Η «βόμβα» περί διοδίων στην υπό κατασκευή Πατρών- Πύργου έπεσε σχεδόν αμέσως μετά την ανακοίνωση της έγκρισης από την Κομισιόν για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου, και έχει προκαλέσει την άμεση αντίδραση των τοπικών κοινωνιών της Ηλείας και της Αχαΐας.

Το κόστος των διοδίων, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο και η χρέωση θα είναι αναλογική για τους ηλεκτρονικούς χρήστες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το συνολικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου θα ανέλθει σε περίπου 332 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 116 εκ. (106 εκ. δάνειο και 10 εκ. ίδια κεφάλαια) θα προέλθουν από την Ολυμπία Οδό και τα 216 εκ. ευρώ από τη συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου.

Όπως είναι γνωστό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άναψε το «πράσινο φως» για τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ύψους 216.628.994,93 ευρώ, όμως προφανώς τα κόστη αλλά και το πρόστιμο που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στην Ελλάδα προκάλεσαν την ανάγκη για επιβολή διοδίων στους χρήστες.

Τάκης Αντωνακόπουλος, Δήμαρχος Πύργου: «Να μην την πληρώσει ο λαός με τα ακριβά διόδια»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Δήμαρχος Πύργου, Τάκης Αντωνακόπουλος, επεσήμανε πως οι αγώνες που έκαναν για τον δρόμο δικαιώθηκαν και τώρα ζητούν να μην την πληρώσουν οι πολίτες με τα ακριβά διόδια. «Είμαστε άνθρωποι του ρεαλισμού και των πραγμάτων. Δίνουμε αγώνες για έναν Πύργο πρωταγωνιστή και για μια δυναμική πρωτεύουσα. Κάναμε αγώνες για την Εθνική Οδό Πύργου- Πατρών, για την οποία τελικά δικαιωθήκαμε και τώρα ζητάμε να μην το πληρώσει ο λαός από την τσέπη του με τα ακριβά διόδια. Τέλος ζητάμε το έργο να είναι Πάτρα- Πύργος- Αρχαία Ολυμπία και να μην σταματήσει δέκα χιλιόμετρα έξω από τον Πύργο», τόνισε ο κ. Αντωνακόπουλος.

Γιάννης Λυμπέρης, Δήμαρχος Ήλιδας: «Πρώτα να δούμε»

Για το θέμα αυτό ο Δήμαρχος Ήλιδας Γιάννης Λυμπέρης τόνισε: «Τα διόδια υπήρχαν και στην αρχική ένταξη του έργου με τη διαδικασία της παραχώρησης. Υπήρχαν δηλαδή το 2012 στο δρόμο Ελευσίνα- Κόρινθος – Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα. Όταν λοιπόν για τους λόγους της οικονομικής κρίσης και της αφαίρεσης του τμήματος Πάτρα – Πύργος- Τσακώνα από τη σύμβαση παραχώρησης διαμαρτυρόμασταν γιατί βλέπαμε πως το έργο δεν επρόκειτο να κατασκευαστεί όπως και έγινε. Δέκα χρόνια μετά θρηνήσαμε πολλά θύματα σε αυτόν τον δρόμο καρμανιόλα και κάποιοι είπαμε ότι το έργο θα γινόταν πάλι με την διαδικασία του τρόπου της παραχώρησης.

Ενδιάμεσα βέβαια είχε ψηφιστεί ένας νόμος που έλεγε να γίνει από εθνικούς πόρους χωρίς να υπάρξουν διόδια. Σήμερα και ειδικά σε αυτή τη χώρα που ζούμε, αν και σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, για να διατηρηθούν και να συντηρηθούν οι αυτοκινητόδρομοι γίνεται μόνο με αυτή τη μεθοδολογία της παραχώρησης. Εκτός κάποιων εξαιρέσεων πλούσιων κρατών κλπ. Άρα λοιπόν αν θέλουμε ασφαλή δρόμο, δρόμο ο οποίος να συντηρείται και όχι να καταντήσει όπως είχε καταντήσει η Εγνατία οδός μετά από κάποια χρόνια, πρέπει να δεχθούμε την παραχώρηση. Άλλο όμως το να μπουν μέσα οι παραχωρησιούχοι, οι μεγάλες εταιρείες να συντηρούν τον δρόμο, να μας τον κρατούν ασφαλή παίρνοντας κάποια διόδια και άλλο να βάλουμε όσα διόδια έχουμε από την Κόρινθο έως την Πάτρα να τα βάλουμε και από την Πάτρα έως και τον Πύργο. Αυτό ούτε σωστό είναι, ούτε δίκαιο είναι, ούτε κοινωνικά ανεκτό είναι.

Επομένως να δούμε ποια θα είναι τα διόδια, πόσο θα είναι τα διόδια. Αν π.χ. αυτά που είναι για την Καλαμάτα τα τελευταία διόδια να καλυφθεί ο νομός Ηλείας, εγώ δεν θα είχα καμία αντίρρηση και θα έλεγα πως είναι μέσα στα πλαίσια του κοινωνικά δίκαιου και του εφικτού, σχετικά γι’ αυτούς που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο. Άμα λοιπόν έχουμε ένα τέλος αντίστοιχο με αυτό που έχει η Καλαμάτα θα έλεγα ότι είναι σωστό, δίκαιο και εμπάς περιπτώσει ανεκτό».

Γιάννης Λέντζας, Δήμαρχος Ανδραβίδας – Κυλλήνης: «Είμαστε κάθετα αντίθετοι»

Για το θέμα των διοδίων στον δρόμο Πάτρα-Πύργου ο Δήμαρχος Ανδραβίδας- Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας τόνισε πως είναι κάθετα αντίθετοι και ιδίως για την περιοχή του που απέχει 40 χιλιόμετρα και οι δημότες έχουν εμπορικές συναλλαγές με τον γειτονικό νομό. «Η Ολυμπία Οδός είναι ένα έργο που έπρεπε να έχει ξεκινήσει χθες και η περιοχή μας έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος σε αυτόν τον δρόμο. Όμως θεωρώ πως η ασφάλεια των συνδημοτών μας δεν πρέπει να εντάσσεται σε οποιαδήποτε οικονομικά δεδομένα.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε καιρό κρίσης και ειδικά η περιοχή μας που έχει πολλές εμπορικές συναλλαγές με την Αχαΐα να πληρώνουμε διόδια για 40 χιλιόμετρα που είναι η Πάτρα», επεσήμανε ο κ. Λέντζας.

Πηγή: patrisnews.com

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης