Τη ζωή τους κορώνα γράμματα παίζουν καθημερινά οι επιβάτες των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΑ, τα οποία εμφανίζουν πολύ επικίνδυνες βλάβες λόγω της κακής ή ανύπαρκτης συντήρησης ελλείψει χρημάτων, σύμφωνα με τους εργαζόμενους του κλάδου.

Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, αποκαλύπτοντας ότι μόνο το τελευταίο τρίμηνο έχουν πιάσει φωτιά τέσσερα λεωφορεία, στα τρία εκ των οποίων επέβαιναν πολίτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως εξηγούν, τα σοβαρά αυτά περιστατικά οφείλονται κατά κύριο λόγο στην υπο-χρηματοδότηση και την πενιχρή εισροή ανταλλακτικών. Το πρώτο συμβάν έγινε στις αρχές Μαρτίου στο ύψος του Κηφισού, στη γέφυρα της Μεταμόρφωσης, ευτυχώς όμως, το λεωφορείο που επέστρεφε από το αεροδρόμιο είχε «σχολάσει» και επομένως ήταν άδειο από κόσμο. Ωστόσο, το όχημα καταστράφηκε ολοσχερώς.

Το δεύτερο περιστατικό έλαβε χώρα στα Σπάτα, σε δρομολόγιο που κατέληγε στη Λούτσα. Το λεωφορείο ήταν γεμάτο επιβάτες όταν έσπασε ο κινητήρας και άρπαξε φωτιά. Με περίσσεια ψυχραιμία ο οδηγός κατάφερε να απομακρύνει εγκαίρως τους πολίτες και να σβήσει την εστία φωτιάς.

Το τρίτο επεισόδιο σημειώθηκε στη Βάρκιζα, με το λεωφορείο να μεταφέρει και σε αυτήν την περίπτωση πολύ κόσμο. Όλα ξεκίνησαν όταν έσπασε το καπάκι του κινητήρα και πετάχτηκαν τα λάδια έξω, με αποτέλεσμα να εκδηλωθεί πυρκαγιά και να κάψει το όχημα, ενώ οι επιβάτες μόλις είχαν προλάβει να πεταχτούν έντρομοι έξω από αυτό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το τέταρτο και τελευταίο περιστατικό εκτυλίχτηκε την προηγούμενη Πέμπτη στην καρδιά της Αθήνας, συγκεκριμένα στην οδό Αχιλλέως στο Μεταξουργείο. Και σε αυτήν την περίπτωση η βλάβη σημειώθηκε στον χώρο του κινητήρα -πιθανότατα από κάποια καλωδίωση-, με το λεωφορείο να παραδίδεται στις φλόγες.

Σύμφωνα με τους υπαλλήλους του ΟΑΣΑ, οι αιτίες για αυτήν την τραγική κατάσταση είναι τόσο η παλαιότητα του στόλου όσο και η θλιβερή συντήρησή του, λόγω υπο-χρηματοδότησης της εταιρείας. Οι ίδιοι κάνουν ακόμη λόγο για ελλείψεις προσωπικού εξαιτίας των μετατάξεων. Αυτήν τη στιγμή ο ενεργός στόλος των λεωφορείων στην Αττική είναι περίπου 1.200 οχήματα από τα 2.155 που είναι επισήμως καταγεγραμμένα στη λίστα της εταιρείας Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ). Τα υπόλοιπα είναι παροπλισμένα με τα μισά από αυτά να φέρουν μόνιμες βλάβες και τα άλλα μισά να μένουν ακινητοποιημένα στο αμαξοστάσιο λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Πλέον τα αμαξοστάσια θυμίζουν νεκροταφεία λεωφορείων, επισημαίνουν συνδικαλιστές του ΟΑΣΑ.

Το γεγονός αυτό, βέβαια, έχει αντίκτυπο και στο επιβατικό κοινό το οποίο υποβάλλεται καθημερινά σε μια απίστευτη ταλαιπωρία εξαιτίας της αισθητής μείωσης των δρομολογίων που εκτελούνται. Ακριβέστερα, από τις 3.700 βάρδιες που έβγαιναν σε καθημερινή βάση από την ΕΘΕΛ, σήμερα αυτές έχουν πέσει στις 2.200.

Το πρόβλημα αναμένεται να πάρει σύντομα δραματικές διαστάσεις, αφού μέχρι το 2016 υπολογίζεται ότι 500 λεωφορεία και τρόλεϊ θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία, λόγω παλαιότητας αλλά και υποχρεωτικής συμμόρφωσης με την περιβαλλοντική νομοθεσία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης