Το Α1 θέμα στη Χημεία στο οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι στις πανελλήνιες εξετάσεις με το νέο σύστημα δεν είχε διδαχθεί, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς του Ομίλου Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, με το οποίο συνεργάζεται το zougla.gr.

Έντονες αντιδράσεις όμως υπήρξαν και από την Ένωση Ελλήνων Χημικών, που σε ανακοίνωσή της με τίτλο «Κάθε φέτος και χειρότερα…» εκτιμά ότι τα φετινά θέματα στη Χημεία χαρακτηρίστηκαν από ασάφειες και ήταν «εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Χημικών:

Κάθε φέτος και χειρότερα…
Σήμερα Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020 εξετάστηκε πανελλαδικά το μάθημα Χημεία Προσανατολισμού. Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) όπως προβλέπει ο θεσμικός της ρόλος ως σύμβουλος του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης, προβαίνει στον ακόλουθο σχολιασμό:
Έγινε μια ατυχής προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με τη βιομηχανική χημεία που χαρακτηρίζεται από ασάφειες. Θα έπρεπε να είχε γίνει προσεκτικότερη διατύπωση των θεμάτων και ερωτήσεων με περισσότερες διευκρινίσεις ώστε να μην σπαταλήσουν χρόνο οι εξεταζόμενοι στην προσπάθεια κατανόησης του κάθε θέματος.
Περαιτέρω υπήρχε σημαντική απόκλιση των θεμάτων που πραγματεύεται το βιβλίο με όσα ζητήθηκαν προς εξέταση.

Σαφήνεια Θεμάτων
Πολλά θέματα εμφανίζουν ασάφειες που καθυστερούν ακόμα και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έκταση Θεμάτων
Το σύνολο των θεμάτων και ερωτήσεων απαιτούσαν περισσότερο από τον διαθέσιμο χρόνο καθιστώντας μια επαλήθευση σχεδόν αδύνατη.

Βαθμός Δυσκολίας – Διακριτική Ικανότητα
Δυστυχώς τα θέματα ήταν δυσκολότερα από αυτά της περσινής χρονιάς που ήδη εθεωρούντο από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, χωρίς το αναμενόμενο επιστημονικό βάθος και μακριά από την παιδαγωγική αντίληψη εξέτασης. Τα θέματα ήταν επίσης χωρίς διακριτική ικανότητα, που θα έδινε τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να πετύχει βαθμό αντίστοιχο των ικανοτήτων και της προετοιμασίας του, αλλά αντιθέτως υποβάθμισαν οριζόντια όλους τους μαθητές και το έργο των καθηγητών τους, σπρώχνοντας τις επιδόσεις όλων προς τα κάτω και στη μετριότητα. Για άλλη μια φορά η Χημεία έπεσε θύμα της έλλειψης διδασκαλίας της στις προηγούμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της απόστασης αντίληψης μεταξύ της επιτροπής θεμάτων και του συνόλου των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας.  
Εν κατακλείδι η Ένωση Ελλήνων Χημικών θεωρεί ότι τα φετινά θέματα χαρακτηρίστηκαν από ασάφειες, χρονική ασφυξία και αρκετά εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος.

«Αυλαία» στις Πανελλαδικές με Χημεία και Οικονομία

Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάστηκαν σήμερα σε Χημεία και Οικονομία ρίχνοντας «αυλαία» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις με τα βασικά μαθήματα (Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού).

Ειδικότερα οι υποψήφιοι των εξετάσεων με το νέο σύστημα διαγωνίστηκαν σε Χημεία και Οικονομία, ενώ αυτοί με το παλαιό σε Χημεία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Δείτε εδώ τα θέματα της Χημείας (νέο σύστημα)

Δείτε εδώ τις λύσεις των θεμάτων από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς.

Δείτε εδώ τα θέματα της Χημείας (παλιό σύστημα – ημερήσια)

Δείτε εδώ τις λύσεις των θεμάτων από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς.

Δείτε εδώ τα θέματα της Οικονομίας (νέο σύστημα)

Δείτε εδώ τις λύσεις των θεμάτων από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς.

Δείτε εδώ τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (παλιό σύστημα – ημερήσια)

Δείτε εδώ τις λύσεις των θεμάτων από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς.

Όπως σχολιάζουν εκπαιδευτικοί από τα Φροντιστήρια Πουκαμισάς, εκτός από το ερώτημα Α1, που ήταν εκτός ύλης, μερικά ακόμα ερωτήματα αποκλίνουν από το πνεύμα των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου και μόνο οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορούσαν να ανταποκριθούν, ενώ παρατηρήθηκαν και ασάφειες.

Το ερώτημα Α1:

Η λύση είναι το α.

Τα  θέματα στην Οικονομία παρουσιάζουν χαμηλότερο βαθμό δυσκολίας σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και χαρακτηρίζονται βατά.  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης