Στα έγκατα της Αθήνας

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017, 17:24
Στα έγκατα της Αθήνας
Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης, Ανδρέας Αθανασούλης
Βίντεο - φωτογραφίες: Νίκος Χριστοφάκης


Το μετρό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα αναβάθμισης της Αθήνας, παρέχοντας γρήγορη μεταβίβαση σε σημεία-κλειδιά της πρωτεύουσας, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Ο υπόγειος σιδηρόδρομος, που τέθηκε σε λειτουργία για πρώτη φορά το 2000, εξυπηρετεί πάνω από 600.000 επιβάτες ημερησίως και έχει συμβάλει σε τεράστιο βαθμό στην αποσυμφόρηση της κίνησης στους δρόμους της πρωτεύουσας, στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και στη γρήγορη εξυπηρέτηση των πολιτών σε ότι αφορά την μετακίνησή τους.

Tο Μετρό επεκτείνεται με στόχο τα επόμενα χρόνια η μπλε γραμμή, που ξεκινάει από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», να φτάσει μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και το Δημαρχείο της πόλης, ενώνοντας με αυτό τον τρόπο τις δύο κύριες εισόδους και εξόδους επιβατών και τουριστών από και προς την ΑθήναΟι γραμμές Ανθούπολη-Ελληνικό και Αγία Μαρίνα-Αεροδρόμιο ήρθαν να προστεθούν στον ηλεκτρικό, που εκτελεί από το 1869 το δρομολόγιο Πειραιάς-Κηφισιά, καλύπτοντας ένα μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού της Αττικής.

Το έργο δεν έχει σταματήσει, καθώς το Μετρό επεκτείνεται με στόχο τα επόμενα χρόνια η μπλε γραμμή, που ξεκινάει από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», να φτάσει μέχρι το λιμάνι του Πειραιά και το Δημαρχείο της πόλης, ενώνοντας με αυτό τον τρόπο τις δύο κύριες εισόδους και εξόδους επιβατών και τουριστών από και προς την Αθήνα και κατ’ επέκταση την Ελλάδα.

Ο «μετροπόντικας», που δουλεύει αδιάκοπα, έχει ξεπεράσει τον σταθμό «Μανιάτικα» και προσεγγίζει τον Πειραιά, σκάβοντας στα 25 μέτρα κάτω από την επιφάνεια. Το «zougla.gr» βρέθηκε στα «έγκατα» της Νίκαιας και κατέγραψε την εξέλιξη του έργου.

Στο οδοιπορικό της διαδικτυακής μας εφημερίδας με ξεναγό τον επιβλέποντα μηχανικό, Γιώργο Γιανναρά, περπατήσαμε υπογείως από τον υπό κατασκευή σταθμό της Νίκαιας και φτάσαμε μέχρι το μέτωπο της εκσκαφής.

Ο υπεύθυνος για την πρόοδο και την επίβλεψη του κομβικού έργου μας ανέλυσε κάθε τεχνικό κομμάτι που αφορά την διάνοιξη της σήραγγας, τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν στο υπόγειο εργοτάξιο, την πρόοδο που έχει σημειωθεί, αλλά και το χρονοδιάγραμμα που έχει χαραχθεί μέχρι την περάτωση των εργασιών.

Το πλάνο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. προβλέπει την παράδοση των σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» στο επιβατικό κοινό μέσα στο 2019 και οι υπεύθυνοι του έργου εκτιμούν ότι ακόμα 123.000 πολίτες θα εξυπηρετούνται καθημερινώς. Το έργο του Μετρό δεν σταματά εδώ, καθώς μετά την ολοκλήρωση της μπλε γραμμής θα τεθεί σε εφαρμογή και το πλάνο για την γραμμή 4, με στόχο ο υπόγειος σιδηρόδρομος να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών των κατοίκων του λεκανοπεδίου.

Ξεναγηθείτε μέσω του βίντεο που ακολουθεί στο υπόγειο εργοτάξιο και ανακαλύψτε την «αθόρυβη» δουλειά που γίνεται κάτω από τα… πόδια σας. Απολαύστε το οδοιπορικού του zougla.gr στα έγκατα του Μετρό:















































Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 2 Ιουλίου 2017, 18:20