Ρεπορτάζ: Κώστας Μιλόβας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μπάζα, κουφάρια ζώων, απομεινάρια κλεμμένων αυτοκινήτων, βιομηχανικά απόβλητα αλλά και τόνοι καμένων ελαστικών συνθέτουν την εικόνα της Φυλής, σε περισσότερα από χίλια στρέμματα ιδιοκτησίας του Δήμου.

Κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν ότι κάποιοι παραβάτες χρησιμοποιούν την περιοχή για κάθε παράνομη δραστηριότητα τους, με τις αστυνομικές αρχές να μην μπορούν να αποτρέψουν τη περιβαλλοντική καταστροφή που συντελείται και μάλιστα σε έναν χώρο αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, καθώς εκεί βρισκόταν πόλη που ανήκε στην Οινηίδα φυλή.

Στην ίδια έκταση υπάρχουν ευρήματα αρχαίων αγροτικών κατοικιών, αρχαίος σιρός (σ.σ.: αποθήκη σιτηρών) με στέρνα όπου αποθηκευόταν πόσιμο νερό, ενώ λίγα χρόνια πριν στο σημείο από όπου διέρχεται ο Προαστιακός υπήρχε γέφυρα της πελασγικής περιόδου, την οποία ωστόσο γκρέμισε ο εργολάβος… 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δυστυχώς, όπως βλέπουμε και στην εικόνα, οι επιτήδειοι καταστροφείς του περιβάλλοντος δεν παρέλειψαν να μπαζώσουν ακόμα και τις αρχαιότητες.

Το τελευταίο διάστημα, με πρωτοβουλία του αντιδημάρχου Φυλής Σπύρου Μπρέμπου, άρχισαν να απομακρύνονται τα μπάζα από την περιοχή, ώστε εν συνεχεία να οργωθούν και να καλλιεργηθούν -σε πρώτη φάση από τον Δήμο- τα περισσότερα από χίλια στρέμματα ιδιοκτησίας του, με μελλοντικό σχεδιασμό στον χώρο να δημιουργηθεί πρότυπο κέντρο αγροτουριστικής ανάπτυξης.

Κίνδυνος στις ράγες

Εξάλλου, όπως αποτύπωσε η κάμερα του zougla.gr, κατά μήκος της σιδηρογραμμής του Προαστιακού κάποιοι έχουν ξηλώσει και αφαιρέσει την περίφραξη, και εύκολα μπορεί να σημειωθεί ατύχημα, αφού στην περιοχή βρίσκονται πολλά ποιμνιοστάσια.

Το ίδιο επικίνδυνο σκηνικό απαντά και στη γέφυρα που συνδέει τον παράδρομο της Αττικής Οδού με την περιοχή Σπηλιές, όπου επίσης έχουν αφαιρεθεί τα προστατευτικά κιγκλιδώματα από την πλευρά της ανόδου και της καθόδου. Ο κίνδυνος να θρηνήσουμε θύματα είναι μεγάλος, μιας και το ύψος της γέφυρας από το έδαφος ξεπερνά τα 20 μέτρα.

Ο αντιδήμαρχος και η δημοτική αρχή Φυλής απευθύνουν έκκληση στους αρμόδιους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Αττικής Οδού αλλά των συναρμοδίων υπουργείων αφενός να επέμβουν αποκαθιστώντας τις φθορές και αφετέρου να περιφρουρηθεί η περιοχή, ώστε να αποφευχθεί στο μέλλον η περαιτέρω καταστροφή της.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης