Παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων για τις οροθετικές ιερόδουλες

Παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων για τις οροθετικές ιερόδουλες
Μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε η δημοσιοποίηση των φωτογραφιών των οροθετικών εκδιδόμενων γυναικών, παραμονές των εκλογών της 6ης Μαΐου, ο γενικός γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης Γιάννης Ιωαννίδης ζήτησε την παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Μια κίνηση που σχολιάστηκε από πολλούς ως καθυστερημένη αφού μεσολάβησε μεγάλο χρονικό διάστημα από την δημοσίευση των στοιχείων των γυναικών, ανάμεσά τους, σύμφωνα με τη zougla gr και μιας ιερόδουλης η οποία καταγγέλλει ότι άδικα διασύρθηκε αφού ο επαναληπτικός έλεγχος έδειξε ότι δεν είναι φορέας του ΑΙDΣ.

Ο κ. Ιωαννίδης ο οποίος μελετά το ενδεχόμενο τροποποίησης του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, απευθύνεται στην Αρχή Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, προκειμένου να ληφθούν όλες εκείνες οι απαραίτητες νομοθετικές πρωτοβουλίες. Στο έγγραφο του ο κ. Ιωαννίδης αφού επισημαίνει τις αντιδράσεις του Συνηγόρου του Πολίτη, της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, της Γ.Γ. Ισότητας των Φύλων, του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ) κ.α., που έκαναν λόγο για παραβίαση θεμελιωδών δικαιωμάτων των εκδιδόμενων γυναικών, ζητεί τη γνωμοδότηση της Αρχής για το θέμα που κυριάρχησε πριν από λίγες ημέρες στην ειδησεογραφία και πυροδότησε πολλές συζητήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο γ.γ. στο έγγραφο του αναπτύσσει τον προβληματισμό που δημιουργήθηκε με αφορμή τη δημοσιοποίηση των φωτογραφιών των ιεροδούλων σχετικά με την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καταγράφοντας σειρά θεμάτων που ανέδειξε ο δημόσιος διάλογο, μεταξύ των οποίων είναι:

α) Η νομιμότητα της δημοσιοποίησης, λαμβανομένων υπ’ όψη του εύρους και της ποιότητας των δεδομένων, ιδίως όσον αφορά την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας σε σχέση με τους επιδιωκόμενους σκοπούς, όπως αυτοί ορίζονται στο ν. 2472/1997.
β) Η αναγκαιότητα ή μη ύπαρξης άδειας της Αρχής για τη δημοσιοποίηση ευαίσθητων δεδομένων σχετικών με την υγεία.
γ) Η ύπαρξη ή μη αποτελεσματικής έννομης προστασίας των θιγόμενων προσώπων, έναντι ενός τέτοιου μέτρου, τόσο πριν, όσο και μετά τη δημοσιοποίηση.
δ) Η χρονική διάρκεια της ανάρτησης στο διαδίκτυο του δελτίου τύπου, τόσο στην πρωτογενή του μορφή στην ιστοσελίδα της ΕΛΑΣ, όσο και στη δευτερογενή του μορφή στις ιστοσελίδες στις οποίες αναδημοσιεύτηκε, καθώς και βιντεοσκοπημένων τηλεοπτικών εκπομπών ή σχετικών αποσπασμάτων αυτών στις οποίες μεταδόθηκαν οι φωτογραφίες και τα λοιπά προσωπικά δεδομένα των θιγομένων προσώπων.

Καταλήγοντας το έγγραφο αναφέρει: «Η Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, παρακολουθεί αυτές τις εξελίξεις και προτίθεται να αναλάβει κάθε αναγκαία σχετική πρωτοβουλία για την εμπέδωση και προαγωγή της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών, σύμφωνα άλλωστε με τη θεσμική της αποστολή. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένουμε με ενδιαφέρον τυχόν απόφασή σας σύμφωνα με τις κατά το Σύνταγμα και το νόμο αρμοδιότητές σας. Η συνεισφορά σας και η γνώμη σας για τυχόν αναγκαίες παρεμβάσεις στο νομοθετικό και εν γένει κανονιστικό πλαίσιο προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα μας είναι εξαιρετικά πολύτιμη».

Eπιμέλεια: Μαριάννα Μαρμαρά

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 6 Ιουνίου 2012, 21:21