Νέο πλάνο για τις νέες αστικές συγκοινωνίες σχεδιάζουν ΟΑΣΘ και κυβέρνηση

Νέο πλάνο για τις νέες αστικές συγκοινωνίες  σχεδιάζουν ΟΑΣΘ και κυβέρνηση
Το πλάνο της διοίκησης του ΟΑΣΘ για το συγκοινωνιακό έργο που επιδιώκει να προσφέρει στους επιβάτες του στο αμέσως επόμενο διάστημα, παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Σάββας Παναγιωτίδης, στην αντιπροσωπεία διαδηλωτών, που τον επισκέφθηκε σήμερα στο γραφείο του.

Η συνάντηση των δύο πλευρών έγινε στο πλαίσιο της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν νωρίς το μεσημέρι, έξω από τα γραφεία του οργανισμού, μέλη των οκτώ λαϊκών επιτροπών Θεσσαλονίκης και της Ένωσης Εμποροϋπαλλήλων, με σύνθημα «Έλεος. Δεν πάει άλλο. Η κατάσταση με τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη πάει από το κακό στο χειρότερο».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Παναγιωτίδης, επισήμανε ότι ενημέρωσε την αντιπροσωπεία των διαδηλωτών που τον επισκέφθηκαν για τις κινήσεις που «τρέχει» η διοίκηση του ΟΑΣΘ μαζί με το υπουργείο Μεταφορών και που αφορούν την ενίσχυση του στόλου του οργανισμού, αλλά και την πρόσληψη προσωπικού, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά.

Συγκεκριμένα, ο ίδιος τόνισε ότι ο ΟΑΣΘ πρόκειται άμεσα να «εξοπλιστεί» με 150 οδηγούς που θα έχουν διετείς συμβάσεις, ενώ «τρέχουν» με γοργό ρυθμό οι διαδικασίες για την προκήρυξη διαγωνισμού μέσω ΑΣΕΠ, που θα αφορά την πρόσληψη 250 ατόμων, οδηγών και τεχνιτών.

Στο μεταξύ, λέγοντας ότι η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ κατόρθωσε να διαθέτει σήμερα «450 εν δυνάμει σε κίνηση» αστικά λεωφορεία, τα οποία «παρά τα μικροπροβλήματα που παρουσιάζουν είναι μάχιμα», ο κ. Παναγιωτίδης εκτίμησε ότι εντός της άνοιξης θα προστεθούν άλλα 50, που θα διευκολύνουν το συγκοινωνιακό έργο του οργανισμού.

«Όπως ήδη ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση, στο τέλος του τρέχοντος μηνός, αρχές του επόμενου, θα προκηρυχθεί από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων, που θα ανανεώσουν τον στόλο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα 350 αστικά λεωφορεία προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη και θα είναι 150 ηλεκτροκίνητα, ισάριθμα αερίου και 50 Εuro VI» επισήμανε ο κ. Παναγιωτίδης.

Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας τους, το μέλος της Επιτροπής Αγώνα Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Νικήτας Τσαρίδης, υποστήριξε μεταξύ άλλων πως «η κατάσταση στον ΟΑΣΘ δεν πάει άλλο. Η κακοκαιρία τις προηγούμενες ημέρες ανέδειξε όλα τα προβλήματα που υποβόσκουν. Το συγκοινωνιακό έργο έχει σμπαραλιαστεί. Ο ΟΑΣΘ βρίσκεται σήμερα στη χειρότερή του κατάσταση».

Από την πλευρά του το μέλος από τη Λαϊκή Επιτροπή Ε' Διαμερίσματος, Θεόδωρος Κυριακίδης, αναφέρθηκε στην αναμονή των επιβατών στις στάσεις, που όπως τόνισε «στην καλή των περιπτώσεων κυμαίνεται στη μισή ώρα», ενώ λέγοντας πως «είναι ντροπή να στοιβάζεται ο κόσμος σαν σαρδέλες στα αστικά λεωφορεία», κάλεσε την κυβέρνηση και τους αρμόδιους να βάλουν λεωφορεία στις γραμμές.
Το μέλος της Ένωσης Εμποροϋπαλλήλων, Νόπη Μουστακίδου, λέγοντας ότι οι εργαζόμενοι (εμποροϋπάλληλοι) σήμερα «δουλεύουν με τρίωρα και τετράωρα και αμείβονται με 250-300 ευρώ.

Η τιμή του εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ, για τις παρεχόμενες δε υπηρεσίες του, είναι υψηλό και ζητάμε τη δωρεάν μετακίνηση για τους εργαζομένους και τους ανέργους». Ο ταμίας του Σωματείου Συνταξιούχων του ΙΚΑ, Πασχάλης Τσαμάζης, δηλώνοντας ότι επί 35 χρόνια δούλευε ο ίδιος στον ΟΑΣΘ, τόνισε «σήμερα είναι στη χειρότερή του κατάσταση. Φτάνουν οι εξαγγελίες, ας δούμε επιτέλους πράξεις. Η κατάσταση είναι τραγική».

Στο έντυπο υλικό που διένειμαν οι διαδηλωτές μεταξύ άλλων αναφέρουν πως «δεν μπορεί να χάνεται η μισή μέρα στην αναμονή για μετακίνηση, δεν μπορεί να κινδυνεύει η υγεία ή η ζωή των επιβατών κατά τη μετακίνηση. Να σταματήσουν οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, τα λαϊκά στρώματα να πληρώνουν τα σπασμένα της έλλειψης υποδομής για τακτικές και ασφαλείς συγκοινωνίες σε έντονες καιρικές συνθήκες. Τώρα, κρατική επιδότηση με κάλυψη στο δικαίωμα του λαού για σύγχρονες, τακτικές, ασφαλείς και φθηνές αστικές συγκοινωνίες».

Στα αιτήματά τους συμπεριλαμβάνονται τα εξής: μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό, κατοχύρωση της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων, δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία, συντήρηση του στόλου από μόνιμο προσωπικό, προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα, αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων, συχνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες με ανθρώπινες συνθήκες και κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Πηγή: ΑΠΕ

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2019, 16:43