Την ικανοποίησή τους για την έγκαιρη και αποτελεσματική προετοιμασία της μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους εκφράζουν οι αρμόδιοι της Περιφέρειας Αττικής.

«Εφέτος, για πρώτη φορά, ξεκίνησε εγκαίρως ..» τονίζουν σε όλους τους τόνους, ενώ η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου υπογραμμίζει ότι: «Εάν έστω κι αν ένας μαθητής μας, δεν μεταφέρεται από και προς το σχολείο του, πιστεύουμε ότι έχουμε ακόμη πολλά να κάνουμε».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συμπλήρωση του τεράστιου παζλ που απαιτεί η συνολική διαδικασία της διευθέτησης των δρομολόγιων ολοκληρώνεται «εντός των χρονικών, κοινωνικών και οικονομικών ορίων και πλαισίων», σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Χρήστος Καραμάνος. Γεγονός για το οποίο αποδίδουν εύσημα στην Περιφερειακή Αρχή τόσο οι γονείς και οι διδάσκαλοι όσο και πολλά μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου και αντίπαλων παρατάξεων.

Αυτήν τη στιγμή 17.100 μαθητές μετακινούνται προς και από τα σχολεία τους, με μισθωμένα μεταφορικά μέσα από την Περιφέρεια. Έχει καλυφθεί το 91% των αναγκών και σε λίγες ημέρες θα καλυφθεί και το υπόλοιπο.

Ιδιαίτερη προτεραιότητα δόθηκε στους μαθητές των ειδικών σχολείων, τα οποία «κάθε χρονιά έμεναν τελευταία», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νέστορας Λαδάς από το Δίκτυο των Ειδικών Σχολείων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Για πρώτη φορά εφέτος δεν αντιμετωπίζουμε αυτό το πρόβλημα και όλα ξεκίνησαν ομαλά» υπογραμμίζει, ευχαριστώντας την Πολιτεία και κυρίως την Περιφέρεια για τη μέριμνά της απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες τα οποία «επιβαρύνονται ασύμμετρα περισσότερο από τα υπόλοιπα όταν παραμένουν σπίτι, δεδομένου ότι το σχολείο επιδρά και θεραπευτικά».

«Σίγουρα δόθηκε προτεραιότητα σε αυτά τα δρομολόγια με ειδικά διαμορφωμένα οχήματα και συνοδούς» επιβεβαιώνει η Παναγιώτα Νοδάρα από τη Διεύθυνση Παιδείας της Περιφέρειας.

Αναφερόμενη στην έγκαιρη προετοιμασία τονίζει ότι επιτεύχθηκε χάρη στον σωστό προγραμματισμό που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο καθώς και στη συντονισμένη προσπάθεια της Περιφέρειας Αττικής με τη σχολική κοινότητα.

Για το υπάρχον έλλειμμα των δρομολόγιων δηλώνει ότι οφείλεται στη μη έγκαιρη ενημέρωση από την πλευρά των διευθυντών των σχολείων. Δηλαδή δεν ζητήθηκαν τα σχετικά δρομολόγια όχι τόσο από ολιγωρία των διευθυντών, όπως διευκρινίζει, αλλά λόγω μετεγκατάστασης αρκετών σχολικών μονάδων σε νέα καταλληλότερα κτήρια, κυρίως στο κέντρο της πόλης.

Ωστόσο, συνεχίζει, η όλη διαδικασία περιλαμβάνει χρονοβόρες διαδικασίες με ελέγχους από τα ελεγκτικά συνέδρια, την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, ενστάσεις κ.ά. Επίσης εφαρμόστηκαν καινοφανείς για τα ελληνικά δεδομένα συνθήκες, τις οποίες δυσκολεύτηκαν αρκετοί από τους ενδιαφερομένους να ακολουθήσουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο διεθνής ηλεκτρονικός διαγωνισμός που διενήργησε για πρώτη φορά η Περιφέρεια, στο πλαίσιο των εξαγγελιών για τη διασφάλιση της διαφάνειας, της εγγύτητας και της αξιοπιστίας των διαδικασιών.

Αρκετοί εκ των ενδιαφερομένων (μικροί επαγγελματίες μεταφορικών μέσων, ταξί κ.λπ.) δεν γνώριζαν τις διαδικασίες συμμετοχής ή δεν διέθεταν ηλεκτρονική υπογραφή, με αποτέλεσμα να μην έχουν ρυθμιστεί πολλά δρομολόγια σε «άγονες γραμμές», τα οποία καλύπτονται αυτές τις ημέρες με παρατάσεις και αναθέσεις.

Ο αντιπεριφερειάρχης Χρ. Καραμάνος, ο οποίος σήκωσε και το βάρος της διενέργειας του διαγωνισμού, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι για τη διευκόλυνση της συμμετοχής όλων η Περιφέρεια φρόντισε την έγκαιρη εξόφλησή τους σε αντίθεση με ό,τι γινόταν μέχρι σήμερα, που οι πληρωμές πραγματοποιούνταν με έναν χρόνο καθυστέρηση.

Σημειώνει ότι οι διαγωνισμοί ήταν δύο, ένας για την Ανατολή Αττική (με περίπου 8.000 μαθητές) και ένας για τις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες. Από τους διαγωνισμούς προέκυψαν 835 δρομολόγια και 112 συνέχισαν τη συνεργασία τους με την περσινή διετή συμφωνία, ενώ χθες και σήμερα εξετάζονται και εγκρίνονται περίπου 150 παρατάσεις.

«Απομένει η διευθέτηση ορισμένων άγονων γραμμών μάλλον με προσωρινές αναθέσεις και η ολοκλήρωση των ελέγχων, γιατί δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ακόμη είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός» επισημαίνει ο κ. Καραμάνος.

Στην επίσπευση των διαδικασιών, προσθέτει, συνέβαλε σημαντικά η περσινή μας εμπειρία, όπου με την ανάληψη των καθηκόντων μας κληθήκαμε να επιτελέσουμε αυτό το δύσκολο έργο.

Μάλιστα, προσθέτει ότι «με τις ενέργειές μας απετράπη η εφαρμογή του μνημονιακού σχεδιασμού (ΚΥΑ 24001/13) ο οποίος προέβλεπε μετακίνηση 10.903 μαθητών. Αυξήσαμε αυτόν το αριθμό κατά 57%, μεταφέροντας 17.000 μαθητές με δημόσια σύμβαση».

Βεβαίως, υπάρχουν και εφέτος προβλήματα σε μικροκλίμακα, τα οποία, όπως δηλώνει ο Καραμάνος, θα αντιμετωπιστούν περισσότερο αποτελεσματικά με τη διενέργεια του διαγωνισμού για την επόμενη διετία τρεις μήνες νωρίτερα, δηλαδή στις αρχές Δεκεμβρίου, όπως υπολογίζει.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης