Αλλαγές στα διόδια ζητά το ΤΕΕ Πελοποννήσου

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013, 17:04
Αλλαγές στα διόδια ζητά το ΤΕΕ Πελοποννήσου
Το σύστημα των διοδίων βασίζεται σε αποικιοκρατικούς νόμους και εφαρμόζεται με τρόπο που δεν συνάδει με τη συνταγματική απαίτηση της ισονομίας, επισημαίνει το ΤΕΕ Πελοποννήσου. Ζητά, παράλληλα, αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των σταθμών διοδίων, αλλά και χρέωση με βάση τα διανυόμενα μήκη και όχι τα σημεία διέλευσης.

Ειδικότερα, η αντιπροσωπεία του ΤΕΕ Πελοποννήσου, σε ψήφισμά της για τα διόδια του αυτοκινητοδρόμου Ανατολικής Πελοποννήσου, που λειτουργούν από την κοινοπραξία «Μορέας» και για τη φθορά του επαρχιακού και λοιπού οδικού δικτύου, λόγω της χρήσης του από την κοινοπραξία, κατά την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, σημειώνει ότι «το σύστημα των διοδίων, εκτός από το ότι βασίζεται σε αποικιοκρατικούς νόμους, με τους οποίους η πολιτεία "παραχώρησε'' την εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού αγαθού σε ιδιώτες, εφαρμόζεται με τρόπο ο οποίος δεν συνάδει με τη συνταγματική απαίτηση της ισονομίας, καθώς η επιλογή των θέσεων των σταθμών διοδίων έγινε με τέτοιο τρόπο, ώστε κάποιοι να αναγκάζονται να πληρώνουν διόδια, για να χρησιμοποιήσουν πολύ μικρά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου (όπως συμβαίνει με όσους κινούνται προς τη Γορτυνία), καθώς η έξοδος από τον αυτοκινητόδρομο γίνεται από συγκεκριμένες θέσεις».

Το ΤΕΕ Πελοποννήσου εκφράζει την άποψη πως είναι απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του τρόπου είσπραξης των διοδίων, ώστε να καταστεί δυνατή η καταβολή διοδίων με βάση τα διανυόμενα μήκη και όχι τα σημεία διέλευσης.

«Μέχρι όμως να γίνει αυτό», ζητά από την πολιτεία «να δει το πρόβλημα και να επιβάλει στην κοινοπραξία τη δημιουργία δυνατότητας παράκαμψης των σταθμών διοδίων από όσους χρήστες πρόκειται να «εξέλθουν» του αυτοκινητοδρόμου σε μικρές αποστάσεις μετά τους σταθμούς», όπως αναφέρεται στο ψήφισμα. Σε ό,τι αφορά τη φθορά του λοιπού οδικού δικτύου από τα οχήματα της κοινοπραξίας «Μορέας», κατά την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, το ΤΕΕ Πελοποννήσου ζητά από την πολιτεία «να αναθέσει στην κοινοπραξία "Μορέας", χωρίς φυσικά ιδιαίτερη αμοιβή, τη συντήρηση και την αποκατάσταση των βλαβών, που οφείλονται στα δικά της μεγάλα και βαρέα οχήματα».

Επιμέλεια : Παύλος Κιρκασίδης
Πηγή : ΑΠΕ-ΑΜΠΕ

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013, 17:04