Λουκέτο σε 16 νησιωτικές ΔΟΥ

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2013, 13:38
Λουκέτο σε 16 νησιωτικές ΔΟΥ
Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χάρη Θεοχάρη μπαίνει οριστικό λουκέτο σε 16 εφορίες νησιών, προκειμένου να ολοκληρωθεί η τέταρτη και τελική φάση του σχεδίου ενοποίησης των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΔΟΥ). Με τον τρόπο αυτό εκπληρώνεται η μνημονιακή υποχρέωση για λειτουργία 120 ΔΟΥ σε επίπεδο χώρας εντός του 2013, έναντι 290 που λειτουργούσαν το 2011.

Ειδικότερα:

-Οι ΔΟΥ Σκοπέλου και Σκιάθου διακόπτουν οριστικά τη λειτουργία τους στις 28/08/2013

-Οι Δ.Ο.Υ. Κέας, Μήλου, Λήμνου και τέως Δ.Ο.Υ. Σαλαμίνας διακόπτουν οριστικά τη λειτουργία τους στις 02/09/2013.

-Οι Δ.Ο.Υ. Καλύμνου, Καρπάθου και Αγ. Κηρύκου Ικαρίας διακόπτουν οριστικά τη λειτουργία τους στις 04/09/2013.

-Οι Δ.Ο.Υ. Άνδρου, Αίγινας, Πόρου, Ύδρας, Σπετσών, Τήνου και η τέως Δ.Ο.Υ. Κυθήρων διακόπτουν οριστικά τη λειτουργία τους στις 09/09/2013.


Σύμφωναμε το ΥΠΟΙΚ, η επιλογή των ΔΟΥ που παραμένουν εν λειτουργία, έγινε «αυστηρά βασιζόμενη» σε κριτήρια ικονομικά (ήτοι τα έσοδα που συνέλεξαν οι Εφορίες κατά το 2011) και διοικητικά (έτσι ώστε κάθε Νομός να έχει τουλάχιστον μία ΔΟΥ εν λειτουργία).

Πρέπει να σημειωθεί πως ειδικά για τους δύο Νομούς της χώρας που διαθέτουν ευρύ νησιωτικά συμπλέγματα, λήφθηκε μέριμνα ώστε να παραμείνουν σε λειτουργία πέντε ΔΟΥ στις Κυκλάδες και δύο ΔΟΥ στα Δωδεκάνησα, σε αντίθεση με την πλειονότητα των Νομών της χώρας, όπου πλέον λειτουργεί μόνο μία ΔΟΥ. Η απόφαση αυτή, σημειώνεται, ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τη νησιωτικότητα, καθώς και το άρθρο 101 (παράγραφοι 2 και 3) του Ελληνικού Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο: «...ο νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών».

Σε κάθε μία από τις ΔΟΥ των οποίων αναστέλλεται η λειτουργία τους, ιδρύεται Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ), το οποίο λειτουργεί ως Φορολογικό ΚΕΠ.
Τα ΓΕΦ στεγάζονται σε κτήρια των ΟΤΑ, ώστε να επιτευχθούν συνέργειες και να ελαχιστοποιηθεί το κόστος λειτουργίας τους.

Στα ΓΕΦ οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώνουν κάθε εργασία, για την οποία προσέρχονταν μέχρι σήμερα στις ΔΟΥ. Ήδη λειτουργούν τέτοια ΓΕΦ σε αρκετές πόλεις πανελλαδικώς, καλύπτοντας τις ανάγκες των πολιτών.

TAXISnet: Προχωρά η ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών

Παράλληλα, ολοκληρώνονται οι διοικητικές ρυθμίσεις έτσι ώστε, όπως επισημαίνεται, οι πολίτες να μην υποχρεώνονται πλέον να προσέρχονται στις Εφορίες για διενέργεια φορολογικών εργασιών.

Ήδη, τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση, το υπουργείο Οικονομικών έχει προβεί σε ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών στο πλαίσιο του TAXISnet, παρέχοντας ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες στους πολίτες μέσω διαδικτύου (www.taxisnet.gr), ενώ και νέες υπηρεσίες θα ενεργοποιηθούν στο άμεσο προσεχές διάστημα.

Προς κατάργηση τα ταμεία στις ΔΟΥ

Ταυτόχρονα συνεχίζονται οι εργασίες με στόχο μέχρι τέλος του 2013 να είναι εφικτή η διεκπεραίωση όλων των πληρωμών που διενεργούνταν στις ΔΟΥ αποκλειστικά στις τράπεζες, έτσι ώστε να καταργηθούν τα ταμεία από τις ΔΟΥ και συνεπώς να εξαλειφθεί η υποχρέωση των πολιτών να προσέρχονται στις ΔΟΥ για διεκπεραίωση πληρωμών.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2013, 13:44