Εγκαταλελειμμένοι σταθμοί, κτήρια ιστορικής σημασίας που ρημάζουν, βανδαλισμοί σταθμών με ανεκτίμητη αρχιτεκτονική αξία, συνθέτουν την εικόνα στο μεγαλύτερο μέρος του ανενεργού δικτύου του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο.

Το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, που οδήγησε σε αναστολή των δρομολογίων της Πελοποννήσου το 2011, δεν είχε επιπτώσεις μόνο σε συγκοινωνιακό επίπεδο…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το δίκτυο της Πελοποννήσου χρονολογείται από το 19ο αιώνα και αποτελείται, εκτός από μετρική γραμμή, από μια σειρά σιδηροδρομικών σταθμών ανεκτίμητης ιστορικής αξίας.

Όταν το τρένο έπαψε να σφυρίζει σε αυτές τις περιοχές, αχρηστεύτηκαν και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, για τους οποίους όμως δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη. Αποτέλεσμα είναι πολλοί από αυτούς να βρίσκονται στο έλεος της φθοράς του χρόνου, επηρεάζοντας σε αρκετές περιπτώσεις και τις γύρω περιοχές.

Συνολικά, το δίκτυο της Πελοποννήσου περιλαμβάνει 153 σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις. Από αυτούς τους σταθμούς και στάσεις, οι 79 έχουν χαρακτηριστεί μνημεία, γεγονός το οποίο, όμως, δε διασφαλίζει και τη συντήρησή τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς έχει ήδη απευθύνει επιστολή προς όλους τους αρμόδιους φορείς, εκφράζοντας ανησυχία για την «εγκατάλειψη και λεηλασία του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου».

Πρόκειται για δίκτυο που κάλυπτε 750 χιλιόμετρα, το οποίο περιλαμβάνει, εκτός από τους σταθμούς, ποικιλία κτισμάτων, όπως είναι λιθόκτιστες μεταλλικές γέφυρες, τούνελ και αποθήκες εμπορευμάτων.

Tον Οκτώβριο του 2014 άγνωστοι εισέβαλαν στο σταθμό του ΟΣΕ στο Ασπρόχωμα Μεσσηνίας και αφού έκλεψαν ό,τι είχε αξία, προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές, καταστρέφοντας τα αρχεία και τα αντικείμενα που βρήκαν στο εσωτερικό.

Έκτοτε η κατάσταση επιδεινώθηκε, με αποτέλεσμα τις εικόνες που βλέπουμε σήμερα…

Πηγή: tharrosnews.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης