Πάσχα των Παθών είναι το φετινό για εκατομμύρια καταναλωτές, οι οποίοι έχουν σφίξει το ζωνάρι και εκατοντάδες εμπόρους που διακατέχονται από θλίψη, νοσταλγία και οργή, καθώς βλέπουν συνεχώς τον τζίρο τους να μειώνεται και τα καθημερινά τους έξοδα να αυξάνονται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, οι καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών, φαίνεται να έχουν αλλάξει οριστικά, από τη στιγμή που αναζητούν να αγοράσουν προϊόντα με 10, 15 και 30 ευρώ, αφού ο οικογενειακός προυπολογισμός είναι πολύ περιορισμένος, σε σχέση με άλλες χρονιές.

Η zougla.gr, για ακόμη μια φορά βρέθηκε σε πολλά σημεία της Αθήνας, για να μπορέσει να καταγράψει την πραγματική κατάσταση της αγοράς, μέσα από τα καταστήματα αλλά και δίπλα στον οικονομικά ανήμπορο καταναλωτή.

Καθημερινός τζίρος από 20 μέχρι 100 ευρώ στις «καλές» ημέρες

Για έναν έμπορο, ο οποίος διαθέτει υπαλλήλους, πληρώνει ενοίκιο και λογαριασμούς, τα 100 ευρώ καθημερινά σε τζίρο είναι πάρα πολύ λίγα. Όπως ισχυρίζονται στο φακό της zougla.gr οι καταστηματάρχες, δεν γνωρίζουν πια τι θα πρέπει να κάνουν για να μπορέσουν να βελτιώσουν τα οικονομικά τους. Από τη μία, κόσμος που δεν ψωνίζει, επειδή δεν του φτάνουν τα χρήματα, κι απ’ την άλλη κόσμος που ζητάει ακόμα πιο χαμηλές τιμές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συναντήσαμε επαγγελματίες που κάνουν λόγο για τζίρο 20 ευρώ την ημέρα αλλά και άλλους που δηλώνουν στην καλύτερη τα 70 και σπάνια 100 με 150 ευρώ. Επίσης άλλοι είναι χρεωμένοι κατά χιλιάδες ευρώ, που ζήτημα είναι αν τους επόμενους μήνες θα παραμείνει ανοιχτό το μαγαζί τους.

Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι καθημερινά τα εμπορικά κέντρα πολλών περιοχών της Αττικής, θυμίζουν «στοιχειωμένες πόλεις», αφού δύσκολα θα συναντήσει κανείς πελάτες που έχουν τη διάθεση να ψωνίσουν. Ανοιχτά μαγαζιά αλλά ούτε λόγος για «ζεστό χρήμα».


Στα 5 ευρώ κάνουν παζάρι

«Ένα ζευγάρι παντόφλες το έχω σε προσφορά 5 ευρώ και υπάρχει κόσμος που μου λέει ότι έχει πάνω του μόνο 2 ευρώ για να το αγοράσει», λέει στη zougla.gr ,ο κ. Γιάννης Κ., ιδιοκτήτης εμπορικού καταστήματος στην Ερμού. Λίγο πιο κάτω, ο κ.Γιώργος Π., αναφέρει ότι αναγκάστηκε σε επώνυμα παντελόνια να ρίξει την τιμή από 25 ευρώ στα 10 ευρώ, προκειμένου να μπορέσει να τα πουλήσει.

Σε εμπορικό κέντρο των Βορείων προαστίων η κ. Γιάννα ,μαζί με την κόρη της ψάχνει να αγοράσει ρούχα. «Έχω έρθει με 20 ευρώ» αναφέρει, «αυτά μπορώ να διαθέσω και πολλά είναι» τονίζει χαρακτηριστικά.

«Φθηνό να ναι κι ό,τι να ναι»

Είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές δεν φαίνονται πρόθυμοι να διαθέσουν πάνω από 40-50 ευρώ για να ψωνίσουν σε εμπορικά καταστήματα αυτή την περίοδο. Ενδεικτικό είναι ότι πολλοί θα βάλουν το χέρι στην τσέπη αν είναι να αγοράσουν κάτι μεταξύ των 5-20 ευρώ. Βέβαια δεν γίνεται πουθενά λόγος για ποιότητα του προϊόντος, αφού όπως αναφέρουν ,«φθηνό να είναι κι ότι να ναι».
 

Ο κ. Παναγιώτης, ψωνίζει χρόνια στο κέντρο της Αθήνας. Ο φακός τον πετυχαίνει να ψάχνει να αγοράσει παντελόνια με 10 ευρώ ενώ δηλώνει ότι για δερμάτινα παπούτσια δεν θα έδινε πάνω από 40 ευρώ.

Μέσα σε όλη αυτή την απογοήτευση, συναντάμε και κάτι διαφορετικό. Ένας επιχειρηματίας που μας εξηγεί ότι για να μπορέσει να επιβιώσει ένα κατάστημα σήμερα θα πρέπει να το φτιάξει κάποιος με «προδιαγραφές κρίσης». Το τι σημαίνει αυτό , ο ίδιος το γνωρίζει καλύτερα…

Διαβάστε επίσης:

Ψώνια με 5 ευρώ στην τσέπη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης