Αναστάτωση έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες στη Δράμα, μετά την απόφαση της δημοτικής αρχής να σβήσει τα γκράφιτι που κοσμούσαν τοίχο του πάρκου της Αγίας Βαρβάρας για να δημιουργηθούν στη θέση τους άλλα με τους ήρωες της Επανάστασης του 1821, με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων της.

Πολλοί Δραμινοί εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τη συγκεκριμένη απόφαση, κάνοντας λόγο για έλλειψη σεβασμού προς τα προηγούμενα έργα, ενώ μάλιστα η ομάδα Καλλιτεχνών Γκράφιτι Δράμας εξέδωσε δελτίο Τύπου καταδικάζοντας την ενέργεια του δήμου, που πραγματοποιήθηκε, όπως αναφέρει, χωρίς να ερωτηθούν οι καλλιτέχνες της πόλης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην αρχή ο τοίχος περάστηκε με μια μπλε μπογιά, ενώ στη συνέχεια άρχισαν να σχεδιάζονται οι ήρωες του 1821. Προς το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας όμως και σε κλίμα έντασης, άγνωστοι βανδάλισαν τα νέα σχέδια και η ομάδα έσπευσε με ανακοίνωση να εκφράσει τη θέση της κατά της καταστροφής των νέων έργων.

«Πριν από λίγες ημέρες, περάστηκε με μπλε χρώμα ο τοίχος και σβήστηκαν τα γκράφιτι που ήταν από κάτω. Αρχίζει να δημιουργείται σοβαρό θέμα στο διαδίκτυο, συγκεκριμένα στο Facebook, αλλά όχι μόνο, και, αφού είχε προηγηθεί μεγάλος διάλογος από μέρους των Δραμινών, μαθαίνουμε στην πορεία ότι αποφασίστηκε να ζωγραφίσουν εκεί άτομα από το καλλιτεχνικό μάθημα του κέντρου νεότητας Δράμας» τόνισε ο graffiti artist Αθανάσιος Παπαδόπουλος, ο οποίος είναι περισσότερο γνωστός ως Tano.

Ένα ερώτημα που προέκυψε ήταν γιατί επιλέχθηκε το συγκεκριμένο σημείο και όχι κάποιο άλλο για να σχεδιαστούν οι ήρωες του 1821. «Αυτός ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους αντιδράσαμε. Αφού μάθαμε το σκεπτικό του δήμου, βγάλαμε το πρώτο δελτίο Τύπου. Η πλειοψηφία της πόλης ήταν υπέρ της θέσεώς μας γιατί η πράξη αυτή έδειξε ασέβεια. Μπορούσε να γίνει κάπου αλλού. Υποθέτω και είμαι σχεδόν σίγουρος ότι αυτός ο τοίχος επιλέχθηκε γιατί έχει αναγνωρισιμότητα. Είναι ένα σημείο που είναι αρκετά ορατό όταν μπαίνεις στην πόλη. Εδώ και 25 χρόνια ο τοίχος αυτός έχει πάντα γκράφιτι» σημείωσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Καταδικάζουμε απερίφραστα την καταστροφή των έργων για τον εορτασμό της επετείου για τα 200 χρόνια από την…

Posted by Tano Finearts on Saturday, March 13, 2021

Και συμπλήρωσε: «Εγώ ανήκω στην πρώτη γενιά καλλιτεχνών γκράφιτι της Ελλάδας. Είχαμε πάρει άδεια από τον τότε δήμαρχο, τον κ. Τζίμα, για να βάψουμε σε εκείνον τον τοίχο και αυτό συνεχίστηκε μέχρι σήμερα. Ούτε η αστυνομία ενόχλησε ποτέ κανέναν. Η ένσταση η δική μας, της ομάδας καλλιτεχνών γκράφιτι Δράμας, ήταν ακριβώς η κίνηση αυτή, το να μη ρωτήσουν κάποιον από εμάς, γιατί γνωρίζει αρκετούς από εμάς και ο δήμαρχος και οι συνεργάτες του αντιδήμαρχοι. Δεν ερωτηθήκαμε γιατί θεωρώ ότι ξέρανε πως η απάντηση θα ήταν όχι. Θιχτήκαμε. Αυτή η κίνηση ενόχλησε πραγματικά και όχι ρητορικά, γιατί δείχνει έλλειψη σεβασμού».

Όσον αφορά τα γκράφιτι που σβήστηκαν από τον δήμο, δήλωσε τα εξής: «Ενώ παλιότερα άλλαζαν τα γκράφιτι αυτά με μεγαλύτερη τακτικότητα, όσο περνάει ο καιρός κάποια τμήματα του τοίχου μένουν απείραχτα γιατί το άλλο έχει ημερομηνία 12 χρόνια πριν. Εκεί το σέβεσαι. Μπορεί να είναι ωραίο το μέρος ως τοποθεσία για να ζωγραφίσεις, αλλά σέβεσαι την παλαιότητα. Οπότε πας και ζωγραφίζεις άλλου. Στη μέσα πλευρά αυτού του τοίχου, στην Ατλαντίδα υπάρχουν επιφάνειες που ζωγραφίζουμε. Σε αυτά που σβήστηκαν υπήρχαν κάποια νεότερα, υπήρχαν και πιο παλιά. Κάποιοι Δραμινοί μάς είπαν “γιατί σας πείραξε τώρα αφού πηγαίνετε και κάνετε άλλα”. Δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Είναι στην έλλειψη σεβασμού. Δηλαδή περιμένουμε και η δημοτική αρχή και όσοι λαμβάνουν μέρος στις αποφάσεις να σκεφτούν αλλιώς. Να καταλάβουν τη σημασία του γκράφιτι και να καταλάβουν καλύτερα τη σημασία της τέχνης και της αισθητικής».

Αναφορικά με τον βανδαλισμό των νέων γκράφιτι, ο ίδιος τονίζει πως η ομάδα τάσσεται ενάντια σε αυτή την καταστροφή. «Αυτό για μας ήταν ό,τι χειρότερο μπορούσε να γίνει και γιατί δεν σεβάστηκε κάποιος το έργο και γιατί εξέθεσε εμάς. Έγινε λίγες ώρες αφότου βγάλαμε δελτίο Τύπου. Σαν να μιλάει κάποιος εκ μέρους μας, σαν να θέλει να μας κάνει κακό. Κι έτσι άνοιξαν οι πύλες της κολάσεως, ένα μεγάλο μέρος στράφηκε εναντίον μας γιατί λειτούργησαν συναισθηματικά. Γιατί αν το σκεφτεί κάποιος λογικά, κάποιοι που βγάζουν ένα δελτίο Τύπου με ονοματεπώνυμα, δεν θα πάνε μετά από λίγες ώρες να μουτζουρώσουν».

Μάλιστα εξηγεί πως «στη Δράμα εδώ και 30 χρόνια έχει καλλιεργηθεί μια διαφορετική κουλτούρα των Δραμινών ως προς το γκράφιτι, γιατί ξεκίνησε από το 1991 – 1992. Δεν έχουν απλά ανοχή. Τους αρέσει. Δηλαδή όταν βγαίνει κάποιος και ζωγραφίζει έξω, περνάει ο κόσμος και του λέει “μπράβο παιδί μου, συγχαρητήρια”. Πρόσφατα που ζωγράφιζα περνούσαν άνθρωποι 70 χρόνων και μου έλεγαν “παιδί μου σε πληρώνει ο δήμος για αυτό;”. Σε άλλα μέρη θα καλούσαν την αστυνομία. Εδώ ο κόσμος το αγαπάει. Και υπάρχει λόγος για αυτό ιστορικά γιατί ήταν η πρώτη επαρχιακή πόλη, μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη δηλαδή, όπου εμφανίστηκε το γκράφιτι».

Δείτε φωτογραφίες 

Πηγή: thesstoday.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης