Εικοσιτετράωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν σήμερα, Τρίτη, οι έκτακτοι αρχαιολόγοι, αντιδρώντας στη ρύθμιση για επιτάχυνση των αρχαιολογικών ερευνών και εργασιών, που εντάσσεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για τη «Βελτίωση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα». Τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι θα λειτουργήσουν κανονικά, αναστέλλονται όμως οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης και σε άλλα δημόσια έργα στα οποία απασχολούνται έκτακτοι αρχαιολόγοι.

Στο πλαίσιο της κινητοποίησης οι έκτακτοι αρχαιολόγοι έχουν προγραμματίσει συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι σε Αθήνα (μπροστά από τη Βουλή) και Θεσσαλονίκη (Καμάρα).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το άρθρο γ’ του νομοσχεδίου, που κατατέθηκε την Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012 στη Βουλή και αναμένεται να συζητηθεί την Τρίτη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, προβλέπει ότι η επιλογή του επιστημονικού και εργατοτεχνικού προσωπικού θα πραγματοποιείται από τον κύριο του έργου, διαδικασία, η οποία μέχρι σήμερα, και λόγω της ιδιαίτερης μεταχείρισης που χρήζουν τα μνημεία, διεξαγόταν από τις Εφορείες Αρχαιοτήτων.

«Αυτό αντιβαίνει τον ισχύοντα αρχαιολογικό νόμο» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Έκτακτων Αρχαιολόγων Ευλαμπία Γκιούρα.

Όσο για την άποψη του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, που υποστηρίζει ότι ο τελικός λόγος για τον διορισμό των αρχαιολόγων στα μεγάλα ιδιωτικά έργα παραμένει στις Εφορείες, η κ. Γκιούρα υποστήριξε ότι «αυτό δεν είναι απόλυτα αληθές και σαφές, δεδομένου ότι θα πρέπει πάντα η Αρχαιολογική Υπηρεσία να επιλέγει από το προσωπικό που προτείνεται από τον εργολάβο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Συνεπώς εκχωρείται μέρος του ελέγχου του αρχαιολογικού έργου από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, που είναι δημόσιος φορέας και οφείλει να προστατεύει και να αναδεικνύει την πολιτιστική κληρονομιά, στον εργολάβο, του οποίου φυσικά το κίνητρο είναι άλλο, δηλαδή η μείωση του κόστους. Εμείς δεν ζητάμε να γίνει κάτι καινούργιο, αλλά να συνεχίσει να ισχύει ο νόμος όπως ήταν μέχρι σήμερα» επισήμανε η ίδια.

Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης