Με μαθήματα κατεύθυνσης συνεχίστηκαν την Τετάρτη οι Πανελλαδικές, με τους υποψηφίους να εξετάζονται στα Αρχαία Ελληνικά και τα Μαθηματικά. Τα θέματα και στα δύο μαθήματα χαρακτηρίστηκαν, σε γενικές γραμμές, βατά και χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, ωστόσο απαιτούσαν καλή προετοιμασία.


ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


 

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε τα θέματα των Μαθηματικών με το νέο και το παλαιό σύστημα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά (ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών και θεωρητικής κατεύθυνσης)

Πατήστε εδώ για να δείτε τα θέματα στα Μαθηματικά για τα Εσπερινά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β’)

Πατήστε εδώ για να δείτε τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά για τα Εσπερινά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ομάδα Β’)


Το zougla.gr σε συνεργασία με τα φροντιστήρια «ΣΤΟΧΟΣ» και «ΘΕΣΜΟΣ» βρίσκεται κοντά στους μαθητές, παρέχοντάς τους συμβουλές για τις Πανελλαδικές αλλά και τις λύσεις των θεμάτων
.

Το σχόλιο του φροντιστηρίου «ΘΕΣΜΟΣ» για τα θέματα των Μαθηματικών:

Βατά, σε σχέση με τα περυσινά, ήταν τα θέματα των Μαθηματικών, με αποτέλεσμα ακόμα και ένας «μέτρια» διαβασμένος να μπορεί να ανταποκριθεί σε αρκετά από τα ερωτήματα που τέθηκαν.

Η απάντηση στο πρώτο θέμα στηριζόταν στη θεωρία. Στο δεύτερο όλα τα ερωτήματα ήταν κατανοητά και υπήρχε μια πρωτοτυπία, καθώς ζητήθηκε από τους μαθητές να κάνουν γραφική παράσταση συνάρτησης σε απλό χαρτί.

Στο τρίτο θέμα, το μόνο ερώτημα που δυσκολεύει αρκετά είναι το τελευταίο (θεώρημα μέσης τιμής του διαφορικού λογισμού). Οι ερωτήσεις του τέταρτου θέματος ήταν απαιτητικές και οι σωστές απαντήσεις απαιτούσαν από τον υποψήφιο να έχει βαθιά γνώση της διδακτέας ύλης.

Τα σχόλια της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τα θέματα των Πανελλαδικών

Θέμα Α:
Θεωρία

Θέμα Β:
Ελέγχονται βασικές γνώσεις της Ανάλυσης.

Θέμα Γ:
Εξετάζεται μεγάλο μέρος της Ανάλυσης με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας. Τα ερωτήματα Γ2, Γ4 θα δυσκολέψουν αρκετούς υποψηφίους.

Θέμα Δ:
Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση της θεωρίας και αυξημένη μαθηματική ικανότητα. Η πλήρης αιτιολόγηση των ερωτημάτων Δ2β και Δ3 απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και ευχέρεια σε λεπτούς χειρισμούς και απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.

Γενικά σχόλια

– Καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης.
– Ο διατιθέμενος χρόνος για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων ήταν οριακός.
– Τα ερωτήματα παρουσίαζαν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία.
– Ένας μεγάλος αριθμός ερωτημάτων έχει σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο.

Παρότι οι εφετινές εξετάσεις δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες με τις περσινές, τα θέματα είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά.

Το σχόλιο του φροντιστηρίου «ΣΤΟΧΟΣ» για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών

Σχετικά εύκολα χαρακτηρίζονται τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών, στα οποία θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν οι υποψήφιοι, εφόσον ήταν καλά διαβασμένοι.

Στο γνωστό παρατέθηκε απόσπασμα από το έργο «Ηθικά Νικομάχεια» του Αριστοτέλη. «Εάν λάβουμε υπ’ όψιν ότι εφέτος είναι η Ευρωπαϊκή Χρονιά Αριστοτέλη, κάτι που είχαμε ήδη επισημάνει, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι συγκεκριμένες ερωτήσεις ήταν στο πλαίσιο των ενοτήτων που θα μπορούσαν να εξεταστούν» ανέφεραν στο zougla.gr οι εκπαιδευτικοί του φροντιστηρίου «Στόχος».

Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις δεν παρουσιάζουν προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής δεν ήταν τύπου «Σωστό-Λάθος», όπως πέρυσι, αλλά ανάπτυξης, και ευνοούσε την «παπαγαλία», καθώς έπρεπε να γραφεί επακριβώς η σχετική παράγραφος.

Στο άγνωστο τέθηκε προς εξέταση απόσπασμα από το «Ευθύδημος» του Πλάτωνος για την τέχνη των ρητόρων και των μάγων. Η μοναδική δυσκολία που εντοπίζεται στη μετάφραση είναι η λέξη «φαλαγγίων» (σ.σ.: αραχνών).

Οι γραμματικές, όπως και οι συντακτικές ασκήσεις, κρίνονται βατές.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης