Η ώρα της κορδέλας έφθασε για τον νέο υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο που ενώνει την Κόρινθο με την Πάτρα, ένα έργο ιδιαίτερα απαιτητικό και δύσκολο, το οποίο αποτέλεσε για χρόνια… γιοφύρι της Άρτας, με χιλιάδες οδηγούς να χάνουν τη ζωή τους και οικογένειες να βυθίζονται στο πένθος.

Η «Ολυμπία Οδός» παραδίδει λίγο πριν από τη μεγάλη έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα έναν αυτοκινητόδρομο που εναρμονίζεται πλήρως με τα προηγμένα ευρωπαϊκά πρότυπα​

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το συγκεκριμένο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου -και ένα από τα σημαντικότερα που οδηγούν στην αχαϊκή πρωτεύουσα- είχε χαρακτηριστεί «δρόμος καρμανιόλα», αποτελώντας έναν από τους πιο επικίνδυνους της Ευρώπης. Χρειάστηκε να αλλάξει πολλές φορές η ηγεσία στο Υπουργείο Μεταφορών, να δοθεί σωρεία υποσχέσεων για ολοκλήρωση των έργων και συνεχείς μεταθέσεις των καταληκτικών ημερομηνιών παράδοσης του αυτοκινητοδρόμου, προκειμένου να μπορούν πλέον οι πολίτες να απολαμβάνουν τα οφέλη ενός οδικού άξονα που πληροί όλες τις προδιαγραφές από πλευράς ποιότητας του οδοστρώματος και ασφάλειας.

Η «Ολυμπία Οδός» παραδίδει λίγο πριν από τη μεγάλη έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα έναν αυτοκινητόδρομο που εναρμονίζεται πλήρως με τα προηγμένα ευρωπαϊκά πρότυπα, προσφέροντας μεγάλα επίπεδα ασφάλειας στις μετακινήσεις και στη μεταφορά αγαθών προς το δυτικό τμήμα της Πελοποννήσου, τη δυτική Ελλάδα και το εξωτερικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η «Ολυμπία Οδός» φέρνει εις πέρας ένα από τα δυσκολότερα οδικά έργα στην ελληνική επικράτεια, καθώς πρόκειται για τον μοναδικό αυτοκινητόδρομο στον οποίο ένα μεγάλο μέρος του κατασκευάστηκε ενώ ο δρόμος βρισκόταν σε λειτουργία.

Παρουσία Τσίπρα και Σπίρτζη τα εγκαίνια

Τα εγκαίνια έγιναν παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σπίρτζη στις σήραγγες της περιοχής Παναγοπούλας και συγκεκριμένα στη δυτική είσοδο του νότιου κλάδου, με κατεύθυνση προς την Αθήνα.

«Ανοίγουν δρόμοι μπροστά μας» δήλωσε ο κ. Τσίπρας, επισημαίνοντας ότι το συγκεκριμένο έργο συμβάλλει στην «ασφαλή πασχαλινή έξοδο».

Από τη μεριά του, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι με την παράδοση του οδικού άξονα η δυτική Ελλάδα, η Αιτωλοακαρνανία, η Ήπειρος, τα Επτάνησα και η Πάτρα βγαίνουν από την απομόνωση, προσθέτοντας πως «οι αυτοκινητόδρομοι δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό αλλά μόνο στον ελληνικό λαό».


Ο δρόμος, μήκους 120 χλμ., έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, κεντρική διαχωριστική νησίδα και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ). Εκτιμάται πως η απόσταση Αθήνα – Πάτρα μειώνεται σε περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά. Υπενθυμίζεται ότι από την Κόρινθο έως την Πάτρα υπάρχουν 12 καινούργια τούνελ, από τα οποία τα 10 έχουν ήδη παραδοθεί στην κυκλοφορία και τα δύο θα δοθούν με τα εγκαίνια.

Τι θα ισχύσει με τα διόδια

Όσον αφορά στα διόδια, όπως τόνισε χαρακτηριστικά στέλεχος της «Ολυμπία Οδού» στο zougla.gr, θα έχουν σταθερή τιμή που υπολογίζεται στο 0,064 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όπως δηλαδή ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Με απλά λόγια, για να ταξιδέψει κάποιος από Αθήνα για Πάτρα, θα καταβάλει το ποσό των 11,50 ευρώ περίπου. Οι γνωστοί σταθμοί Ελευσίνα, Ισθμός και Ρίο παραμένουν ως έχουν, το Ζευγολατιό μετακινείται προς Κιάτο, ενώ προστέθηκε και ο Ελαιώνας.

Η διαπλάτυνση και ανακατασκευή της Κορίνθου – Πατρών είναι σε άλλα σημεία μονόπλευρη και σε άλλη αμφίπλευρη.

Ορισμένες ιδιαιτερότητες του έργου:

  • μεγάλος αριθμός κυκλοφοριακών ρυθμίσεων με προτεραιότητα στην ασφάλεια οδηγών και εργαζομένων, παράλληλα με τη διασφάλιση κατασκευασιμότητας του έργου

  • κατασκευαστική δραστηριότητα ταυτόχρονα σε όλο το μήκος της Κορίνθου – Πατρών, όχι τμηματικά
  • διέλευση κοντά σε κατοικημένες περιοχές

  • Απότομο ανάγλυφο (τεκτονικά ρήγματα, στενότητα χώρου, ιστορικό κατολισθήσεων κ.ά.)

  • πλήθος υφιστάμενων τεχνικών έργων που χρήζουν επεμβάσεων ή καθαιρέσεων
  • παράλληλη κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής (ΕΡΓΟΣΕ).

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης