Τελικώς στο… παρά πέντε γλύτωσαν από το κακό οι Αρχές της Ρόδου, κλείνοντας πριν από μόλις 12 ημέρες την από καιρό προβληματική γέφυρα του ποταμού Μάκκαρη, στην εθνική οδό Ρόδου-Λίνδου στην περιοχή Χαράκι, η οποία κατέρρευσε τη Δευτέρα, εξαιτίας της έντονης νεροποντής.

Δείτε βίντεο και φωτογραφίες από την κατάρρευση της γέφυρας:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρόβλημα με τη συγκεκριμένη πολυσύχναστη γέφυρα ήταν γνωστό ήδη από τις αρχές του χρόνου, με το zougla.gr να αποκαλύπτει έγγραφο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που εστάλη μόνο στη στρατιωτική αρχή της Ρόδου (95η ΑΔΤΕ Μεραρχία Ρόδου), σύμφωνα με το οποίο ο στρατός προειδοποιήθηκε να μη χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σημείο λόγω αστάθειας του οδοστρώματος.

Σε μήνυμά του ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος αναφέρθηκε στο… πολιτικό κόστος που είχε για τον ίδιο η επιβεβλημένη, αλλά καθυστερημένη -ευτυχώς χωρίς κόστος- απόφαση του κλεισίματος της γέφυρας: «Πριν από 12 ημέρες κλείσαμε τη γέφυρα της Εθνικής Οδού Ρόδου-Λίνδου στο Χαράκι, λόγω επικινδυνότητας. Τότε, κάποιοι μίλησαν για “πολιτικό κόστος”. Σήμερα στέκομαι με δέος εκεί ακριβώς. Εκεί που το πολιτικό κόστος, όπως και αν το εννοεί κανείς, δεν έχει καμία αξία. Απολύτως καμία. Γιατί αξία στην πολιτική έχει μόνο η ευθύνη. Αυτή η γέφυρα κατέρρευσε χωρίς να κινδυνεύσει κανείς, παίρνοντας μαζί με την ιστορία της και τον μύθο του πολιτικού κόστους».

Τα έγγραφα που είχε αποκαλύψει το zougla.gr:

 

 

 

Δείτε στο βίντεο την κατάσταση της γέφυρας πριν από την κατάρρευσή της:

Το κακό το είχε… προβλέψει και ο καθηγητής Γεωλογίας Ευθύμιος Λέκκας, μόλις στις 18 Νοεμβρίου, όταν σε συνέντευξή του είχε κάνει λόγο για την επιτακτική ανάγκη ανακατασκευής – και όχι απλής επισκευής – της γέφυρας.

«Κάναμε αυτοψία στη γέφυρα στον ποταμό Μάκκαρη. Τα γεωτεχνικά  έργα είναι στην αρμοδιότητά μου. Με τα πλέον σύγχρονα συστήματα εξετάσαμε τις παραμορφώσεις που υπάρχουν στη δομή με τη χρήση εξελιγμένων λογισμικών που δείχνουν τις αλλοιώσεις. Θεωρώ πως τα βάθρα της γέφυρας δεν έχουν πρόβλημα. Αυτό όμως δεν μπορούμε να το πούμε με βεβαιότητα. Γιατί δεν υπάρχει καμία παλιά μελέτη για την κατασκευή των βάθρων. Φαίνεται πως δεν έχουν κίνδυνο. Όμως, έχει υψηλό κίνδυνο το οδόστρωμα που δεν είναι σε καλή κατάσταση. Έχουμε ρωγμές στο οδόστρωμα και παραμορφώσεις στα μεσόβαθρα. Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο όταν διέρχονται βαρέα οχήματα» είχε δηλώσει ο κ. Λέκκας.

«Θα πρέπει να κατασκευαστεί νέα γέφυρα. Αυτό θα είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να υπάρξει. Όλα αυτά βάσει και  του θεσμικού πλαισίου για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις» είχε προσθέσει, σημειώνοντας:

«Καλώς έκλεισε η γέφυρα. Είχα δει τι συνέβαινε το περασμένο καλοκαίρι. Οι παραμορφώσεις ήταν εμφανείς όπως και οι θραύσεις στα μεσόβαθρα και τις μετατοπίσεις του τάπητα. Η γέφυρα θα έπρεπε να είχε ήδη κλείσει»…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης