Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος – Φίλιππος Καραμέτος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξέφραγο αμπέλι θυμίζουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και δη το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους καθώς μέσω εσωτερικών επιστολών εμφανίζονται τραγικές ελλείψεις τόσο στις κτηριακές υποδομές, όσο και σε ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Το μπάχαλο που επικρατεί ξεδιπλώνεται μέσα από τα λόγια των ίδιων των στελεχών τα οποία, μετά τις αλλεπάλληλες διαρροές επίσημων εγγράφων, παραδέχονται τη γύμνια της υπηρεσίας.

Επιστολές ντοκουμέντα εμφανίζουν τα αρμόδια στελέχη να έχουν επιδοθεί σε κυνήγι δικλείδων ασφαλείας, ώστε να δώσουν τέλος στις διαρροές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα σε μία εκ των επιστολών, στην οποία αναφέρεται ως παραλήπτης ο υπουργός Οικονομικών, στέλεχος του Γενικού Λογιστηρίου παραδέχεται ότι η διαρροή των εγγράφων οφείλεται στο γεγονός ότι αυτά πετιούνται στα σκουπίδια χωρίς πρώτα να καταστραφούν…

Επιστολές παραδοχής

Στο επίκεντρο βρίσκονται δύο επιστολές. Η πρώτη φέρει ως παραλήπτη τον υπουργό Οικονομικών ενώ η δεύτερη τον διευθυντή του Γενικού Λογιστηρίου.

Στο έγγραφο που προορίζεται για τον υπουργό, ο συγγραφέας παραδέχεται το… μπάχαλο που επικρατεί, επισημαίνοντας ότι τα έγγραφα που διαρρέουν συλλέγονται από τα σκουπίδια.

«Κύριε υπουργέ, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι με τις μέχρι τώρα ενδείξεις που έχουμε σχετικά με τη διαρροή, είναι σαφές και πέραν πάσης αμφιβολίας ότι τα αναρτώμενα έγγραφα συλλέγονται: από τα σκουπίδια στα οποία πετιούνται ολόκληρα έγγραφα από Υπαλλήλους του ΓΛΚ και από κλοπές ή και φωτογραφήσεις φυσικών εγγράφων από γραφεία Υπαλλήλων» αναφέρεται στο έγγραφο χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, ο συντάκτης της επιστολής σημειώνει ότι οι παραπάνω ισχυρισμοί προκύπτουν από την ύπαρξη σημειωμάτων τύπου post-it, από την ύπαρξη ιδιόχειρων σημειώσεων των Υπαλλήλων στα αναρτηθέντα έγγραφα, από την ύπαρξη τσαλακωμένων εγγράφων και από την ύπαρξη fax τα οποία έχουν αποσταλεί.
Όσον αφορά όμως τη δεύτερη επιστολή που έχει ως παραλήπτη τον διευθυντή του Γενικού Λογιστηρίου, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται ίδια με την πρώτη, κινείται σε διαφορετικό «μήκος κύματος».

Σε αυτή ο συγγραφέας αναφέρει ότι με τις μέχρι τώρα ενδείξεις, η διαρροή επίσημων εγγράφων οφείλεται σε κλοπή ή φωτογράφηση φυσικών εγγράφων από γραφεία Υπαλλήλων, χωρίς να αναφέρει καθόλου το ενδεχόμενο τα έγγραφα να συλλέγονται από τα σκουπίδια.

Ενώ παράλληλα, προτείνει κάποια μέτρα ασφαλείας προκειμένου να διασφαλιστεί το απόρρητο των πληροφοριών, όπως προμήθεια συστοιχίας firewall (ηλεκτρονικό τοίχος προστασίας) κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχει γίνει ήδη σε μία νευραλγική υπηρεσία του υπ. Οικονομικών και δημιουργία Πανελλαδικού domain controller συστήματος, το οποίο θα πιστοποιεί τους χρήστες του δικτύου και θα ορίζει κανόνες ασφαλείας.

Οι… επείγουσες ανάγκες

Σε ιδιαίτερα όμως «δύσκολη θέση» φαίνεται ότι βρίσκεται και η 25η Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου, καθώς τα περισσότερα έγγραφα που διαρρέονται υπάγονται σε αυτή.

Με έγγραφο το οποίο φέρει ημερομηνία 8-2012, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης, ενημερώνει τη 5η Διεύθυνση του υπουργείου Οικονομικών και τη 4η Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου για τις επείγουσες ανάγκες της 25ης Διεύθυνσης όσον αφορά τη διασφάλιση των πληροφοριών.

«Κατόπιν επανειλημμένων συμβάντων διαρροής εγγράφων, αρμοδιότητας της Διεύθυνσής μας, ως επίσης και άλλων Διευθύνσεων του Γ.Λ.Κ. και με σκοπό την μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια των διακινούμενων από την Υπηρεσία μας εγγράφων, παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε για τις κάτωθι ανάγκες…» αναφέρει στο έγγραφο ξεκινώντας.

Ενώ στη συνέχεια επισημαίνει τις ανάγκες της Υπηρεσίας οι οποίες είναι:

– Επίσκεψη κλειδαρά, προκειμένου να αντικατασταθούν οι κλειδαριές των εσωτερικών πορτών των γραφείων, για τα οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα κλειδιά

– Προμήθεια τεσσάρων μεγάλων ντουλαπών προκειμένου να τοποθετούνται τα εισερχόμενα, προς διεκπεραίωση και αρχειοθέτηση, έγγραφα της Υπηρεσίας

– Επίσκεψη αρμοδίου υπαλλήλου του υπουργείου ή συνεργαζόμενης με αυτό ιδιωτικής εταιρίας για αποκατάσταση βλάβης μιας πόρτας ασφαλείας και

– Άμεση μετακίνηση υπαλλήλου με καθήκοντα επιμελητή της Διεύθυνσης και μέριμνα για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης αυτής επί 24ωρου βάσεως

«Επισημαίνουμε τη μείζονα σημασία των ανωτέρω ζητημάτων, η επίλυση των οποίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της Υπηρεσίας» καταλήγει.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης