Νέα ρύθμιση με την οποία δίνεται η δυνατότητα, οι επιχειρησιακές συμβάσεις στην ακτοπλοΐα να υπερισχύουν των συλλογικών κατά τη διάρκεια εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής, κατατέθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης «Απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας».

Έως τώρα, σύμφωνα με την τελευταία ρύθμιση για τη ναυτική εργασία του νόμου, δινόταν η δυνατότητα οι εργασιακές σχέσεις των ναυτικών να καθορίζονται είτε με συλλογικές είτε με επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα, οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους για το θέμα των επιχειρησιακών συμβάσεων στην ακτοπλοΐα, που είχε θέσει ως προαπαιτούμενο η τρόικα και πέρασε στο πολυνομοσχέδιο «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας» νόμος 4054/2014.

Με την εν λόγω νέα ρύθμιση θεσπίζεται η δυνατότητα, οι επιχειρησιακές συμβάσεις στην ακτοπλοΐα να περιέχουν διαφορετικούς όρους από τους αντίστοιχους των συλλογικών ενώ ορίζεται ότι σε περίπτωση συγκέντρωσης επιχειρησιακών και συλλογικών, υπερισχύουν οι πρώτες.

Επίσης ρυθμίζεται εκ νέου, με βάση την ελευθερία της διαπραγμάτευσης, το ζήτημα της δέσμευσης των όρων των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και συγκεκριμένα αυτές θεωρούνται ισχυρές και δεσμεύουν μόνο τους πλοιοκτήτες και τους ναυτικούς, που είναι μέλη των συμβαλλόμενων οργανώσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως σχολίασαν μάλιστα στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αν μια ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν ανήκει στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (σ.σ. η Ένωση των Ακτοπλόων) που έχει προχωρήσει ήδη στην υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας με μηδενικές αυξήσεις για το 2014 -που καλύπτει όλους τους ναυτικούς που εργάζονται στα πλοία της ακτοπλοΐας και τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία διεθνών γραμμών- δεν είναι υποχρεωμένη να τηρεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Τη νέα συλλογική σύμβασης εργασίας δεν έχει υπογράψει η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, ένα από τα 14 ναυτεργατικά σωματεία που συγκροτούν την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Επίσης, στη σχετική ρύθμιση του υπουργείου Ναυτιλίας δίνεται η δυνατότητα απλούστευσης της διαδικασίας κατανομής των συνολικών ημερών διακοπής των δρομολογίων σε δρομολογημένα πλοία, να πραγματοποιείται με δήλωση του πλοιοκτήτη και σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αντί της υπουργικής απόφασης που απαιτείτο μέχρι σήμερα. Προϋπόθεση ωστόσο τίθεται κάλυψης από τον ίδιο των συγκοινωνιακών αναγκών των γραμμών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης