Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχτεί το έργο του νέου δρόμου Ηράκλειο- Μεσαρά! Ενώ ο δρόμος από Αγία Βαρβάρα- Απομαρμά είχε προχωρήσει, με βάση τα όσα προέβλεπαν οι μελέτες, κατέρρευσαν τα πρανή με πιο σοβαρή την κατολίσθηση (δεύτερη μέσα σε λίγο διάστημα!) στο όρυγμα Β-14, που έχει μέτωπο πάνω από 100 μέτρα -εκεί ο δρόμος… σηκώθηκε -και συνεχώς μεγαλώνει!

Στο υπουργείο σήμανε συναγερμός που στέλνει επειγόντως στην Κρήτη επιτροπή από υψηλόβαθμα στελέχη από διάφορες υπηρεσίες για να ελέγξουν τι συνέβη!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι κατολισθήσεις των πρανών είναι πλέον τόσο σοβαρές- στα δύο ορύγματα είναι οι πιο μεγάλες- που όχι μόνο προκάλεσαν τη διακοπή των εργασιών, αλλά θέτουν και σε κίνδυνο το έργο που ενώ σύμφωνα με το σχέδιο θα παραδιδόταν σε κυκλοφορία τέλος του 2012, τώρα θα χρειαστεί και τεράστιο κόστος και χρόνο για να λυθεί. Και πρόκειται για ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 120 εκατομμυρίων ευρώ, με προσμονή δεκαετιών κυρίως από την πλευρά της Μεσαράς…

Ειδικά στο όρυγμα Β-14, που είναι αμέσως μετά την αγία Βαρβάρα και πριν τον Απομαρμά, δεν είναι η πρώτη φορά που είχαμε κατολίσθηση και γι’αυτό είχαν αναγκαστεί να αλλάξουν τις μελέτες! Αλλά κι όταν αυτό έγινε με τη νέα μελέτη είχαμε ξανά το ίδιο φαινόμενο που τώρα συνεχώς οξύνεται! Κι έρχεται σε μια στιγμή που ο δρόμος είχε γίνει, τα πρανή είχαν γίνει 1 προς 1, ενώ η αρχική μελέτη προέβλεπε 3 προς 1!

«Δυστυχώς έχουμε ένα μεγάλο θέμα στο τμήμα του δρόμου Αγία Βαρβάρα- Απομαρμά που ξέραμε εξαρχής ότι ήταν δύσκολο τεχνικά λόγω των νερών και των σαθρών εδαφών. Είχαμε τις κατολισθήσεις για τις οποίες πρέπει να βρούμε τα αίτια, να δούμε τι θα γίνει με τις μελέτες που εφαρμόστηκαν» τόνισε ο προϊστάμενος της ΕΔΥΕ ΒΟΑΚ κ.Γιώργος Αγαπάκης. Ο οποίος και αναγνωρίζει ότι θα χρειαστεί και χρόνος για να βρεθεί η βέλτιστη τεχνικά λύση αλλά και σοβαρό θα είναι το κόστος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το πρόβλημα θα λυθεί τεχνικά. Αυτό θα ψάξει και η επιτροπή , θα δούμε την καλύτερη λύση η οποία φυσικά θα πάρει χρόνο και θα χρειαστούν επιπλέον δαπάνες» τονίζει ο κ.Αγαπάκης. Ο οποίος προσθέτει ότι ‘έχει μεγάλο μέτωπο η συγκεκριμένη κατολίσθηση, αλλά πιο πολύ μας ανησυχεί το βάθος της. Και πρέπει να δούμε τα αίτια’!

Οι τεχνικοί παραδέχονται ότι το έργο δεν ήταν απολύτως ώριμο να ξεκινήσει, οι μελέτες χρειάστηκαν…νέες μελέτες και τώρα ακόμη συνεχώς γίνονται μελέτες για να προχωρήσει!

Ενώ το δεύτερο κομμάτι από Απομαρμά- Καστέλι έχει προχωρήσει ικανοποιητικά (απομένει η άδεια από την αρχαιολογία για την ρωμαϊκή έπαυλι για να γίνει η ασφαλτόστρωση), το πρώτο τμήμα έχει πολλά προβλήματα. Τα ήξεραν όλοι, αλλά δεν περίμεναν ίσως ότι θα έβγαιναν σε τόση ένταση.

Η επιτροπή στο Ηράκλειο

Με απόφαση του γενικού γραμματέα κ.Οικονομίδη συστήθηκε επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα βρίσκεται στο Ηράκλειο μέχρι το τέλος της εβδομάδας για να δουν από κοντά τι συνέβη, να εντοπίσουν τα αίτια και να προτείνουν λύσεις!

Στην απόφαση ο κ.Οικονομίδης επικαλείται:

– Το έγγραφο της Δ/νουσας το έργο Υπηρεσίας (ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ), με το οποίο διαβίβασε στην Προϊσταμένη Αρχή [Δ/νση Οδικών Έργων (Δ1)] αίτημα περί σύστασης επιτροπής διερεύνησης των αιτιών που οδήγησαν στις κατολισθήσεις που εκδηλώθηκαν στα ορύγματα Β-14 και Β-25.4.

– Το έγγραφο της Δ/νουσας το έργο Υπηρεσίας (ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ) με το οποίο διαβίβασε στην Προϊσταμένη Αρχή [Δ/νση Οδικών Έργων (Δ1)] αίτημα περί σύστασης επιτροπής διερεύνησης των αιτίων που οδήγησαν στις κατολισθήσεις που εκδηλώθηκαν στα ορύγματα Β-14 και Β-28.4.

Και επειδή όπως τονίζει ο κ.Οικονομίδης:

– Υπάρχει ανάγκη να διαπιστωθούν τα αίτια που οδήγησαν σε κατολίσθηση τα πρανή των ορυγμάτων Β-14 και Β-28.4, σε συνδυασμό με την πληρότητα και αρτιότητα των εγκεκριμένων μελετών και της συνυπευθυνότητας ή μη του αναδόχου κατά την εφαρμογή των υπόψη μελετών.

– Σύμφωνα με το άρθρο 36, παρ. 10 του Ν. 3669/08, όταν παρίσταται ανάγκη διαπίστωσης πραγματικών περιστατικών, η αρμόδια Υπηρεσία μπορεί να προβαίνει σε αυτοψία που ενεργείται από κατάλληλο τεχνικό υπάλληλο ή επιτροπή από τεχνικούς υπαλλήλους που συντάσσουν σχετική έκθεση.

Αποφάσισε:

– Συγκροτούμε Ειδική Επιτροπή Διαπίστωσης Πραγματικών Περιστατικών, για τη διαπίστωση των αιτιών κατολίσθησης των πρανών, που εκδηλώθηκαν στα ορύγματα Β-14 και Β-28.4 της εργολαβίας «Κατασκευή οδού Αγ. Βαρβάρα – Απομαρμά (Χ.Θ.22+170 έως Χ.Θ.29+990) του τμήματος Αγ. Βαρβάρα – Αγ. Δέκα (Καστέλλι) (Χ.Θ.22+170 έως Χ.Θ.37+900) του κάθετου οδικού άξονα Ηράκλειο – Μεσσαρά», αποτελούμενη από τους:

I. Χρηστάκη Παναγιώτη, Πολ. Μηχανικό με Β΄ βαθμό στη Δ/νση Οδικών Έργων (Δ1) ως Πρόεδρο,

II. Βλαβιανό Γεώργιο, Γεωτεχνικός με Β΄ βαθμό στη Δ.Μ.Ε.Ο. ως μέλος,

III. Κούκη Αθανασία, Γεωτεχνικός, με Σ.Α.Χ. στην Ε.Υ.Δ.Ε./Π.Α.Θ.Ε. ως μέλος.

– Το έργο της Επιτροπής θα συνδράμει ο κ. Ηλίας Μιχάλης, ως Σύμβουλος της Δ.Μ.Ε.Ο.

Έργο της Επιτροπής είναι η διαπίστωση των αιτιών κατολίσθησης των πρανών, που εκδηλώθηκαν στα ορύγματα Β-14 και Β-28.4 της υπόψη εργολαβίας, σε συνδυασμό με την πληρότητα και αρτιότητα των εγκεκριμένων μελετών και της συνυπευθυνότητας ή μη του αναδόχου κατά την εφαρμογή των υπόψη μελετών.

Ο ανάδοχος καλείται να παραστεί με μέριμνα της Δ/νουσας Υπηρεσίας, η οποία θα πρέπει να παράσχει οποιοδήποτε σχετικό στοιχείο και να συνδράμει στο έργο της Επιτροπής.

Η Επιτροπή να διενεργήσει αυτοψία και στη συνέχεια να συντάξει τη σχετική έκθεσή της το συντομότερο δυνατόν.

Πηγή: cretalive.gr- Πατρίς

Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης