Μετά την κατολίσθηση βράχων στην παραλία «Ναυάγιο» της Ζακύνθου, η οποία προκάλεσε τον τραυματισμό επτά ανθρώπων, ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) Ευθύμιος Λέκκας ήταν σαφής. Υπογράμμισε πως υπάρχουν κι άλλα τουλάχιστον έξι επικίνδυνα σημεία, με αρνητικές κλίσεις, όπου κατά καιρούς σημειώνονται κατολισθήσεις.

«Το Πόρτο Κατσίκι της Λευκάδας και ο Μύρτος της Κεφαλλονιάς είναι δύο από αυτές. Προτείναμε στην περιφέρεια ένα πρόγραμμα έρευνας που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, για την αντιμετώπιση των κινδύνων. Η “ζωνοποίηση” των περιοχών και η χρήση προστατευτικών συρμάτων που θα απαγορεύουν στο κοινό να πλησιάζει τα επικίνδυνα σημεία είναι μία από τις λύσεις που προτείνονται» είπε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η κατολίσθηση στην περιοχή ”Ναυάγιο” της Ζακύνθου αποτελεί ένα ακόμα γεωδυναμικό φαινόμενο σε μία τεκτονικά ενεργή ζώνη, όπως και η έντονη σεισμικότητα που εκδηλώνεται τοπικά και στην ευρύτερη περιοχή των Ιονίων Νήσων» εξηγεί ο καθηγητής σεισμολογίας.

Κατόπιν όλων αυτών, ο λιμενάρχης Ζακύνθου Νικόλαος Κοκκάλας απαγόρευσε την προσέγγιση – αγκυροβολία πλωτών μέσων και αποφάσισε ότι οι χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται καθημερινά την περιοχή θα μπορούν να δουν την όμορφη παραλία του «Ναυαγίου» μόνο από μακρινή απόσταση.

Video-ντοκουμέντο από την κατολίσθηση

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκλονιστικές μαρτυρίες για την κατολίσθηση στο «Ναυάγιο»

Δύο από τους επτά τραυματίες έλαβαν χθες το βράδυ εξιτήριο, ενώ οι υπόλοιποι νοσηλεύονται στο νοσοκομείο του νησιού.
Ο Αυστραλο-Κύπριος Χαράλαμπος Ευριπίδης βρισκόταν μόλις 20 μέτρα μακριά από το σημείο της κατάρρευσης του βράχου και περιέγραψε στο imerazante.gr πώς από τη βάρκα του βρέθηκε στη θάλασσα.
«Φτάσαμε γύρω στις 10.30 στην παραλία, κολυμπήσαμε και μετά από 15 λεπτά επιστρέψαμε στη βάρκα μας και ξαφνικά είδαμε τα βράχια να πέφτουν, ενώ είμαστε σε μια απόσταση περίπου στα 20 μέτρα. Πριν το συνειδητοποιήσουμε, έπεσε και δεύτερο τμήμα βράχων και το κύμα που δημιουργήθηκε μας αναποδογύρισε τη βάρκα. Πέσαμε στο νερό, ενώ δίπλα μας είδαμε άλλη μια βάρκα που ήταν κυριολεκτικά στον αέρα να σκάει πάνω στη δική μας» ανέφερε.
Ο τουρίστας μίλησε μάλιστα και για τη γυναίκα από την Τσεχία που τραυματίστηκε από την κατολίσθηση, λέγοντας πως ήταν αιμόφυρτη.
«Στη διπλανή βάρκα που αναποδογύρισε ήταν μία οικογένεια τεσσάρων Τσέχων, με τη γυναίκα να είναι αιμόφυρτη και να ζητούν βοήθεια. Τους πήραμε μαζί μας στο Πόρτο Βρώμη και από εκεί πήγαμε όλοι στο νοσοκομείο. Είμαστε τυχεροί στην ατυχία μας» είπε.
Τις πρώτες βοήθειες σε μία οικογένεια έδωσε και ο Σπύρος Κάνδηλας, ο οποίος ανέφερε πως εκείνη την ώρα γινόταν πανικός, ενώ το σκηνικό έμοιαζε με εικόνες βιβλικής καταστροφής:

«Έπεφταν κομμάτια βράχων σε τρία στάδια, με το μεγαλύτερο τμήμα από αυτούς να προκαλεί έντονο κυματισμό, με αποτέλεσμα να αναποδογυριστούν δύο βάρκες και να τραυματιστούν τουρίστες. Είδαμε στη θάλασσα την οικογένεια και την ανασύραμε, τους δώσαμε τις πρώτες βοήθειες μέχρι να πάμε στο νοσοκομείο. Ευτυχώς, ήταν νωρίς όταν έγινε το συμβάν και γλύτωσε ο κόσμος, διότι αργότερα, όταν βγαίνει ο ήλιος, οι περισσότεροι πάνε στο συγκεκριμένο σημείο για να έχουν σκιά.

»Γινόταν πανικός, ήταν εικόνες βιβλικής καταστροφής. Να βλέπεις σκάφη αναποδογυρισμένα, μεγάλη θαλασσοταραχή και κόσμο να φωνάζει. Ο ένας αναζητούσε τον άλλο, γυναίκες έψαχναν τα παιδιά τους, πρωτόγνωρα πράγματα».