Οι αποκαλύψεις της Ζούγκλας έφεραν τις διώξεις

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 13 Μαΐου 2011, 18:29


Μετά τις αποκαλύψεις των τηλεοπτικών εκπομπών του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου «Ζούγκλα» και «Κίτρινος Τύπος», για την κακοδιαχείριση και για τις οικονομικές ατασθαλίες στην ΕΡΤ, παρενέβη ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιντζής.

Τα βασικά στοιχεία που επικαλέστηκε ο Γενικός Επιθεωρητής, βάσει των οποίων διεξάγεται η έρευνα, είναι τα παλαιότερα ρεπορτάζ της «Ζούγκλας» και του «Κίτρινου Τύπου».

Πλέον, 15 πρόσωπα, μεταξύ των οποίων 7 στελέχη της ΕΡΤ επί προεδρίας Χρήστου Παναγόπουλου, την περίοδο 2005-2008 θα κληθούν σύντομα να απολογηθούν ενώπιον του ειδικού ανακριτή, αντιμετωπίζοντας βαριές κατηγορίες που αφορούν κακοδιαχείριση και οικονομικές ατασθαλίες στη δημόσια τηλεόραση.

Τα ονόματα των κατηγορουμένων


 Χρήστος  Παναγόπουλος 
 Γιώργος  Χουλιάρας
 Αντώνης  Ανδρικάκης
 Υφαντής  Γεν. Δ/ντης Διαχείρισης
 Μπαγιάς  Προϊστάμενος

 Ευδοκία  Πρωτόπαππα/ γραφείο προέδρου ΕΡΤ  
 Περικλής
 Παπαδημητρίου  
 Σκαλιστήρας  Τεχνικός Σύμβουλος
 
 Μανώλης  Δρετουλάκης
 
 Σαργάνης  Στέλεχος της εταιρείας Back Stage
   
Λαμπρόπουλος
 Στέλεχος της εταιρείας
 Back Stage
     

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΤ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΖΟΥΓΚΛΑ

Οι δικογραφίες που σχηματίστηκαν και τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι εισαγγελείς του τμήματος οικονομικού εγκλήματος αποκαλύπτουν κατασπατάληση της δημόσιας περιουσίας με υπερκοστολογημένες συμβάσεις, απευθείας αναθέσεις μπόνους, και μελέτες που εάν και πληρώθηκαν αδρά, ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν!

Σχεδόν ένα χρόνο μετά τις πρώτες διώξεις που άσκησε η Εισαγγελία Πρωτοδικών για δύο κακουργήματα και τέσσερα πλημμελήματα(ο φάκελος βρίσκεται στα χέρια του 13ου τακτικού ανακριτή), προχώρησε μετά και τα σχετικά πορίσματα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης στην άσκηση νέων ποινικών διώξεων κατά 15 προσώπων, για τα αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος που αφορούν απιστία στην υπηρεσία που ξεπερνά τις 73.000 ευρώ, άμεση συνέργεα στην απιστία και ψευδή βεβαίωση.

Το σκέλος της δικογραφίας, αφορά 4 συμβάσεις που καταρτίστηκαν τον Ιανουάριο του 2005 από τεχνικούς συμβούλους και είχε ως αντικείμενο την καταγραφή στοιχείων θέσεων εκπομπής της ΕΡΤ, τα οποία ήταν απαραίτητα για την σύνταξη των μελετών που απαιτούνταν για την αδειοδότηση από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών.

Όπως προέκυψε από την εισαγγελική έρευνα, αν και η αμοιβή ύψους 218.000 ευρώ εκταμιεύτηκε, η τεχνική μελέτη ουδέποτε παραδόθηκε. Επιπλέον οι ιδιότητες των προσώπων στα οποία είχε ανατεθεί η μελέτη δεν συνάδουν με το έργο που ανέλαβαν. Αντί μάλιστα για τιμολόγια, προσκομίστηκαν απλές αποδείξεις παροχής υπηρεσιών, ενώ η ομάδα αδειοδότησης αγνοούσε ότι οι 4 σύμβουλοι είχαν αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης.

Το δεύτερο σκέλος της ίδιας κακουργηματικής δικογραφίας, αφορά δύο συμβάσεις με την εταιρία Back Stage, η πρώτη για το φεστιβάλ τραγουδιού Θεσσαλονίκης και η δεύτερη για μία Χριστουγεννιάτικη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής, το 2006. Το κόστος των δύο συμβάσεως, χωρίς ΦΠΑ, άγγιξε τα 232.000 ευρώ, ωστόσο το ένταλμα που εκδόθηκε ήταν αξίας 331.000 ευρώ. Ωστόσο, είχε προβλεφθεί στις συμβάσεις ότι μπορεί να υπάρχει απόκλιση κατά 20%, χωρίς όμως να διατυπώνονται οι προϋποθέσεις των αποκλίσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της δικογραφίας, όταν έγινε η θετική εισήγηση για την Back Stage, η εταιρεία δενΓιώργος Χουλιάρας-Χρήστος Παναγόπουλος είχε καν συσταθεί! Ύστερα από ένα μήνα συστάθηκε, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Από τα στοιχεία της δικογραφίας προκύπτει επιπλέον μεγάλη απόκλιση μεταξύ των παραστατικών της παραγωγής και των παρασταστικών των δαπανών, από τα οποία προκύπτει ότι η εταιρία ωφελήθηκε με 95.000 ευρώ επιπλέον.

Η ίδια εταιρεία, ένα μήνα μετά ανέλαβε την πραγματοποίηση χριστουγεννιάτικης συναυλίας στο Μέγαρο Μουσικής, με απ'ευθείας ανάθεση, κατά παράβαση του κανονισμού προμηθειών της ΕΡΤ, με την επίκληση του κατεπείγοντος. Για αυτήν την σύμβαση, η ζημία του δημοσίου υπολογίζεται στις 32.000 ευρώ.

Το τρίτο σκέλος της ογκώδους δικογραφίας, έφερε στο φως παχυλά μπόνους σε στελέχη, δημοσιογράφους, συμβούλους και διευθυντές της δημόσιας τηλεόρασης, οι οποίοι εμφανίζονται να τα εισπράττουν δύο και τρείς φορές με την αιτιολογία της «επίτευξης των στόχων». Για κάποιους, ωστόσο, από αυτούς με άλλη δικογραφία, έχουν εκδοθεί απαλλακτικά βουλεύματα, όσον αφορά μπόνους που δόθηκαν για την Eurovision.

Το όργιο της σπατάλης

Περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ πήγαν χαμένα για την εκπομπή Olympic Trophy. Για την ιστορία, τα πέντε πρώτα επεισόδια κόστισαν 265.200 ευρώ.


Το 2006 υπεγράφη σύμβαση με την αμερικανική εταιρεία παραγωγής ταινιών Walt Disney, αλλά τα ακριβή οικονομικά στοιχεία ουδέποτε κοινοποιήθηκαν.

Δείτε το video


Ένας καταχρεωμένος οργανισμός, όπως η ΕΡΤ, έκανε δωρεές στο Άγιον Όρος.

Δείτε το ρεπορτάζ

Σε γιους, σε κόρες, σε φίλους… μοιράζει η ΕΡΤ τις δουλειές, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ

Δείτε το video




Ποινική δίωξη ασκήθηκε για αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος που αφορούν εκμετάλλευση εμπιστευμένων πραγμάτων και παράβαση καθήκοντος.


Όπως αποκάλυψε η έρευνα, ατασθαλίες υπήρξαν και στον τομέα της συνδρομητικής τηλεόρασης, όπου με την επίκληση της αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών, προκαταβάλλονταν μεγάλα χρηματικά ποσά από το 2006 έως το 2008, τα οποία ενώ δεν χρησιμοποιούνταν, επιστρέφονταν με μεγάλη καθυστέρηση. Μάλιστα σε μία περίπτωση, η επιστροφή ποσών έγινε με καθυστέρηση 2 ετών! Στην υπόθεση αυτή, υπόλογος για το αδίκημα της εκμετάλλευσης εμπιστευμένων πραγμάτων κατ' εξακολούθηση, είναι ο οικονομικός διευθυντής της επίμαχης περιόδου.

Επίσης, για παράβαση καθήκοντος κατηγορείται ο πρώην πρόεδρος της ΕΡΤ, με αφορμή την σύναψη 4 συμβάσεων, το 2007 και το 2008 για τον ανασχεδιασμό των λογοτύπων των τηλεοπτικών σημάτων και την παραγωγή τους, συνολικού τιμήματος 1,5 εκατομμυρίου ευρώ.

Η σύμβαση υπεγράφη με την εταιρία Red Bee, μία εταιρία με έδρα την Αγγλία, η οποία έχει συνεργαστεί και με άλλους ιδιωτικούς σταθμούς (πχ Αντέννα). Αυτό ωστόσο που προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον των εισαγγελικών αρχών ήταν το γεγονός ότι «έσπασε» η σύμβαση σε τέσσερα μέρη, προκειμένου όπως φαίνεται να αποφευχθεί ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεκτικού Συνεδρίου, ο οποίος είναι υποχρεωτικός για συμβάσεις άνω του 1.000.000 ευρώ.

Επιπλέον, σε αυτήν την περίπτωση, παρακάμφθηκε το προεδρικό διάταγμα που προβλέπει την προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού, ενώ υπήρξαν προσφορές πιο συμφέρουσες από δύο ακόμη εταιρίες, οι οποίες αγνοήθηκαν. Η εισήγηση για την ανάθεση της σύμβασης στην εν λόγω εταιρία έγινε με μεγάλη θέρμη όπως δείχνουν στα στοιχεία από τον τότε πρόεδρο της ΕΡΤ.

Για την υπόθεση αυτή μάλιστα συνεχίζεται η προανάκριση από πταισματοδίκη που θα αναζητήσει συγκριτικά στοιχεία για άλλες συμβάσεις που είχε η υπογράψει η εταιρεία με άλλους ιδιωτικούς σταθμούς. Από τα στοιχεία αυτά, θα διαπιστωθεί το ύψος της ζημίας για την ΕΡΤ. Ως μάρτυρες αναμένεται να κληθούν υπεύθυνοι της ΕΡΤ για να εξηγήσουν εάν θα μπορούσαν να σχεδιαστούν τα λογότυπα των τηλεοπτικών σημάτων από τα αρμόδια τμήματα της δημόσιας τηλεόρασης, χωρίς να χρειάζεται να υπογραφεί η σύμβαση με τη RED BEE.

Διαβάστε επίσης:

Ρεσιτάλ σπατάλης στην ΕΡΤ

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 13 Μαΐου 2011, 22:12