Πτώση στρατιωτικού αεροσκάφους τύπου Mirage 2000-5 σημειώθηκε στις 12.15 το μεσημέρι της Πέμπτης εννέα ναυτικά μίλια βόρεια της Σκύρου.

Ο πιλότος αγνοείται, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται μεγάλη επιχείρηση για τον εντοπισμό του. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην έρευνα συμμετέχουν πλοία του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και ελικόπτερα Super Puma. Έχει δοθεί εντολή σε όλα τα παραπλέοντα σκάφη να προσεγγίσουν το σημείο όπου κατέπεσε το αεροσκάφος.

Επίσης, επί τόπου σπεύδει η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού «Ψαρά», η οποία διαθέτει ένα ελικόπτερο Aegean Hawk, ενώ άλλο ένα τέτοιου τύπου ελικόπτερο απογειώθηκε έπειτα από εντολή του θαλάμου επιχειρήσεων του Π.Ν. Παράλληλα, στην έρευνα συμμετέχει και ένα μεταγωγικό αεροσκάφος C27. Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί το όνομα του πιλότου του Mirage 2000-5 που κατέπεσε.

Το αεροσκάφος συμμετείχε σε αποστολή αναχαίτισης μαζί με ακόμη ένα Mirage 2000-5. Και τα δύο βρίσκονταν σε φάση επιστροφής στη βάση τους. Πηγές του ΓΕΕΘΑ αναφέρουν ότι τα δύο Mirage βρίσκονταν σε φάση τελικής προσέγγισης του αεροδρομίου και προετοιμάζονταν για προσγείωση. Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν και επικεφαλής της αποστολής. Το ζεύγος του ανέφερε πως έχασε την επαφή ξαφνικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, σύμφωνα με εκπαιδευτή πιλότων τέτοιου τύπου αεροσκαφών ο οποίος μίλησε στο zougla.gr, το Mirage 2000-5 είχε εντολή να πετάει πολύ χαμηλά και κάτω από τα νέφη που σήμερα Πέμπτη έχουν «αγκαλιάσει» όλο το βόρειο Αιγαίο. Κατά πάσα πιθανότητα, το αεροσκάφος «κάρφωσε» από πολύ χαμηλό ύψος λόγω της αχλύος από τη θερμοκρασιακή αναστροφή εξαιτίας των ειδικών κλιματολογικών συνθηκών του Αιγαίου. Το φαινόμενο αυτό το γνωρίζουν οι Έλληνες πιλότοι. Η αχλύς σημαίνει θαμπάδα-θολούρα.

Κατά την ίδια πηγή, το αεροσκάφος «κάρφωσε», αφού πρώτα παγιδεύτηκε στη λεγόμενη από τους πιλότους «σούπα» του Αιγαίου. Ο πιλότος του Mirage φέρεται να υπέστη παραισθητικό φαινόμενο-vertigo και ήταν αδύνατο να υπάρξει αντίδραση, διότι το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε πολύ χαμηλή πτήση. 

Είναι η πρώτη πτώση από την παρτίδα των 25 αναβαθμισμένων Mirage 2000 που προμηθεύτηκε η Ελλάδα την περίοδο 2002-2005.

Τα στοιχεία που καθόρισαν την πτώση του αεροσκάφους

Τα δύο Mirage 2000-5 είχαν πάρει την τελική πορεία τους για προσγείωση στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Η κατεύθυνσή τους ήταν από βόρεια-βορειοανατολικά. Η πτήση εκείνη τη στιγμή ήταν σε ύψος 3.000 ποδών. Τα δύο αεροσκάφη πραγματοποίησαν μία στροφή για την τελική προσέγγιση του αεροδρομίου από ανατολικά. Τη στιγμή της στροφής ο δεύτερος πιλότος έχασε από το οπτικό του πεδίο ξαφνικά τον πρώτο. Όλα τα στοιχεία συνάδουν με την εξήγηση που δόθηκε παραπάνω για το φαινόμενο της παραίσθησης – vertigo.

Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας έχει ως εξής: 

Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5, εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου.

Διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό του.

Τουρκικό επιτελείο: Δεν υπήρχε δικό μας μαχητικό στην περιοχή που έπεσε το Mirage

Πρώτη είδηση στα τουρκικά μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι η πτώση του ελληνικού αεροσκάφους τύπου Mirage 2000-5, το οποίο κατέπεσε ανοικτά της Σκύρου.

Η «Sabah» με τίτλο «ΕΚΤΑΚΤΟ. Αγνοείται ελληνικό πολεμικό αεροσκάφος στο Αιγαίο» αναφέρει πως έχει εξαφανιστεί κοντά στο Ιskri, όπως αποκαλείται στα τουρκικά η Σκύρος, και σημειώνει πως διεξάγονται έρευνες διάσωσης για τον εντοπισμό του χειριστή του Mirage 2000-5..

Η τουρκική «Hürriyet» μετέδωσε την είδηση, επικαλούμενη το έκτακτο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, αναφέροντας ότι αγνοείται ο πιλότος του μαχητικού αεροσκάφους.

Σε κανένα από τα δύο μέσα ενημέρωσης δεν αναφέρεται πως το αεροσκάφος επέστρεφε από επιχείρηση αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών. Τονίζουν, μάλιστα, πως στην περιοχή όπου κατέπεσε δεν υπήρχε κανένα δικό τους μαχητικό.

Άμεση ενημέρωση του πρωθυπουργού και του υπουργού Αμύνης 

Άμεση ήταν η ενημέρωση του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου για την πτώση του αεροσκάφους.


(Το σημείο της πτώσης)

Τι είναι το μαχητικό Mirage 2000-5

Τα M2000-5 είναι μέρος του προγράμματος απόκτησης συνολικά 25 αεροσκαφών αυτού του τύπου. Tα 15 αποκτήθηκαν από τη Γαλλία, ενώ τα υπόλοιπα 10 είναι αεροσκάφη Μ2000 της Π.Α., τα οποία αναβαθμίστηκαν σε Μ2000-5, στο εργοστάσιο της ΕΑΒ.

Η αναβάθμιση περιλάμβανε την αντικατάσταση του συνόλου του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των μεταφερόμενων όπλων, μετατρέποντάς το σε ένα από τα ικανότερα αεροσκάφη αναχαίτισης.

Το σύγχρονο μαχητικό είναι εξοπλισμένο με προηγμένης τεχνολογίας όπλα αέρος-αέρος.

Εξειδικεύτηκε από την αρχή στις αναχαιτίσεις παντός καιρού, είναι ένα από τα πιο ικανά μαχητικά στον κόσμο με υψηλή ευελιξία στις αερομαχίες με εχθρικά αεροσκάφη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις

  • Πλήρωμα: 1
  • Κινητήρας: by pass turbofan SNECMA M53 P2 jet engine with afterburner/Ώση: 9.8 τόνοι (21,400 λίβρες)
  • Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.13μ.
  • Μήκος: 14.36μ.
  • Μέγιστη ταχύτητα: 2,530χλμ. την ώρα ή 2.2 Mach
  • Μέγιστο ύψος: Πάνω από 15,240μ. ή 50.000 πόδια

Zougla newsroom

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης