Οι οδηγοί άνω των 45 ετών θεωρούνται πια από τις αστυνομικές αρχές και τα τμήματα Τροχαίας, ως η δυσκολότερη ηλικιακή κατηγορία οδηγών, προκειμένου να προσεγγιστεί και να ενημερωθεί σχετικά με τους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Το συμπέρασμα αυτό που είναι κοινό σε όλες τις αστυνομικές διευθύνσεις της χώρας συνυπογράφει και ο αστυνόμος Β’ του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων Επαμεινώνδας Ζήκος μιλώντας στην εφημερίδα «Ελευθερία»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το στοιχείο αυτό επιβεβαιώνεται από τις αστυνομικές διευθύνσεις όλης της χώρας, μέσα από τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους από τους ελέγχους που γίνονται καθημερινά σε όλη την επικράτεια. Το μεγαλύτερο ποσοστό των παραβατών, των οδηγών δηλαδή, που διαπιστώνεται ότι οδηγούν υπό την επήρεια οινοπνεύματος, ανεβαίνει κατακόρυφα στις ηλικίες άνω των 45 ετών.

Λιγότερο επιρρεπείς οι νεαρότεροι οδηγοί

Αντιθέτως, στις ηλικιακές ομάδες των νέων οδηγών, αυτών που αποκτούν άδεια ικανότητας στα 18 τους χρόνια και μέχρι την ηλικία των 25, φαίνεται πως υπάρχει μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση. Ανεβασμένα είναι στη συνέχεια τα ποσοστά των παραβάσεων στις ηλικιακή κατηγορία των 25-45 ετών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι έλεγχοι της Τροχαίας στα Γιάννινα είναι καθημερινοί, σε διάφορες ώρες της ημέρας και φυσικά σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου εντός της πόλης, όσο και στα εθνικά δίκτυα. Εκείνο που προκαλεί μία σχετική ανησυχία και αίσθηση είναι το γεγονός πως τα συγκριτικά στοιχεία του Ιανουαρίου του 2011 σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2010, δείχνουν πως υπάρχει μία κατακόρυφη άνοδος του αριθμού των παραβατών για το αδίκημα της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος.

Έτσι, ενώ τον Ιανουάριο του 2010 βεβαιώθηκαν 18 παραβάσεις για μέθη, τον Ιανουάριο του 2011, ο αντίστοιχος αριθμός διπλασιάστηκε φτάνοντας τους 37.

Εξίσου ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τη βεβαίωση της παράβασης της υπερβολικής ταχύτητας στο ίδιο διάστημα. Τον Ιανουάριο του 2010 το Τμήμα Τροχαίας βεβαίωσε συνολικά 289 παραβάσεις για υπέρβαση του ορίου, ενώ τον Ιανουάριο του 2011 ο αριθμός ξεπέρασε τις 337 παραβάσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Ζήκο παρατηρείται μία αύξηση των παραβάσεων και γι’ αυτό ακριβώς οι έλεγχοι είναι εντατικοί, αλλά και συνδυάζουν τα αλκοτέστ με τον έλεγχο για υπερβολική ταχύτητα. Πρόκειται άλλωστε για δύο από τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που δυστυχώς έχουν ως αποτέλεσμα δεκάδες νεκρούς σε ολόκληρη τη χώρα.

Καταρρίπτονται οι μύθοι

Πολλές από τις συζητήσεις που γίνονται γύρω από το πόσο αντέχει ένας ανθρώπινος οργανισμός το αλκοόλ, ώστε να μην εντοπιστεί από το αλκόμετρο και να μην καταγραφεί κάποια παράβαση, αναφέρονται και σε μία σειρά μύθων, όπως για παράδειγμα κάποιους εύκολους τρόπους να επέλθει η φυσιολογική ισορροπία στον οργανισμό, με την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας νερού ή σοκολάτας ή τσίχλας.

«Με 1-2 ποτηράκια δεν υπάρχει πρόβλημα, αν και υπάρχουν οργανισμοί που επηρεάζονται σημαντικά από μικρές ποσότητες αλκοόλ. Εμείς λέμε βέβαια, ότι εάν υπάρχει μία παρέα έξω, καλό θα είναι αυτός που πρόκειται να οδηγήσει να μην πιει καθόλου».

« Από την άλλη όμως, όλοι αυτοί οι μύθοι που υπάρχουν καταρρίπτονται στην πράξη, αφού το αλκόμετρο μας δείχνει ακριβώς την ποσότητα του οινοπνεύματος που έχει εισχωρήσει στους πνεύμονες και αυτό δε μπορεί να επηρεαστεί από κάτι άλλο. Οι μετρήσεις γίνονται και δεύτερη φορά μετά από 15΄ για την επιβεβαίωση και σπανίως υπάρχουν αποκλίσεις τέτοιες που να επιβεβαιώνουν τους μύθους αυτούς», σημείωσε ο κ. Ζήκος.

Πηγή: Εφημερίδα «Ελευθερία»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης