Τον δρόμο για τη Βουλή και πιθανόν πριν τα Χριστούγεννα παίρνει η σύμβαση παραχώρησης του Ε65 που αφορά την ενεργοποίηση της κατασκευής του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα.

Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com ολοκληρώθηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα και χωρίς παρατηρήσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση. Να θυμίσουμε ότι ένα μήνα πριν είχε ολοκληρωθεί θετικά ο έλεγχος και από τις υπηρεσίες της Κομισιόν (DG Comp, DG Move κ.α.) δίνοντας happy end σε μία διαδικασία που κράτησε ούτε λίγο ούτε πολύ 2 χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τώρα, η τελευταία πράξη θα είναι η νέα κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων. Αμέσως μετά θα ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος η οποία επισήμως λέγεται ότι θα διαρκέσει 3 χρόνια αλλά για την ΤΕΡΝΑ θα είναι ένα μεγάλο στοίχημα η επίσπευση της ολοκλήρωσης και το “κούμπωμα” του Λαμία-Ξυνιάδα με το Ξυνιάδα-Τρίκαλα προκειμένου να ανέβουν οι καθημερινές ροές που σήμερα χαρακτηρίζονται μέτριες. Από την πλευρά της η ΤΕΡΝΑ δηλώνει εδώ και καιρό έτοιμη να ξεκινήσει τις σχετικές εργασίες. Αρχικά πάντως το χρονοδιάγραμμα μας οδηγεί σε πλήρη ολοκλήρωση στο τέλος του 2021.

Η κατασκευή της νότιας πλευράς του Ε65 θα σημάνει και την σύνδεση του άξονα με τον ΠΑΘΕ και την επιτέλους σύνδεση του με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Σήμερα το τμήμα που λειτουργεί είναι από την περιοχή της Ξυνιάδας μέχρι τα Τρίκαλα με μήκος 80χλμ και παρότι είναι ένας σύγχρονος κλειστός δρόμος με 2 λωρίδες ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, χαρακτηρίζεται “τυφλός” λόγω της μη σύνδεσης του με κάποιον άλλο άξονα.

Το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα μήκους 32,5 χλμ, έχει κόστος 310 εκατ. ευρώ και αναμένεται από τη στιγμή που θα ξεκινήσει να ολοκληρωθεί σταδιακά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μεγαλύτερο τεχνικό έργου του τμήματος αυτού είναι η Σήραγγα Όθρυος μήκους 3 χλμ που έχει ήδη διανοιχθεί κατά 33% (1.000 μέτρα). Η ολοκλήρωση των έργων εκτιμάται ότι θα μπορεί να συμβεί και νωρίτερα καθώς η σύνδεση του Ε65 με τον ΠΑΘΕ στον Μαλιακό (στην περιοχή της Ανθήλης) θα συμβάλλει στην αλληλοτροφοδότηση οχημάτων και σαφέστατα θα βελτιώσει την κυκλοφοριακή του απόδοση.

Κλειδί για την ολοκλήρωση των έργων είναι η έγκαιρη απόδοση των απαλλοτριωθέντων ακινήτων στο τμήμα μεταξύ του 15ου και του 29 χλμ του τμήματος.

Θα πρέπει πάντως να αναφέρουμε ότι η έγκριση του νότιου τμήματος, ουσιαστικά θα αποτελέσει και πρόκριμα για την μελλοντική υλοποίηση και του βόρειου τμήματος από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία που θα ολοκληρώσει πλήρως και τον αυτοκινητόδρομο από τη Λαμία μέχρι την Εγνατία.

Θεωρείται πως λόγω της βελτίωσης των καθημερινών ροών θα συμβάλει και στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης του Τρίκαλα-Εγνατία από την ΕΤΕ που θα έχει ως γερό χαρτί τις αυξημένες ροές από τα 2 τμήματα. Πάντως όπως όλα δείχνουν για το συγκεκριμένο τμήμα φαίνεται ότι πάμε λίγο πιο πίσω χρονικά και εφόσον έχουμε happy ending οι κατασκευές θα μπορούν να ξεκινήσουν μετά το 2019.

Πηγή: ypodomes.com

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης