Η Αθήνα εξακολουθεί να ικανοποιεί τους επισκέπτες της, παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε το 2011.

Αυτό είναι, μεταξύ άλλων, το κύριο συμπέρασμα της μελέτης της GBR Consulting «Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων» που παρουσιάστηκε στη γενική συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, οι επισκέπτες που δήλωσαν ότι θα ξαναέρθουν στην Αθήνα ή θα τη συστήσουν σε φίλους τους ξεπέρασαν το 90% και παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι (σε ένα δείγμα περίπου 1.600 ερωτηματολογίων από πελάτες των ξενοδοχείων της Αττικής όλων των κατηγοριών).

Στον αντίποδα όμως, μετά τον Ιούνιο παρατηρείται μια σημαντική επιδείνωση των δεικτών πληρότητας και εσόδων που αντικατοπτρίζει πλήρως τις πληροφορίες για ακύρωση κρατήσεων, ως αποτέλεσμα των επανειλημμένων επεισοδίων στο κέντρο της Αθήνας. Επιπλέον, υπάρχει σωρεία πληροφοριών για παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος από τις διεθνείς αγορές για διοργάνωση συνεδρίων για το μέλλον.

Η πτωτική τάση διεθνών αφίξεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι συνεχής (- 15,5% σε σχέση με το 2007). Το μερίδιο αγοράς των αφίξεων στην Αθήνα, σε σχέση με όλη τη χώρα έχει μειωθεί από 38% το 1982 σε 14% το 2009 (ελλείψει στοιχείων από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. για πιο πρόσφατες χρονιές – άλλη μία θλιβερή αποτύπωση της έλλειψης τουριστικής πολιτικής από την Πολιτεία). Αυτό οφείλεται αφενός στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος στις άλλες περιοχές της χώρας αλλά και στην ταυτόχρονη σταθερότητα των αφίξεων στην Αθήνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μέγεθος της χαμένης ευκαιρίας μπορεί εύκολα να το αντιληφθεί κανείς συγκρίνοντας τα στοιχεία της Αθήνας με αυτά της Κωνσταντινούπολης: Το 2000 και οι 2 πόλεις είχαν περίπου 2 εκατ. αφίξεις. Το 2011 η Κωνσταντινούπολη έχει περίπου 8 εκατ. αφίξεις, ενώ η Αθήνα παραμένει στα 2 εκατομμύρια.

Σε ό,τι αφορά τέλος το 2012, οι ξενοδόχοι της Αθήνας είναι απαισιόδοξοι, με το 35% να προβλέπει για το 2012 πτώση πληρότητας άνω του 2% και 47% πτώση της μέσης τιμής του δωματίου.

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης