Φωτογραφίες: Χάρης Γκίκας

Στους δρόμους γύρω από το Σύνταγμα εντοπίζεται μετά τις 10:00 το πρωί της Δευτέρας η κυκλοφοριακή ασφυξία στο κέντρο της Αθήνας. Μετά και τις τελευταίες ρυθμίσεις για τη διαμόρφωση της Πανεπιστημίου, άρχισε το Σαββατοκύριακο και συνεχίζεται και η διαμόρφωση της Πλατείας Συντάγματος, ώστε να ολοκληρωθεί η ζώνη του λεγόμενου «Μεγάλου Περιπάτου».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά τις αντιδράσεις των Αθηναίων, τα συνεχιζόμενα αρνητικά σχόλια μέσω των social media, αλλά και τις επίσης αρνητικές δημόσιες παρεμβάσεις μέσω των θεσμικών ΜΜΕ, η δημαρχιακή Αρχή και ο Κώστας Μπακογιάννης φαίνονται αποφασισμένοι να ολοκληρώσουν την πρότασή τους για τον «Μεγάλο Περίπατο» χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα αρνητικά σχόλια.

Γενικά το πρωί της Δευτέρας παρατηρήθηκε μεγάλη κίνηση σχεδόν σε όλο το λεκανοπέδιο, τόσο στο κέντρο όσο και στις εξόδους προς Ελευσίνα ή προς Βοιωτία. Μία ώρα μετά, στις 11:00, η κίνηση εξακολουθούσε να είναι μεγάλη γύρω από το ιστορικό κέντρο της πόλης, με τους πολίτες -επαγγελματίες ή μη- να διαμαρτύρονται, πολλές φορές έντονα.

Δείτε με τον φακό του zougla.gr τη διαμόρφωση του οδοστρώματος στην Πλατεία Συντάγματος (κόκκινο χρώμα), όπου μειώνονται οι λωρίδες κυκλοφορίας και ο νεοαποκτηθείς χώρος προσφέρεται για πεζούς και ποδήλατα, όπως συνέβη και στην Πανεπιστημίου και τη Βασιλίσσης Όλγας, ενώ, ως γνωστόν, έχει κλείσει και η Μητροπόλεως.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εναλλακτικές διαδρομές μετακίνησης

Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν τη μετακίνηση των οδηγών:

Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη:

– Μέσω Ακαδημίας
– Μέσω Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρρόης
– Μέσω Λ. Αλεξάνδρας.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στοχεύουν στη μείωση της διερχόμενης κυκλοφορίας από το κέντρο της Αθήνας (οχήματα των οποίων τόσο η προέλευση όσο και ο προορισμός δεν έχουν σχέση με το κέντρο) και γι΄ αυτόν τον λόγο προτείνεται η κίνηση σε περιφερειακούς του κέντρου άξονες.

Επίσης προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:

– Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, με όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο Μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.

– Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνονται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.

– Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωί και 02:00-04:00 το μεσημέρι προς απόγευμα.

Οι Αθηναίοι σνομπάρουν το κέντρο

Το βίντεο που ακολουθεί τα δείχνει όλα. Η Πλατεία Ομονοίας, παρά τις διαμορφώσεις, αναμορφώσεις και αναπλάσεις, με ή χωρίς το σιντριβάνι, είναι ένας χώρος που οι Αθηναίοι και μάλιστα την ώρα της κίνησης αποφεύγουν.

Το κενό, αφού, ως γνωστόν, η έννοια του κενού στη φύση δεν υπάρχει, συμπληρώνεται αμέσως από τους μετανάστες κατά μόνας ή οικογενειακώς, οι οποίοι έρχονται από τις γειτονιές τους, τον Άγιο Παντελεήμονα, την Πλατεία Αμερικής, την Πλατεία Βικτωρίας, την Πλατεία Βάθη, την 3η Σεπτεμβρίου, αφήνοντας για λίγο τα ανήλιαγα διαμερίσματα που οι κ.κ. Παπαδημούληδες επινοικιάζουν σε προσιτές τιμές στις ΜΚΟ, οι οποίες με τη σειρά τους τα δίνουν στους μετανάστες και τους πρόσφυγες. Τζίρος να γίνεται με τον πόνο του συνανθρώπου.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης