Σφοδρή κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, με αφορμή τη φοίτηση παιδιών με αναπηρία στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. 

Ρύθμιση που εισάγει το νομοσχέδιο του υπουργείου για την «εγγραφή μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα ιδιωτικά σχολεία με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν στα δημόσια σχολεία» έχει προκαλέσει τη δυσφορία του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, που εξέδωσε υπόμνημα εκφράζοντας την αντίθεσή του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων τονίζουν ότι το ισχύον εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν βοηθά στην ομαλή ένταξη μαθητών με αναπηρία στα σχολεία και ζητούν από τον υπουργό να τους ενημερώσει για το εάν έχουν πραγματοποιηθεί κτηριακοί έλεγχοι προσβασιμότητας. στα δημόσια σχολεία. 

 Στο εν λόγω υπόμνημα, εξαπολύεται επίθεση εναντίον του υπουργείου αλλά και του Κώστα Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για «δυσερμήνευτο αδικαιολόγητο ιδεοληπτικό μένος του υπουργού κατά των ιδιωτικών σχολείων».

«Σε όλη αυτήν την σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού. Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου 71 προβλέπεται ότι “στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία […]” και ότι “απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξ΄ αιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους”» αναφέρει το υπόμνημα, και συμπληρώνει: «Ας μας πληροφορήσει ο κύριος υπουργός πόσους κτηριολογικούς ελέγχους διεξήγαγε ο ΕΟΠΠΕΠ στα δημόσια σχολεία σχετικώς με την ευκολία πρόσβασης σε αυτά μαθητών με αναπηρία, ποια είναι τα ευρήματά του και πώς προτίθενται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου του να τα αντιμετωπίσουν». 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων διερωτάται εάν ο υπουργός Παιδείας έχει «αντιληφθεί ότι το ισχύον εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αναλυτικό και ωρολόγιο, και η συγκρότηση των τμημάτων τάξεων, έτσι όπως είναι αυστηρά υπερ-ρυθμισμένα και άκαμπτα, δεν βοηθούν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις την ομαλή ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». 

Προτρέπει δε το υπουργείο να προχωρήσει σε αλλαγές που να επιτρέπουν στα σχολεία – δημόσια και ιδιωτικά- να οργανώνουν τα προγράμματά τους και τις τάξεις τους με τρόπο «ευέλικτο, παιδαγωγικά ορθό και, εν τέλει, αποτελεσματικό για τη σωστή ένταξη όλων των παιδιών στη σχολική ζωή και την ανάδειξη της δημιουργικότητάς τους». 

Οργισμένη απάντηση Γαβρόγλου 

Άμεση ήταν η απάντηση του Κώστα Γαβρόγλου, ο οποίος χαρακτήρισε το υπόμνημα «απαράδεκτο» ενώ παράλληλα κατηγόρησε τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων για «επικίνδυνες νοοτροπίες». 

«Ειδικά οι εκφράσεις του υπομνήματος που αναφέρονται στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία φανερώνουν επικίνδυνες νοοτροπίες, υποκρύπτουν προσπάθεια αποφυγής και αναδεικνύουν την έλλειψη αποδοχής του δικαιώματος παροχής ίσων ευκαιριών.Το ύφος και το περιεχόμενο του συγκεκριμένου υπομνήματος δεν δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις για σοβαρή συζήτηση στο δημόσιο χώρο, αντίθετα η σοβαρότητα και η νηφαλιότητα δεν επιβεβαιώνονται από το Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων» ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου, και συμπλήρωσε: «Εκφράσεις όπως “ιδεοληπτικό μένος” του υπουργού, “ηθικά έωλη” νομοθέτηση, “βιάζει βάναυσα”, “θεσμοθετεί μηχανισμό παραδικαιοσύνης” και “σοβιετικού τύπου νομοθέτηση” δεν περιποιούν τιμή σε όποιον τις λέει και τις γράφει». 

Ενόχληση και από την ΕΣΑμεΑ

Για «ακραία ρατσιστική θέση» κατηγορεί τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ). 

«Χαρακτηρίζοντας την πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας “αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού” ο ΣΙΣ σαφώς διαφωνεί με την υποχρεωτικότητα εγγραφής μαθητών με αναπηρία στα ιδιωτικά σχολεία. Πρόκειται για έλλειμα αντίληψης περί των ανθρώπινων και συνταγματικών δικαιωμάτων. Η ανακοίνωση του ΣΙΣ για το θέμα στις 27 Ιουλίου δυστυχώς επιβεβαιώνει αυτό το έλλειμα και δημιουργεί το ερώτημα εάν όλοι οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, που πολλοί εγγράφουν μαθητές με αναπηρία, συμφωνούν με αυτή την ακραία ρατσιστική θέση».

Η ανακοίνωση χαιρετίζει τη  νομοθετική διάταξη του υπουργείου Παιδείας και παράλληλα τονίζει: «Θα περιμέναμε από το ΣΙΣ να χαιρετίσει μια τέτοια εξέλιξη, που εμπλουτίζει τον νομικό μας πολιτισμό κατά των διακρίσεων και της άνισης μεταχείρισης».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης