Λίγα τα κενά στα σχολεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2015, 12:37
Λίγα τα κενά στα σχολεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας
Σε πλεονεκτική θέση βρίσκονται τα σχολεία στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, καθώς τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ελάχιστα.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Ελένη Αναστασοπούλου, οι Περιφέρειες Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας και Κεντρικής Μακεδονίας βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση έναντι των λοιπών περιφερειών στο θέμα της κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών.

Μάλιστα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει κανένα κενό σε δασκάλους και νηπιαγωγούς σε όλα τα σχολεία στον Νομό Λάρισας, ενώ σε επίπεδο Περιφέρειας Θεσσαλίας υπάρχουν περί τα 85 κενά, από τα οποία τα 25 στον Νομό Λάρισας, και αφορούν στα μαθήματα καλλιτεχνικών και μουσικής. Ωστόσο, πρόκειται να καλυφθούν από αναπληρωτές μέσω του ΕΣΠΑ, στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Όσον αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δεν υπάρχουν κενά στις βασικές ειδικότητες. Υπάρχουν κάποιες ελλείψεις βιολόγων. Τα τελευταία χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις σε αυτήν την ειδικότητα και οι θέσεις καλύπτονται από φυσικούς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν κάποια κενά σε φυσικούς.

Στην ειδική αγωγή υπάρχουν περίπου 100 κενά, τα οποία, όμως, όπως παρατηρεί η κα Αναστασοπούλου, θα καλυφθούν άμεσα και πάλι με αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ.

Κενά εντοπίζονται, όπως και κάθε χρόνο, στις Σποράδες, όπου υπάρχει έλλειψη φιλολόγων (συνολικά οκτώ κενά), τα οποία καλύπτονται σταδιακά.

Σύμφωνα με την κα Αναστασοπούλου, εφέτος ικανοποιήθηκαν όλα τα αιτήματα για ανθρώπινο δυναμικό στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και με σωστή κατανομή και ορθολογισμό έχουν ελαχιστοποιηθεί τα προβλήματα.

Ζητούμενο παραμένει για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο περιορισμός του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Τώρα, ο μέσος όρος ανέρχεται στους 27, με στόχο να φθάσουν τους 22, κάτι που, όπως σχολιάζει η διευθύντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, μπορεί να επιτευχθεί με εξορθολογισμό.

Την ίδια ώρα, υπό διερεύνηση είναι το θέμα της χωροταξικής κατανομής, ώστε να είναι σαφή τα «όρια» που καταλαμβάνει κάθε σχολείο και να ξεκαθαρίσει μαθητές «ποιών» περιοχών πηγαίνουν σε «ποια» σχολεία. Πρόκειται, όμως, για μία διαδικασία που απαιτεί διάλογο, τόσο με τους γονείς όσο και με την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και με τον Δήμο Λαρισαίων, εν προκειμένω.

Όπως αναφέρει η κα Αναστασοπούλου, το συγκεκριμένο είναι ένα χρόνιο και παθογενές πρόβλημα που χρήζει αντιμετώπισης. «Ελπίζω με τη συνεργασία όλων να προχωρήσουμε ομαλά, διότι, ενώ τα υφιστάμενα κτήρια επαρκούν σε κάποια σχολεία, γίνεται πραγματικός "συνωστισμός" μαθητών» προσθέτει.

«Η διευθέτηση του συγκεκριμένου θέματος είναι πολύ σημαντική, διότι αφορά και στην ασφάλεια των μαθητών και στην καλή λειτουργία των σχολείων» επισημαίνει.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2015, 12:51