Η δραματική στροφή που καλείται να κάνει ο Έλληνας καταναλωτής στον τρόπο που ζει, λόγω κρίσης εκτός από τις πρόσφατες, σχεδόν ταυτόσημες έρευνες της ΓΣΕΕ του Ινστιτούτου Καταναλωτών ή της ΕΣΕΕ, φαίνεται να είναι ακόμη μακριά από τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ακόμη και στα καθημερινά.

Χαρακτηριστικό είναι, όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες από πάγκους λαϊκής αγοράς στο Μόναχο, ότι οι Γερμανοί θεωρούν φυσιολογική την αγορά φρούτων εποχής σε…μισόκιλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ίσως επειδή η τιμή του σε κιλό, είναι αν όχι τρομακτικά υψηλή, απαγορευτική για τα μεσαία εισοδήματα στη Γερμανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακόμη δεν έχουμε δει στο κέντρο της Αθήνας, σε τουριστικές περιοχές, σε Σούπερ Μάρκετ ή πάγκο μανάβικου, τιμές σε μισόκιλα, όμως, προς τα εκεί πιέζουν τα ευρωπαϊκά κέντρα αποφάσεων, που θέλουν οπωσδήποτε, δραματική αλλαγή των συνηθειών του Έλληνα καταναλωτή.

Όχι απαραίτητα για να πιεστούν οι τιμές προς τα κάτω, αφού όχι μόνο δεν παγιώνονται , αλλά συνεχώς ανεβαίνουν, όπως έχουμε δει και στα ρεπορτάζ του zougla.gr, αλλά μάλλον για να πιέσει προς τα κάτω την ποιότητα ζωής του ο μέσος καταναλωτής στη χώρα μας, ο οποίος, θεωρείται (σύμφωνα με τους Ευρωπαίους) προκλητικό ν’ αγοράζει ένα κιλό φρούτα, να καταναλώνει τα 2/3 και να πετά το υπόλοιπο, χωρίς αυτό ν’ αποτελεί θέμα.

Δεν ξέρουμε πότε θα δούμε τιμές σε μισόκιλα και στην Ελλάδα. Όμως όταν γίνει κι αυτό, μόνο ένα θαύμα θα μπορεί να βοηθήσει πλέον, στην αναστροφή της κακής ψυχολογίας του Έλληνα καταναλωτή…

Κείμενο-φωτο: Νίκος Τσιαμτσίκας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης