, της επιδομής, της σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης, τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και των τεχνικών έργων, καθώς και η ανακαίνιση των σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Μώλου και Δομοκού.

Ανάδοχος για την κατασκευή του έργου είναι η Κοινοπραξία «Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.–J&P –ΑΒΑΞ Α.Ε.-ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» με συμβατικό οικονομικό αντικείμενο ύψους 374.242.810,48 ευρώ.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. περιόδου 2007-2013.

Η ολοκλήρωση των εργασιών για το πρώτο τμήμα, Τιθορέα-Λιανοκλάδι προβλέπεται να γίνει σε 24 μήνες, ενώ το σύνολο του έργου θα είναι έτοιμο σε 32 μήνες, οπότε και η διάρκεια του ταξιδιού Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μειωθεί στις 3,5 ώρες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης