Για δέκατη συνεχή χρονιά οργανώνονται οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Αγώνες Επιχειρηματολογίας (Αντιλογίας) από το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και το Υπουργείο Παιδείας, με τη χορηγία του Ο.Π.Α.Π. ΑΕ. Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας 2010-11 έλαβαν μέρος περίπου 450 μαθητές, 70 σχολείων από Αττική, Μακεδονία και Θράκη.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια στους μαθητές που επρόκειτο να συμμετάσχουν στους αγώνες καθώς και στους καθηγητές τους, από τους κριτές των αγώνων, ώστε να εξασκηθούν στις τεχνικές και στους κανόνες του Λόγου και του Αντιλόγου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Προκριματικοί Αγώνες πραγματοποιήθηκαν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Θράκη, όπου προκρίθηκαν συνολικά 18 σχολεία. Ο ημιτελικός και ο τελικός αγώνας θα διεξαχθεί την Κυριακή, 13 Μαρτίου 2011, και ώρα 12.00, στην Παλαιά Βουλή, στην Αθήνα.

Θα παρευρεθούν η πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών Πρύτανης, Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, και ο διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών καθηγητής, Χριστόδουλος Γιαλουρίδης.

Η διοργάνωση αγώνων Αντιλογίας αποσκοπεί στην προώθηση και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των νέων, οι οποίοι διαγωνίζονται μέσα σε ένα αυστηρά καθορισμένο πλαίσιο κανόνων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στη λογική διάρθρωση των επιχειρημάτων τους, διδάσκονται να συνεργάζονται πειθαρχημένα με τους συμπαίκτες τους καθώς και να σέβονται, να κατανοούν και να ασκούν κριτική στις θέσεις που υποστηρίζει η αντίπαλη ομάδα.

Η συγκροτημένη και ευπρεπής ανταλλαγή απόψεων καθώς και η αντιπαράθεση επιχειρημάτων υπέρ και εναντίον μιας δεδομένης θέσης συνεισφέρουν στη σφαιρικότερη αντιμετώπιση και τελικά στην πληρέστερη κατανόηση ενός ζητήματος. Παράλληλα, παρέχει στους συνδιαλεγόμενους τη δυνατότητα επικοινωνίας στο επίπεδο του λόγου και της γόνιμης επιχειρηματολογίας, μακριά από στείρες προκαταλήψεις και φανατισμούς.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης