Καταγγελία εκπαιδευτικών για σειρά αυθαιρεσιών σε σχολείο της Τριχωνίδας από τη νέα διευθύντρια

Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2021, 11:53
Καταγγελία εκπαιδευτικών για σειρά αυθαιρεσιών σε σχολείο της Τριχωνίδας από τη νέα διευθύντρια

Σε μια σοβαρή καταγγελία, η οποία διερευνάται αυτές τις μέρες από τις αρμόδιες Αρχές, έχει προβεί η Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών Εργαστηριακών Μαθημάτων (ΠΕΤΕΕΜ.ΤΕ). Η καταγγελία αφορά σε σχολείο της περιοχής της Τριχωνίδας, στην Αιτωλοακαρνανία, στο οποίο, όπως αναφέρεται, η νέα διευθύντρια έχει προβεί σε σειρά αυθαιρεσιών, όπως το... μόνιμο λουκέτο στα εργαστήρια!

Ακολουθεί η καταγγελία:

Την ώρα που η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας μας βιώνει πρωτόγνωρες καταστάσεις, από την υγειονομική κρίση και τον εγκλεισμό, στο ΕΠΑΛ Καινούργιου (Δήμου Αγρινίου) της ΔΔΕ Αιτωλ/νίας, ο χωροχρόνος για τους εκπαιδευτικούς πάγωσε την 01-09-2020, με την τοποθέτηση (από τον ξεχασμένο πίνακα, ενός πλαισίου που πρέπει να αλλάξει) νέας διευθύντριας, λόγω συνταξιοδότησης του προηγούμενου διευθυντή του σχολείου αυτού.

Από την πρώτη ημέρα που άνοιξε το σχολείο της περιοχής της Τριχωνίδας φάνηκαν τα μαύρα σημάδια της νέας σχολικής χρονιάς. Με το που ανέλαβε τη διεύθυνση του προαναφερόμενου ΕΠΑΛ φανερώθηκαν οι δυσκολίες στο να κατανοήσει τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, ενώ αρνήθηκε να συνεργαστεί με τους εκπαιδευτικούς και το Εργαστηριακό Κέντρο.

Χωρίς ίχνος σεβασμού, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι πρόκειται για χώρο εκπαίδευσης, ο προκλητικός τρόπος και χωρίς να έχει συναίσθηση των όσων έλεγε και συνεχίζει να λέει και να πράττει ακόμα, δεν συνάδουν με τη θέση του διευθυντή σχολείου. Στην πρώτη και τελευταία συνεδρίαση του συλλόγου (με πλήρη σύνθεση), έκανε λόγο για «κατώτερους» και «τεμπέληδες» εκπαιδευτικούς κ.ά. ακατανόητα, όπως ενημερωθήκαμε.

Η συγκεκριμένη διευθύντρια κατέστρεψε το ήρεμο παιδαγωγικό και δημιουργικό περιβάλλον του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ και μάλιστα με έναν ιδιότυπο προσβλητικό-ρεβανσιστικό και εκδικητικό τρόπο, παραβιάζοντας κάθε υπηρεσιακή αρμοδιότητά της, καθώς και τα όρια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, που πρέπει να διακρίνει πρωτίστως τον εκπαιδευτικό λειτουργό.

Αξιοθαύμαστη είναι η υπομονή των εκπαιδευτικών για τα όσα συμβαίνουν στο σχολείο αυτό. Είναι γνωστά τα έργα, οι ημέρες και η εν γένει συμπεριφορά της όταν παλιότερα βρέθηκε στο ΕΠΑΛ Καινούργιου, ως εκπαιδευτικός. Με ανεπίτρεπτη έπαρση, με αλλοπρόσαλλες και αυθαίρετες ενέργειες (διευθύντρια είμαι και ό,τι θέλω κάνω), θεωρεί τους πάντες υποδεέστερους και ακολούθους μιας περίεργης και ακατανόητης συμπεριφοράς, με ενέργειες που τις περισσότερες φορές χωρίς συναίσθηση του μεγέθους του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί στο ΕΠΑΛ. Ένα περιφερειακό σχολείο που λειτουργεί και προσφέρει επί 24 χρόνια τώρα στην τοπική κοινωνία τεράστιο έργο, με μεγάλες προσπάθειες των λίγων μόνιμων εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ η τοπική ΕΛΜΕ, όπως και η διοίκηση εκπαίδευσης γνωρίζουν, εκτός του περιεχομένου των αναφορών του υπευθύνου του τομέα του ΕΠΑΛ Καινούργιου που ανήκει στο Εργαστηριακό Κέντρο Αγρινίου -αρχαιοτέρου εκπαιδευτικού από την ίδρυσή του σχολείου στο Καινούργιο ΔΕ Θεστιέων του διευρυμένου Δήμου Αγρινίου, και μάλιστα, πρώτου Δ/ντή αυτού, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στην ύπαρξη του σχολείου στην περιοχή, ο οποίος ταυτόχρονα είναι και Πρόεδρό μας- τη διαλυτική της πορεία (ενός χρόνου) σε άλλο ΕΠΑΛ της Αιτωλ/νίας, όπως και την προβληματική της συμπεριφορά σε άλλα σχολεία της περιοχής, που πέρασε. Εντούτοις όμως το πλαίσιο επιλογής διευθυντών, ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ, δεν προκρίνει τα ουσιαστικά προσόντα και τις δυνατότητες εκάστου υποψηφίου, ούτε και εισέρχεται σε άλλα θέματα που πρέπει να ελεγχθούν για την διαχείριση της σχολικής μονάδας, παρά μόνο είναι προσκολλημένοι, στα τυπικά προσόντα, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, άσχετα με το ζητούμενο έργο!    

Όλα τα πρόσφατα γεγονότα είναι σε πλήρη γνώση της διοίκησης που μάλλον ολιγωρεί να δώσει άμεση λύση επανεκκίνησης του σχολείου, παρά του ότι έχει ξεκινήσει η προανακριτική διαδικασία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αγρινίου και για τον λόγο αυτόν δεν μπορούμε να επεκταθούμε στα πραγματικά και καταδικαστέα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα καθημερινά στο ΕΠΑΛ Καινούργιου. ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ τις αυθαιρεσίες της διεύθυνσης του σχολείου, που δεν τιμούν τον κλάδο και την εκπαίδευση συνολικότερα που έχει τους εκπαιδευτικούς σε «ομηρία».

»Δεν είναι δυνατόν διευθυντής ΕΠΑΛ να μη γνωρίζει τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία και ότι δεν μπορεί να αποκλείει τους εκπαιδευτικούς (επιλεκτικά) από τον σύλλογο διδασκόντων του σχολείου γιατί έχουν διατεθεί στο Ε.Κ. ενώ διδάσκουν σε μαθητές του σχολείου τους.

Δεν μπορεί ως διευθύντρια του ΕΠΑΛ να σπάει τα λουκέτα των εργαστηρίων του Ε.Κ. και να αλλάζει αυτά χωρίς να έχει δικαιοδοσία στους εργαστηριακούς χώρους του Ε.Κ.

Πώς μπορεί να δικαιολογηθεί η διάλυση του γραφείου με την οικειοποίηση-υφαρπαγή του εξοπλισμού (υπολογιστές, Router, εκτυπωτές, αρχεία, Laptop κ.λπ.) του γραφείου του τομέα και του ευρωπαϊκού προγράμματος, από τη διεύθυνση του ΕΠΑΛ και να μην αντιδρά η διεύθυνση του Εργαστηριακού Κέντρου Αγρινίου, όταν είναι υπόλογο για αυτόν τον εξοπλισμό;

Ποιος θα απολογηθεί που οι μαθητές δεν ασκούνται στο εργαστήριο από την Δευτέρα 01-02-2021, που άνοιξε το σχολείο γιατί έχουν αυθαίρετα αλλαχθεί οι κλειδαριές των εργαστηρίων και η πρόσβαση των εργαστηριακών καθηγητών στους χώρους είναι αδύνατη. Δεν διασφαλίζεται η ύπαρξη του εξοπλισμού, τη στιγμή που η διευθύντρια του Ε.Κ. Αγρινίου αρνείται να οριστεί επιτροπή καταγραφής του εξοπλισμού, ώστε να διαπιστωθεί εάν έχει υπάρξει απώλεια εξοπλισμού μετά την αυθαίρετη παραβίαση που έγινε;

Μας εκπλήσσει επίσης η υπηρεσιακή άρνηση της διεύθυνσης του Ε.Κ. Αγρινίου (που με την αδράνεια της συνέβαλε σε αυτήν την κατάσταση), αν και υποχρεούται, διότι προβλέπεται από τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις της διεύθυνσης από την Υ.Α. 96004 ΦΕΚ 1318/1-7-2015, να μην ορίζει επιτροπή καταγραφής του εξοπλισμού και επαναλειτουργίας των εργαστηρίων της αρμοδιότητάς της, μετά την παραβίαση της κεντρικής εισόδου και των επιμέρους εργαστηρίων κατεύθυνσης.

Δεν είναι αυθαιρεσία να μην εγκρίνει η διεύθυνση του ΕΠΑΛ την άδεια απουσίας, μιας ημέρας (02-02-2021) του υπ. τομέα (αρ. πρωτ. ΦΠ10/37/08-02-2021, απόφαση), αγνοώντας μάλιστα τη βεβαίωση της εισαγγελικής αρχής Αγρινίου, να παραστεί στην προανακριτική διαδικασία, σχετικά με τις υπηρεσιακές του αναφορές, ασκώντας τα νόμιμα δικαιώματά του;    

Με αφορμή την προβληματική κατάσταση που υπάρχει στη διεύθυνση του ΕΠΑΛ Καινούργιου Αιτωλ/νίας, οφείλουν επίσης η πολιτική ηγεσία και η ιεραρχία του υπουργείου παιδείας να αναθεωρήσουν το πλαίσιο επιλογής των διευθυντών σχολείων και ιδιαίτερα των ΕΠΑΛ & ΕΚ, με την τοποθέτηση ικανών με εμπειρία στην ΤΕΕ και αποδοχή από τους εκπαιδευτικούς του κάθε σχολείου, χωρίς αποκλεισμούς κλάδων, διότι ο μύθος των κάθε είδους τυπικών προσόντων δεν απέδωσε κάτι, παρά του ότι και αυτά εφαρμόζονται κατά περίπτωση.

Απαιτούμε:

Από τη διοίκηση της εκπαίδευσης, αρμοδίως, άμεσα να δώσει οριστική λύση στο καθημερινό δράμα των συναδέλφων των εργαστηρίων του ΕΠΑΛ Καινούργιου, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα, το κύρος του σχολείου και των εκπαιδευτικών, καθώς και ο εργαστηριακός εξοπλισμός, που τώρα βρίσκεται στον «αέρα».

Να οριστεί η προβλεπόμενη επιτροπή καταγραφής-απογραφής του εξοπλισμού που ανεξήγητα αρνείται η διεύθυνση του ΕΚ Αγρινίου, που έχει μέρος ευθύνης για το αδιέξοδο, που έχει βρεθεί το σχολείο.

Να αρχίσουν άμεσα τα μαθήματα στα εργαστήρια, αφού προηγουμένως διαπιστωθούν οι αυθαίρετες πράξεις της διεύθυνσης του ΕΠΑΛ και να διαλευκανθεί ο λόγος που οικειοποιήθηκε τα περιουσιακά στοιχεία του Ε.Κ. Αγρινίου, ενέργειες που ακυρώνουν την διοικητική αυτονομία του ΕΚ Αγρινίου και την εκπαιδευτική λειτουργία των εκπαιδευτικών εργαστηρίων.

Καλούμε την τοπική Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας, ως οφείλει, να πάρει θέση στα γεγονότα αφού τα γνωρίζουν, ώστε να προληφθεί έγκαιρα η πλήρης διάλυση του ΕΠΑΛ Καινούργιου.

Ακούει το υπουργείο;

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2021, 12:30