Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος

Ένα νέο σκάνδαλο αναδύεται από τους κόλπους του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού, που έχει να κάνει με δύο προκηρύξεις οι οποίες αφορούν τουριστικές εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 29 και 30 Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες και στη Μαδρίτη με σκοπό την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο επίκεντρο βρίσκονται τα χρονικά πλαίσια που δόθηκαν από το υπουργείο Τουρισμού, μέσα στα οποία οι εταιρείες που επιλέχτηκαν από τους διαγωνισμούς θα έπρεπε να επεξεργαστούν, να αναλύσουν και να επισκευάσουν τα έπιπλα που κόσμησαν τους εκθεσιακούς χώρους στο Βέλγιο και στην Ισπανία.

Εκπρόσωποι διαφημιστικών εταιρειών, οι οποίοι έχουν συμμετάσχει και παλαιότερα σε τέτοιου είδους εκθέσεις, μιλώντας στη zougla.gr, έκαναν λόγο για «ύποπτες» και πρωτοφανείς καταστάσεις, τονίζοντας ότι μέσα στα χρονικά περιθώρια που έδωσε το υπουργείο -τέσσερις ημέρες για την έκθεση στις Βρυξέλλες και τρεις ημέρες για την έκθεση στην Μαδρίτη- η κατασκευή του εξοπλισμού αλλά και η μεταφορά του είναι αδύνατη.

Ας ξετυλίξουμε όμως το ρεπορτάζ…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ο χρόνος δεν φτάνει ούτε για τη μεταφορά»

Στο κάδρο ελέγχου τοποθετούνται δύο προκηρύξεις του Ε.Ο.Τ., οι οποίες, σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα που βρίσκονται στη διάθεση της ηλεκτρονικής μας εφημερίδας, δημοσιεύθηκαν στις 22 και 23 Ιανουαρίου 2013.

Πρόκειται για πρόχειρους διαγωνισμούς που αφορούν την επιλογή αναδόχου για δύο διεθνείς τουριστικές εκθέσεις: Την «Salon Des Vacances 2013» που διεξήχθη στις Βρυξέλλες του Βελγίου από τις 31 Ιανουαρίου έως τις 4 Φεβρουαρίου 2013 και την «Fitur 2013» που θα διεξήχθη στη Μαδρίτη της Ισπανίας από τις 20 Ιανουαρίου έως και τις 3 Φεβρουαρίου 2013.

Οι εταιρείες που θα επιλέγονταν για την κατασκευή των περιπτέρων του Ε.Ο.Τ. (με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή), όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 της προκήρυξης, θα αναλάμβαναν την «κατασκευή και την διακόσμηση του εξοπλισμού καθώς και την αποξήλωση και απομάκρυνσή του από τον εκθεσιακό χώρο -μετά το πέρας της έκθεσης- καθώς και των περιπτέρων του οργανισμού».

Ωστόσο, πλήθος αντιδράσεων έχει προκαλέσει το γεγονός ότι-σύμφωνα με τους γνωρίζοντες τα πράγματα- τα χρονικά περιθώρια που δόθηκαν από τον οργανισμό για την κατασκευή και την μεταφορά των περιπτέρων είναι ιδιαιτέρως μικρά, με αποτέλεσμα να μην είναι λίγοι αυτοί που κάνουν λόγο για «πλαστούς» και «στημένους» διαγωνισμούς αλλά και για εταιρείες στις οποίες είχαν ανατεθεί τα έργα εκ των προτέρων.

Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι και για τις δύο εκθέσεις, το υπουργείο Τουρισμού έδωσε προθεσμία υποβολής προσφορών μέχρι και την 25η Ιανουαρίου, ενώ από την στιγμή που θα γινόταν η ανάθεση των έργων στις διαφημιστικές εταιρείες, ορίζονταν ότι αυτές θα έπρεπε να έχουν κατασκευάσει και μεταφέρει τον εξοπλισμό των περιπτέρων μέχρι τις 29 Ιανουαρίου στην περίπτωση της Μαδρίτης και μέχρι τις 30 Ιανουαρίου στην περίπτωση των Βρυξελλών.

Δείτε τις προκηρύξεις

 

«Η κατασκευή είναι αδύνατη»

Μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες δηλαδή, οι ανάδοχοι θα έπρεπε να είχαν φροντίσει ώστε τα περίπτερα να είναι στημένα, περιμένοντας τους χιλιάδες επισκέπτες των εκθέσεων.

Εργαζόμενοι, εκπρόσωποι διαφημιστικών εταιρειών αλλά και τεχνίτες που έχουν κατά το παρελθόν συμμετάσχει σε παρόμοιες εκδηλώσεις, μιλώντας στη zougla.gr, εξέφρασαν την αγανάκτησή τους, σημειώνοντας ότι πρόκειται για περίεργες τακτικές και μεθοδεύσεις που σκοπεύουν στην εξυπηρέτηση ημετέρων.

«Ο χρόνος δεν φτάνει ούτε για τη σύνταξη του φακέλου που πρέπει να παραδώσουμε. Σε διαγωνισμό που είχε γίνει τον Σεπτέμβριο στην Πολωνία είχαν δώσει περιθώριο 20 ημέρες. Τώρα δεν υπάρχει χρόνος ούτε καν για να ετοιμάσεις τον φάκελο. Είναι προφανές ότι κάτι δεν πάει καλά» σημείωσαν χαρακτηριστικά.

Άκρως κατατοπιστική είναι η περιγραφή μιας υπαλλήλου μεγάλης διαφημιστικής εταιρείας, η οποία ανέφερε πως δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν «περίεργα» πράγματα σε διαγωνισμούς του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού.

«Έχουμε κατέβει και παλαιότερα σε εκθέσεις του εξωτερικού και δεν είναι η πρώτη φορά που λαμβάνουν χώρα περίεργα πράγματα. Αν αναλογιστούμε ότι οι εκθεσιακοί χώροι κυμαίνονται από 200 έως 250 τ.μ., καταλαβαίνουμε ότι είναι αδύνατο να κατασκευαστεί ο εξοπλισμός, να μεταφερθεί και να στηθούν τα περίπτερα μέσα σε τρεις ή τέσσερις ημέρες. Μόνο η μεταφορά θα πάρει δύο ημέρες το λιγότερο. Ακόμα και εμείς που έχουμε δικά μας μηχανήματα εκτυπώσεων και φορτηγά δεν προλαβαίνουμε. Σίγουρα κάτι άλλο συμβαίνει. Μπορεί μερικοί να γνώριζαν εκ των προτέρων ότι θα αναλάμβαναν το έργο και να είχαν αρχίσει τις κατασκευές. Δεν εξηγείται αλλιώς» τόνισε.

Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκαν επίσης και οι δηλώσεις ενός τεχνίτη που ειδικεύεται σε κατασκευές αλουμινίου, ο οποίος έχει κατά καιρούς συνεργαστεί με αρκετές διαφημιστικές εταιρείες που είχαν αναλάβει τουριστικές εκθέσεις.

Ο Γιώργος, μίλησε στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα, και επικαλούμενος την πείρα του και βλέποντας τα σχέδια των εκθέσεων, εξέφρασε την πεποίθηση ότι ήταν αδύνατο να ολοκληρώθηκαν οι κατασκευές που απαιτούνταν εντός των χρονικών πλαισίων που όριζε το υπουργείο Τουρισμού, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ο χρόνος που δόθηκε δεν έφτανε καν για τη μεταφορά των επίπλων.

«Έχω συμμετάσχει σε αρκετούς διαγωνισμούς. Μόνο για τις κατασκευές που αναφέρονται στα σχέδια χρειάζονται το λιγότερο εφτά ημέρες και άλλες δύο για την μεταφορά αυτών. Πρόκειται για έπιπλα, εκτυπώσεις, τράσες και άλλα. Όλα αυτά κατασκευάζονται εντός της εταιρείας και εν συνεχεία μεταφέρονται στους εκθεσιακούς χώρους. Σε τρεις ή τέσσερις ημέρες φυσικά και δεν προλαβαίνεις να κάνεις τίποτα» κατέληξε.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι η zougla.gr προσπάθησε αρκετές φορές να επικοινωνήσει με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, ωστόσο η επικοινωνία δεν κατέστη δυνατή.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης