«Ανάσα» στη Θεσσαλονίκη από την εξωτερική περιφερειακή

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 22 Απριλίου 2011, 18:22
«Ανάσα» στη Θεσσαλονίκη από την εξωτερική περιφερειακή

Ένα από τα σημαντικότερα έργα για να ανασάνει η πόλη, που σήμερα στενάζει σε δρόμους με ατέλειωτα μποτιλιαρίσματα, θεωρούν οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς τον εξωτερικό περιφερειακό δακτύλιο.

Παρότι εκφράζουν ανησυχίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η χρησιμότητα του έργου δεν αμφισβητείται. Αυτό προκύπτει από έρευνα κοινής γνώμης που πραγματοποίησαν ο μηχανικός έργων υποδομής του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Κ. Κωνσταντινίδης, και ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Εργων Υποδομής του ΑΤΕΙΘ, Δ. Κωνσταντινίδης, η οποία παρουσιάστηκε στο 4ο Περιβαλλοντικό Συνέδριο Μακεδονίας.
 
Από το σύνολο των απαντήσεων οι ερευνητές θεωρούν ότι γίνεται σαφές πως οι κάτοικοι των βόρειων προαστίων εκφράζουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική ευαισθησία αλλά και ανησυχία για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Επίσης, ένα σημαντικό μέρος του εμφανίζεται αρνητικό στην κατασκευή του έργου, προφανώς λόγω πιθανής υποβάθμισης του περιβάλλοντος.
 
«Το μεγαλύτερο μέρος του επιθυμεί την κατασκευή του έργου και το κατατάσσει ως σημαντικότερο από το μετρό. Οι ανατολικές περιοχές παρουσιάζουν και αυτές αυξημένη ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος, μιας και το μεγαλύτερο τμήμα της χάραξης διέρχεται από την περιοχή τους, αλλά σε μικρότερο βαθμό απ' ό,τι των βόρειων προαστίων, δεδομένου ότι το οικοσύστημα στις ανατολικές περιοχές δεν είναι τέτοιας ευαισθησίας όσο των βόρειων περιοχών. Επίσης, αναφέρεται πολύ συχνά η προστασία των οικισμών από την όχληση - θόρυβο και υπάρχει φόβος για υποβάθμιση της καθημερινής ζωής. Στις ανατολικές περιοχές τα κύρια προβλήματα του έργου δεν παρουσιάζονται ως περιβαλλοντικά, αλλά ως θέματα οικιστικής ανάπτυξης και γενικά πολεοδομικού χαρακτήρα», επισημαίνουν.
 
Ο εξωτερικός περιφερειακός δακτύλιος έχει μήκος χάραξης 37 χιλιομέτρων, με 20 σήραγγες μονού κλάδου μήκους 21 χιλιομέτρων, 13 γεφυρών με μήκος μονού κλάδου 4 χιλιομέτρων και 13 ανισόπεδων κόμβων. Επηρεάζει το σύνολο του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος, δηλαδή πληθυσμό 924.075 πολιτών. Στην έρευνα συμμετείχαν 389 άτομα από την ευρύτερη Θεσσαλονίκη και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2010. Οι ερευνητές, που αξιολόγησαν και τις απαντήσεις, διαπίστωσαν:
 
- εννέα στους δέκα πολίτες θεωρούν το έργο αναγκαίο.

-οι κυριότεροι λόγοι που προτάσσουν για την αναγκαιότητα κατασκευής του δρόμου οι Θεσσαλονικείς ιεραρχικά είναι η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και η οικονομία χρόνου.

Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, «το κυκλοφοριακό απασχολεί τους ερωτηθέντες και τους προβληματίζει έντονα. Αίσθηση προκαλεί το γεγονός, πως σε καμία κατηγορία δεν ξεχώρισε η επιλογή της «ασφάλειας των μετακινήσεων».

Οι πολίτες θεωρούν πως περισσότερο ωφελημένη περιοχή θα είναι η ανατολική από την κατασκευή του δρόμου και ο δρόμος που θα αποσυμφορηθεί περισσότερο είναι η εσωτερική περιφερειακή.
 Πηγή: agelioforos

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 22 Απριλίου 2011, 18:22